کدو سبز

کدو سبز

در این مطلب درباره خواص کدو سبز بخوانید.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

25 بهمن 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

25 بهمن 1394

6K

eye icon

کدو سبز

نام من کدو سبز است.

من حاوی ویتامین های A ، C ، B و امگا3 می باشم. مواد معدنی من شامل آهن، کلسیم، پتاسیم، فسفر، منگنز، فولات و مس می باشد. طبع من سرد و تر است. خون‌ساز هستم و از لحاظ شیمیایی بدن شما را قلیایی می‌کنم. 
به دلیل داشتن پتاسیم و فیبرهای محلول و نامحلول کبد را سلامت نگه می دارم و بدن را سم زدایی می کنم. با خوردن روزانه 150 گرم از من نیاز بدنتان به فیبر تامین می‌شود. ملین هستم و یبوست را درمان می کنم همچنین تب را پایین می‌آورم و چون طبع سردی دارم برای افراد گرم مزاج و صفراوی مفید می باشم. 

برای مطالعه بیشتر درباره خواص بادمچان بخوانید.

من (کدو) ادرار‌آور هستم، همچنین سینه را نرم می کنم. مصرف من باعث فعال شدن مغز و تقویت حافظه می‌ شود، همچنین موجب تقویت جسم و روح شما می‌شوم. مصرف من باعث خوابی راحت می شود، و درمان کم ‌خوابی می باشم. 
من (کدو) از ابتلا به بیماری ام‌-اس پیشگیری می‌کنم. حاوی ویتامین C و لوتئین می باشم به همین دلیل برای چشم مفید می‌باشم. مس موجود در من باعث کاهش علایم دردناک آرتریت روماتوئید می شود. از اکسیداسیون کلسترول که موجب تجمع کلسترول در دیواره ی رگ های خونی می شود جلوگیری می کنم. پخت من سریع و آسان است، به همین علت برای کسانی که معده‌ ی ضعیفی دارند، مفید می باشم. 

مصرف من سبب جلوگیری از پیری پوست می شود، من همچنین سرشار از آنتی‌اکسیدان می باشم. برای بچه ‌ها و افرادی که بیماری‌های عفونی دارند مفید می باشم. در پیشگیری از سرطان ریه موثر می باشم و ورم پروستات در افراد بالاتر از 40 سال را رفع می کنم. به دلیل داشتن فیبر زیاد از سرطان کولون یا همان سرطان روده بزرگ جلوگیری می کنم. 98 درصد از من را آب تشکیل می دهد بنابراین برای کسانی که دارای رژیم غذایی می باشند، غذای مناسبی می باشم. همچنین کالری کمی دارم، در هر 100 گرم از من فقط 25 کالری وجود دارد. علاوه بر این من متابولیسم یا سوخت و ساز بدن شما را بالا می برم. 
نام من کدو سبز است. من را بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )