لوبیا سبز

لوبیا سبز

در این مطلب درباره خواص لوبیا سبز بخوانید.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

03 اسفند 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

03 اسفند 1394

4K

eye icon

لوبیا سبز

نام لوبیا سبز است.

من حاوی ویتامین های A ،C ،K ،B و امگا 3 می باشم. مواد معدنی من (لوبیا سبز) شامل آهن، پتاسیم، فولات، منیزیم، منگنز، فسفر، مس و کلسیم می باشد. طبع من سرد است. برای بیماران قلبی و نیز دیابتی ها مفید می باشم زیرا من حاوی فیبر، فولات، منیزیم و پتاسیم می باشم، هم چنین برای کاهش فشار خون مفید هستم.

کمبود پتاسیم سبب می شود بیشتر در معرض درد مفاصل قرار بگیرید پس بهتر است من را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا از مفاصل خود محافظت کنید. من با داشتن ویتامین C و بتا کاروتن خاصیت ضد سرطانی دارم همچنین این ویتامین ها خاصیت ضد التهابی نیز دارند. پس برای آسم، آرتروز استخوانی و انواع سرطان مفید می باشم. من حاوی ویتامین ریبوفلاوین می باشم بنابراین باعث کاهش حملات میگرنی می شوم. 

من (لوبیا سبز) سرشار از آهن هستم و آهن موجود در من با گوشت قرمز برابری می کند. بنابراین مصرف من برای خانم های باردار مفید می باشد. کالری من بسیار کم است و فاقد چربی می باشم بنابراین کسانی که قصد لاغری دارند من را در رژیم غذایی خود قرار دهند. ویتامین K موجود درمن سبب استحکام استخوان ها می شود زیرا این ویتامین جذب کلسیم را افزایش می دهد.

برای مطلعه بیشتر درباره خواص باقالی یا باقلا بخوانید.

مصرف من از ریزش موی شما جلوگیری می کند. برای کسانی که اگزما دارند نیز مفید می باشم به این صورت که من را بجوشانید و کمی قند اضافه کنید سپس این محلول را به محل های اگزما زده بمالید. هر چه مدت زمان پخت من کمتر باشد خاصیت من بیشتر حفظ می شود.
نام من لوبیا سبز است. من را بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )