نخود

نخود

در این مطلب درباره خواص نخود بخوانید.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

15 اسفند 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

15 اسفند 1394

3K

eye icon

نخود

نام من نخود است.

من (نخود) حاوی ویتامین های B ،C ،A ،E ،K می باشم. مواد معدنی من شامل آهن، منیزیم، فسفر، روی، کلسیم و سدیم است. طبع من گرم و خشک است. 
خاصیت ملینی دارم و درمان یبوست می باشم. مصرف من سبب از بین رفتن کرم و انگل های روده می شود. دارای فیبر زیادی می باشم بنابراین باعث دفع ترکیبات سمی از بدن شما می شوم. 
همچنین سبب کاهش اسید های چرب و قند، در خون می شوم . فیبر موجود در من سبب لاغری می شود زیرا باعث می شود مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید. من مدر می باشم و باعث دفع اسید اوریک و کلرورها از بدن می شوم به همین دلیل سبب ضدعفونی مجاری ادراری می شوم. 

برای مطالعه بیشتر درباره خواص عدس بخوانید.

سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کنم و به درمان سرماخوردگی کمک می کنم. درد سینه و تنگی نفس و سرفه را بهبود می بخشم. خوردن من باعث تقویت عضلات اسکلتی می شود بنابراین گزینه مناسبی برای ورزشکاران می باشم. به دلیل داشتم کلسیم و ویتامین K برای رشد و استحکام استخوان ها مفید می باشم. 

همچنین به درمان پوکی استخوان کمک می کنم. من (نخود) دارای ویتامین B9 می باشم بنابراین به ساخت گلبول های قرمز و سفید کمک می کنم. همچنین کم خونی را درمان کرده و برای سلامت پوست مفید می باشم. سرشار از کربوهیدرات هستم، پس انرژی زیادی تولید می کنم. به کسانی که احتیاج به انرژی دارند، مانند ورزشکاران، توصیه می شوم.
من حاوی فسفر هستم و فسفر برای حفظ استخوان ها و دندان ها، متابولیسم، تقسیم سلولی و تشکیل بافت های عضلانی مفید و ضروری است. همچنین فسفر برای مغز مفید است و سبب بهبود عملکرد ذهنی و حافظه می شود. سلنیوم موجود در من سبب بهبود عملکرد آنزیم های کبد می شود و به از بین بردن ترکیبات سرطان زا کمک می کند. همچنین رشد تومور را کاهش می دهد و بدین طریق به درمان سرطان ها کمک می کند.
نام من نخود است. من را بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )