عدس

عدس

با مطالعه این مطلب درباره خواص عدس بخوانید.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

06 اسفند 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

06 اسفند 1394

3K

eye icon

عدس

نام من عدس است.

من (عدس) حاوی ویتامین های گروه B و A می باشم. مواد معدنی من شامل فولات، منگنز، آهن، فسفر، مس و پتاسیم می باشد. طبع من معتدل و خشک می باشد. 
من دو نوع دارم یک نوع من دانه گرد و تقریبا درشت دارد و رنگ آن سبز مایل به زرد است، نوع دیگر من ریزتر است و رنگ آن قرمز می باشد. من سرشار از پروتئین گیاهی می باشم که اگر من را با گوشت گاو مقایسه کنیم، مقدار پروتئین موجود در 15گرم از من، بسیار بیشتر از همان مقدار گوشت گاو می باشد. 

برای مطالعه بیشتر در مورد خواص نخود بخوانید. 

من حاوی فیبرهای کاهش دهنده کلسترول می باشم بنابراین به کاهش کلسترول کمک می‌کنم، همچنین برای تنظیم قند خون نیز موثر می باشم، زیرا فیبر موجود در من مانع از افزایش قند خون بعد از غذا خوردن می شود.
من به خاطر داشتن آهن به رفع کم‌ خونی کمک می کنم و موجب افزایش شیر مادران می شوم. برای ناراحتی‌های روده ‌مفید می باشم زیرا لعاب ‌دار هستم. من را بپزید و به آن سرکه اضافه کنید باعث تقویت معده و رفع گاز معده می شود. من از یبوست جلوگیری می کنم به همین دلیل از بیماری های گوارشی مثل سندرم روده ی تحریک پذیر و التهاب روده جلوگیری می کنم.

من باعث سلامتی قلب شما می شوم، به دلیل داشتن فیبر و مقدار زیاد فولات و منیزم. از من می شود به عنوان مسهل هم مصرف کرد زیرا دارای لعاب زیادی می باشم. پتاسیم موجود در من سبب افزایش فعالیت کلیه می شود، از این رو من مدر می باشم و سموم بدن را دفع می کنم. برای درمان جوش های صورت آرد من (عدس) را با آب ترب مخلوط کنید و روی جوش بگذارید. همچنین خوردن من موجب جلای پوست صورت می ‎شود. 
نام من عدس است. من را بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1402 - 1388 )