لپه

لپه

در این مطلب درباره خواص لپه بخوانید.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

17 اسفند 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

17 اسفند 1394

3K

eye icon

لپه

نام من لپه است.

من (لپه) حاوی ویتامین های گروه B و اسید فولیک می باشم. مواد معدنی من شامل کلسیم، آهن، پتاسیم، سدیم و منیزیم می باشد. طبع من گرم و خشک است. 
من سرشار از ویتامین های B1  B6 و اسیدفولیک می ‌باشم. ولی به شرطی که زیاد پخته نشوم، زیرا ویتامین‌ های گروه B در برابر حرارت ناپایدارند. 

برای مطالعه بیشتر درباره خواص نخود بخوانید.

من حاوی پروتئین می باشم که باعث می شود ارزش غذایی بالایی داشته باشم. بنابراین برای افرادی که سوءتغذیه دارند و یا کودکان و سالمندان مفید می باشم. کسانی که گوشت نمی خورند می توانند از من استفاده کنند. 
من از منابع طبیعی کلسیم می باشم، بنابراین برای استخوان ها و دندان ها مفید می باشم. همچنین سرشار از فیبر می باشم. بنابراین برای کاهش کلسترول خون و کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی مفید می باشم. فیبر موجود در من برای درمان و پیشگیری از یبوست مفید می باشد.

به همین دلیل ابتلا به بیماری ‌های روده را کاهش می ‌دهم، همچنین فیبر برای لاغری مناسب می باشد. به غیر از فیبر من حاوی پتاسیم می باشم که به کاهش فشار خون کمک می کند و به کاهش بیماری های قلبی می انجامد. من از ایجاد پلاک در رگ‌های خونی جلوگیری می کنم به همین دلیل به حفظ سلامت قلب کمک می‌کنم. 
من منبع آهن هستم به همین دلیل برای کم‌ خونی مفید می باشم. یک پیمانه از من می تواند 14 درصد نیاز روزانه شما به آهن را تامین کند. من برای افراد دیابتی مفید می باشم زیرا کربوهیدرات و پروتئین موجود در من سبب می شود، افرادی که دیابت دارند مدت زیادی احساس سیری کنند و به مواد شیرین روی نیاورند. 
نام من لپه است. من را بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )