برنج

برنج

در این مطلب با خواص برنج آشنا شوید.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

05 اسفند 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

05 اسفند 1394

3K

eye icon

برنج

نام من برنج است.

من (برنج) حاوی ویتامین های گروه B ، D و مقدار کمی ویتامین E می باشم. مواد معدنی من شامل آهن، پتاسیم، سدیم، کلسیم و فسفر است. طبع من سرد و خشک است. 
من را به دو مدل مصرف می کنند، غلات کامل و برنج سفید، غلات کامل خیلی کم فرآوری می شود پس ارزش غذایی بیشتری دارد اما نوع سفید من فرآوری می ‌شود و به این دلیل سبوسم برداشته می شود و ارزش غذایی ام پایین‌ می آید. 
من انرژی بدن شما را سریع و فوری تامین می کنم زیرا سرشار از کربوهیدرات می باشم و باعث درست کار کردن دستگاه گوارش می شوم. من میزان قند خون را تثبیت می کنم و ویتامین B1 بدن شما را تامین می کنم. دانه های جوانه زده من یا مالت من باعث تقویت معده می شود، همچنین سبب قوای بدنی می شوم . 

اینجا کلیک کنید تا درباره خواص گندم بخوانید.

آب من (برنج) ادرار آور است و اسهال را درمان می کند، همچنین برای ورم های روده و استفراغ های خونی و خون ریزی بینی مفید است. من خواب آور می باشم و تشنگی را رفع می کنم، همچنین اسهال صفراوی را درمان می کنم. 
چاق کننده می باشم و باعث افزایش تولید اسپرم می شوم. من همچنین برای درمان اسهال، زخم و درد روده ها، بیماری های کلیه، اختناق رحم و بیماری های مثانه مفید می باشم. 
من (برنج) رنگ صورت شما را زیبا می کنم و اگر من را با شیر و شکر میل کنید بسیار مقوی می باشم. مصرف آب جوشانده من برای روده و معده مفید است. سبوس من برای پیشگیری از سرطان معده کاربرد دارد. اگر از سبوس من هر روز 10 گرم بخورید از تشکیل سنگ کلیه از جنس کلسیم جلو گیری می کند. مصرف من برای بدن مفید است زیرا فاقد چربی‌ های مضر، سدیم و کلسترول می باشم. برای روده ها مفید می باشم زیرا سرشار از نشاسته مقاوم می باشم که به شکل هضم نشده این نشاسته به روده ها می رسد و به رشد باکتری های مفید روده کمک می کند. 

پختن من به صورت کته سبب کاهش ابتلا به سرطان معده می ‎شود. خوردن من سبب کاهش تری گلیسیرید خون می شود و همچنین کاهش فشار خون را به دنبال دارد. برای بیماران دیابتی مفید می باشم زیرا موجب افزایش مقاومت نسبت به انسولین می شوم.
نام من برنج است. من را بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )