باقالی

باقالی

در این مقاله از زبان باقالی به معرفی خواص این گیاه می پردازیم.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

15 آذر 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

15 آذر 1394

5K

eye icon

باقالی

نام من باقالی یا باقلا است.

من (باقالی) حاوی ویتامین های B ،C ،A هستم، هم چنین شامل مواد معدنی آهن، سدیم، منیزیم، آهک، پتاسیم و فسفر می باشم. طبع باقلای تازه سرد و تر، باقلای خشک شده سرد و خشک و گل آن طبع گرمی دارد. 
پتاسیم موجود در من (باقالی) باعث تنظیم سطح فشار خون می شود. کمبود پتاسیم در بدن ایجاد رخوت و سستی می کند، باعث عمل نا منظم قلب می شود، همچنین استرس و زودرنجی را همراه دارد، به این منظور پتاسیم موجود در من می تواند کمک کننده باشد. 

برای مطالعه بیشتر در مورد لوبیا سبز بخوانید.

نوع خشک من (باقالی) مقوی بوده و حاوی آهک و آهن است، اما ویتامین ث آن مقداری کاهش پیدا می کند. اگر به مقدار 30 تا 60 گرم از گل من (باقالی) در یک لیتر آب جوشانده شود مدر است. این جوشانده برای نقرس، رماتیسم و درد مفاصل نیز بسیار موثر است. 

به اندازه یک مشت از برگ من را در یک لیتر آب به مدت نیم ساعت بجوشانید، باعث از بین بردن ورم سر انگشت های دست که گوشه کرده است می شوم، به این منظور کافی است انگشتتان را، در این جوشیده گرم فرو ببرید و برای مدتی نگه دارید. اگر گل من (باقالی) را در مقداری آب دم کنید، سپس میل کنید، ادرار آور و ضد تشنج می شوم. همچنین دم کرده گل من برای دفع سنگ کلیه و قولنج های کلیوی موثر است.

جوشانده من (باقالی) برای رفع ورم مثانه بسیار موثر است و همچنین درمان نقرس و روماتیسم است. برای درمان و خارج کردن چرک دمل، کورک و جوش ضماد باقلا موثر است. اگر ریشه من (باقالی) جوشانده شود برای مداوا تکرر ادرار مفید است. 
نام من باقالی است. من را بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1402 - 1388 )