خربزه

خربزه

در این مطلب مجله داروکده با خواص خربزه این میوه آبدار و شیرین آشنا شوید.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

19 فروردین 1395

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

19 فروردین 1395

7K

eye icon

خربزه

نام من خربزه است.

من (خربزه) حاوی ویتامین های C، A و D می باشم. مواد معدنی من شامل آهن، فسفر، کلسیم و پتاسیم است. طبع من گرم و تر است. 
خوردن من به طراوت و شادابی پوست شما کمک می کند. باعث جلوگیری از بیماری های لثه می شوم، زیرا حاوی ویتامین C بسیاری می باشم. پتاسیم موجود در من باعث کاهش فشار خون می شود و از بیماری های قلبی، عروقی جلوگیری می کند. ادرار آور هستم، به همین دلیل برای دفع سنگ کلیه و مثانه توصیه می شوم. 
همچنین به علت داشتن فیبر برای درمان یبوست مفید می باشم. مصرفم باعث تقویت بینایی می شود زیرا سرشار از ویتامین A می باشم و موجب خون ‌سازی و تقویت سیستم ایمنی بدن می شوم زیرا حاوی ویتامین C می باشم. باعث رفع گرما زدگی و خستگی می شوم، زیرا آب زیادی دارم که باعث می شود قند فوراً جذب خون شود و قند خون را افزایش دهد. 

برای مطالعه بیشتر درباره هندوانه بخوانید.

مصرفم موجب افزایش شیر مادران شیر ده می شود. قسمت گوشتی من را بکوبید و به صورت ضماد در آورید و بر روی سوختگی پوست بگذارید، باعث درمان سوختگی های سطحی پوست می شود. 
مغز تخم من (خربزه) را بو داده و مصرف کنید این تخمه طبعی گرم دارد و دارای ویتامین E می باشد. تخمه ی من ادرار را افزایش می دهد، پاک کننده کبد و کلیه و مثانه است و باعث افزایش میل جنسی می شود.
نام من خربزه است. من را بیشتر بشناسی.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )