گریپ فروت

گریپ فروت

گریپ فروت جزو مرکبات است و خواص زیادی دارد، با مطالعه این مطلب با این خواص آشنا شوید.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

25 اسفند 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

25 اسفند 1394

4K

eye icon

گریپ فروت

نام من گریپ فروت است. 

من (گریپ فروت) حاوی ویتامین های گروه B ،C و A می باشم. مواد معدنی من شامل کلسیم، آهن، پتاسیم، فسفر و منیزیم می باشد. طبع من سرد و تر است. 
من با داشتن ویتامین C از سرماخوردگی جلوگیری می کنم و تب را پائین می آورم، پس اگر سرما خوردید و یا تب داشتید آب من را میل کنید. من را به کسانی که کلیه و مثانه و کیسه صفرایشان سنگ تولید می کند توصیه می کنند. 
برای قلب بسیار مفید می باشم و از بیماری های قلبی می کاهم زیرا کلسترول را کاهش می دهم و رگ هایتان را از چربی و رسوب پاک می کنم و تصلب شرائین را درمان می کنم. مصرف 2 عدد از من در طول روز باعث می شود کلسترول خون شما را تا 10% کاهش دهم. افرادی که کلسترل بالا دارند، بهتر است من را با پوست میل کنند چون در قسمت سفیدی پوست من (گریپ فروت) پکتین و ویتامین P وجود دارد. 

برای مطالعه بیشتر درباره خواص پرتقال بخوانید.

نوع تو سرخ و صورتی من غنی از بتاکاروتن پیش ساز ویتامین A می باشد، که این ویتامین به حفظ رطوبت پوست کمک می کند و از خشکی پوست و چین و چروک زودرس جلو گیری می کند. 
اگر من را ناشتا میل کنید فشار خون شما را پائین می ‌آورم. همچنین اگر من را قبل از نهار مصرف کنید به درمان واریس کمک می کنم و چنانچه قبل غذا مصرف شوم به لاغری شما کمک می کنم. برای کبد مفید می باشم زیرا خون را تصفیه می کنم. افرادی که پیوند کلیه کرده ‌اند حتما من را میل کنند. 

گریپ فروت یک میوه اسیدی است و بهتر است که آنرا همراه دیگر مرکبات مصرف کرد و هنگامیکه آنرا می برید زود آنرا مصرف کنید زیرا در اثر ماندن مواد موثر خوردا از دست داده و تلخ می شود. از لیمو ترش کمتر اسیدی است بنابراین آنهائیکه نمی توانند از لیمو ترش استفاده کنند بهتر است که این میوه را بجای لیمو ترش مصرف کنند. 
ادرار آور و تب بر هستم. کسانی که پوست چرب دارند، یک پارچه تمیز را به آب گرفته شده از من (گریپ فروت) آغشته کنند و روی پوست خود بگذارند. همچنین با گذاشتن ناخن خود در آب گرفته شده از من از شکستن ناخن هایتان جلوگیری کنید. همین طور می توانید آب گرفته شده از من را با عرق مورد مخلوط کنید تا از شکستگی موهایتان جلوگیری کنید. 
نام من گریپ فروت است. من را بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )