پرتقال

پرتقال

در این مقاله از مجله داروکده درباره پرتقال و خواصش بخوانید.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

03 بهمن 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

03 بهمن 1394

4K

eye icon

پرتقال

نام من پرتقال است. 

من (پرتقال) حاوی ویتامین های C ،A ،B ،E هستم و مواد معدنی ام شامل پتاسیم، کلسیم، منیزیم، فسفر و هیدرات کربن و اسید فولیک می باشد. طبعم سرد و خشک است. غلاف سفید من یا همان پوست های سفید بین قسمت های پرتقال برای کاهش کلسترول خون مفید است و همچنین اثر اسیدی من (پرتقال) را از بین می برد. با اینکه خودم اسیدی هستم ولی خاصیت قلیایی بدن را افزایش می دهم و به افرادی که بدنشان اسیدی شده کمک می کنم. 

برای تقویت معده مناسب هستم و گاز معده را از بین می برم. من (پرتقال) ادرار را زیاد می کنم بنابراین سموم بدن را دفع می کنم. مصرفم حالت استفراغ را از بین می برد. مصرف روزانه ی من به زنان باردار و شیرده توصیه می شود. خوردن روزانه من خون را تمیز می کند. 

خاصیت ضدالتهابی دارم و از تشکیل لخته‌ ی خونی جلوگیری می کنم. مقدار زیاد ویتامین C موجود در من (پرتقال) سبب افزایش جذب آهن در سایر مواد غذایی می شود. دانشمندان کشف کرده اند مصرف پرتقال ازسرطان لوزالمعده پیشگیری می کند. فیبر موجود در من از نوع نا محلول است، به همین دلیل به افزایش حجم مدفوع و سرعت بخشیدن به حرکت آن در روده ها کمک می کنم. 

برای مطالعه بیشتر درباره لیمو ترش بخوانید.

بنابراین باعث پیشگیری از سرطان روده بزرگ می شوم. آب من (پرتقال) به سریع تر در آمدن دندان کودکان یک ساله کمک می کند. به دلیل دشتن کلسیم و آهن باعث رشد و استحکام استخوان ها و دندان ها می شوم، برای رشد و تقویت کودکان و تأمین مواد لازم بدنشان مفید هستم. آب من سم را از بدن دفع می کند و ضد ویروس است همچنین سرطان را مهار می کند. 

مصرف آب پرتقال سنگ کیسه صفرا را دفع می کند. آب من (پرتقال) نشاط‌ آور و مقوی است و باعث کاهش غلظت خون می شود، بنا براین محافظ سیستم عروقی هستم. برای درمان اگزما و ناراحتی های پوستی، از پوست له شده ام کمک بگیرید. آب به دست آمده از جوشانده پوستم را اگر بنوشید سرماخوردگی را درمان و برای از بین بردن سوء هاضمه مفید هستم. مالیدن روزانه پوست من (پرتقال) به پوست صورتتان، کک و مک را از بین می برد.
نام من پرتقال است. من را بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )