پیاز

پیاز

در این مقاله از مجله داروکده درباره خواص پیاز بخوانید.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

27 دی 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

27 دی 1394

6K

eye icon

پیاز

نام من پیاز است. 

من (پیاز) دارای ویتامین های A ،C ،B هستم و مواد معدنی و املاح من شامل سدیم، پتاسیم، آهن، فسفر، سیلیس، ید، کلسیم و گوگرد می باشد. طبعم گرم و خشک است. 
اگر من را خام مصرف کنید باعث زیاد شدن فعالیت معده می شوم، به همین علت ترشح اسید کلریدریک را افزایش می دهم، پس برای افرادی که ناراحتی معده دارند توصیه می شود من (پیاز) را پخته مصرف کنند. پخته شده ام ترشحات معده را تنظیم می کند و باعث افزایش اشتها می شود. همچنین نفخ معده و دل درد را از بین می برد. 
من (پیاز) خاصیت ادرار آور بسیار قوی دارم، هم خام و هم پخته ی من این خاصیت را دارند. حاوی انسولین گیاهی هستم و مصرفم قند خون را پایین نگه می دارد. پس به مبتلایان به مرض قند توصیه می شود هر روز از من میل کنند. آب پز شده ام باعث نرم شدن سینه می شود. من (پیاز) خاصیت ضد عفونی و باکتری کشی دارم. هم چنین باعث خرد شدن سنگ کلیه می شوم و پخته من ملین است. 

اگر چند قطره آب من را در گوش بچکانید برای گرفتگی گوش مفید خواهم بود. باعث استحکام لثه ها می شوم و کلسیم من موجب استحکام استخوان ها و دندان هایتان می شود. برای درمان خارش پس از گزیدگی پشه و زنبور، بلافاصله یک پیاز را بریده و روی پوست گزیده بگذارید. اگر گوشت را با من (پیاز) بپزید باعث کاهش مواد سرطان زا که گوشت موقع پخت در حرارت ایجاد می کند می شوم. می توانید ضمادی از تخم من (پیاز) درست کنید و بر روی سرتان ببندید باعث جلوگیری از ریزش مو می ش

برای مطالعه بیشتر درباره سیر بخوانید.

گوگرد موجود در من از عفونت خون جلوگیری می کند. گوگرد با وارد شدن به خون و ریه‌ها، عفونت‌ مجاری تنفسی، آسم و برونشیت را درمان می کند. خوردنم از ابتلا به سرطان معده پیشگیری می کند. مالیدن پخته شده من به سوختگی باعث تسکین درد می شود. برای بهبود درد دندان آب من (پیاز) را به پنبه ای آغشته کنید و روی دندان بزارید، کمی نگاه دارید درد را تسکین می دهم. 

برای ترک های دست بهتر است، پیاز تازه ای را رنده کنید و آبش را به مدت یک ربع روی دست خود بمالید. ترک دست شما درمان می شود اگر روزی دو بار این کار را انجام دهید. از آب من (پیاز) هم چنین برای درمان دمل و کورک هم استفاده می شود. 
نام من پیاز است. من را بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )