به

به

در این مقاله از زبان بِه به معرفی خواص این میوه پر خاصیت می پردازیم.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

16 آذر 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

16 آذر 1394

5K

eye icon

به

نام من به است.

من (به) دارای ویتامین ‌های A ،C ،B هستم. من شامل مواد معدنی فسفر، کلسیم، پتاسیم، سدیم و آهن هستم و همچنین حاوی قند و پپتین نیز می باشم. طبع من (به) معتدل است، اما دانه ام طبع سرد و تر دارد. من برای ورم حاد روده و عفونت‌ روده بسیار مفید هستم همچنین برای اسهال خونی و سوزش ادرار موثر هستم. 

برای تنگی نفس و سردردهای مزمن مفید هستم. خوردنم برای خانم های باردار که امکان سقط جنین دارند توصیه می شود. اگر چند قاچ به تازه را روی پلک و چشمان خسته بگذارید التهاب آن را می گیرد. مصرف من (به) افسردگی ناشی از انواع سردردها را از بین می برد باعث احساس خوشحالی می شود.

به دلیل داشتن پتاسیم باعث کاهش فشار خون می شوم. آنتی اکسیدان موجود در من (به) باعث خاصیت ضد سرطانی ام می شود. خوردنم باعث پایین آمدن کلسترول خون می شود. مشکل بوی بد دهان را با خوردن من می توانید از بین ببرید. 
من (به) با دارا بودن حجم زیادی از فیبر برای لاغری بسیار مفید هستم.

برای مطالعه بیشتر درباره سیب بخوانید.

دانه من (به) هم خواص زیادی دارد. برای معالجه سینه درد، سرفه‌ خشک، گرفتگی صدا از به دانه ام استفاده کنید. مقداری از ‌دانه ام را در دهان نگه داشته و بمکید، لعاب به دانه خارج می شود، یا مقداری به‌ دانه را در آب داغ گذاشته تا خیس بخورد و لعابش خارج شود. از لعاب به دانه برای درمان پوست سوخته استفاده می شود. 

مصرف آب من (به)، از تهوع و استفراغ غیر ارادی جلوگیری می کند. خوردن آب به برای تسکین سردرد مفید است. 
نام من به است. مرا بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1402 - 1388 )