زعفران

زعفران

با مطالعه این متن با خواص زعفران آشنا شوید.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

28 بهمن 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

28 بهمن 1394

4K

eye icon

زعفران

نام من زعفران است.

ویتامین های من (زعفران) شامل B و C می باشد. مواد معدنی من شامل منگنز، آهن و پتاسیم می باشد. طبع من گرم و خشک است. منگنز موجود در من باعث تنظیم قند خون شما می شود، همچنین سبب منظم شدن سوخت ساز بدن شما و افزایش جذب کلسیم می شود.
من حاوی آهن می باشم بنابراین برای کم خونی و تصفیه خون مفید می باشم. من حاوی ویتامین B6 می باشم که سبب آرامش اعصاب و کمک به تشکیل سلول های خونی می شود. به تعادل مایعات در بدن کمک می کنم زیرا حاوی پتاسیم می باشم. اگر میزان پتاسیم در بدن شما کم باشد سبب گرفتگی عضلات می شود. 
من (زعفران) رنگ دهنده و چاشنی غذا می باشم همچنین سبب کاهش کلسترول و چربی خون می شوم و به هضم غذای شما کمک می کنم. برای زیبایی پوست صورت شما مفید می باشم. برای درمان دردهای لثه کار برد دارم چون حالت مسکن دارم. من خاصیت آرام بخشی و نشاط آوری دارم و تقویت کننده حافظه می باشم. برای تمدد اعصاب نوشیدن یک فنجان چای من (زعفران) مفید می باشد.

مصرف من سبب افزایش تمرکز حواس می شود و از آلزایمر و پارکیسون پیشگیری می کنم. من از پیشرفت بیماری های چشمی جلوگیری می کنم و برای بهبود عملکرد سلول های بینایی مفید می باشم و از این سلول ها در مقابل آسیب ها محافظت می کنم. من به علت داشتن آنتی اکسیدان های زیاد خاصیت ضد سرطانی دارم زیرا جمع کننده رادیکال های آزاد می باشم. 

برای مطالعه بیشتر: درباره خواص دارچین بخوانید.

من (زعفران) قاعده‌ آور می باشم و خون ریزی‌ های بعد از زایمان را کاهش می دهم، همچنین باعث تقویت قوای جنسی می‌ شوم. کبد را تصفیه می کنم و باعث تقویت آن می‌ شوم. مصرف من سبب پاک شدن کلیه و مثانه می شود زیرا ادرار آور می باشم. از من در دوران حاملگی استفاده نکنید زیرا باعث سقط جنین می شوم.
نام من زعفران است. من را بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )