تمر هندی

تمر هندی

در این متن درباره خواص تمرهندی بخوانید.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

13 اسفند 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

13 اسفند 1394

6K

eye icon

تمر هندی

نام من تمر هندی است.

من (تمر هندی) دارای ویتامن های B ،E ،C می باشم. مواد معدنی من شامل فسفر، مس، منیزیم، کلسیم، پتاسیم، آهن و روی می باشد. طبع من سرد و خشک است.
شامل ترکیبات اسیدی مانند تارتاریک و اسید سیتریک و مالیک می باشم. دارای سه طعم ترش، شیرین و ملس هستم. کاهنده دمای بدن شما هستم و به درمان گرما زدگی کمک می کنم.

برای مطالعه بیشتر درباره خواص انبه بخوانید.

من صفرا بر هستم و به همین دلیل به کبد کمک می کنم. کلسترول خون را پایین می آورم و باعث کاهش چربی خون می شوم. میوه من حاوی مقدار زیادی ویتامین C است به این علت به درمان اسکوربوت و سرماخوردگی کمک می کنم. مصرف من (تمر هندی) باعث می شود دفعات کمتری به سرما خوردگی دچار شوید، همچنین برای درمان گلو درد من را در آب بریزید تا حل شوم سپس قرقره کنید.
به علت داشتن پتاسیم باعث کاهش فشار خون می شوم. من بک اشتها آور مناسب می باشم. شربت تهیه شده از من باعث از بین رفتن تشنگی می ‌شود. اگر من را بعد از غذا میل کنید به هضم آن کمک می کنم.

من حالت استفراغ را بر طرف می کنم. خوردن آب گرفته شده از من به درمان بواسیر کمک می کند. من خاصیت ضد دردی و ضد ویروسی و ضد باکتریایی دارم. همچنین به از بین رفتن انگل ‌ها و کرم‌ های روده و بدن کمک می کنم.
باعث کاهش چربی خون می شوم بنابراین برای کسانی که کلسترول دارند مفید می باشم. پس برای داشتن قلبی سالم من را به وعده های غذایی خود اضافه کنید. البته در مصرف من زیاده روی نکنید زیرا باعث ایجاد سرفه و خراش روده می‌شوم.
نام من تمر هندی است. من را بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )