زردچوبه

زردچوبه

در اینکه زردچوبه مفید است شکی نیست. در اینجا با خواص این ادویه آشنا شوید.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

12 اسفند 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

12 اسفند 1394

5K

eye icon

زردچوبه

نام من زرد چوبه است. 

من (زرد چوبه) حاوی ویتامین های A ،B ،C و E می باشم. مواد معدنی من شامل کلسیم، منیزیم، آهن، پتاسیم، روی، منگنز و سدیم می باشد. طبع من گرم و خشک است. من غنی از آنتی‌اکسیدان و فاقد کلسترول می باشم. پس نقش مهمی در کنترل میزان چربی بد خون (LDL) دارم. 
من با داشتن ویتامین C سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کنم و رادیکال‌های آزاد را از بین می برم. ماده‌ای به نام کورکومین در من موجود است که عامل رنگ زرد من است این ماده همچنین یک آنتی اکسیدانی قوی است که موجب سم ‌زدایی بدن شما می شود. 
کبد را پاکسازی می کنم. من را به عنوان داروی ضد تورم استفاده می کنند زیرا خاصیت ضد التهابی دارم. بنابراین برای آرتروزهای استخوانی و روماتوئید مفید می باشم. برای رفع سنگ کیسه صفرا هم می توانید از کپسول من استفاده کنید. 
برای تنظیم عادت ماهیانه بانوان از من (زردچوبه) استفاده کنید. به درمان اسهال و اسهال خونی کمک می کنم برای این منظور باید دم کرده من را میل کنید. به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ضد سرطان می باشم و همچنین خون را تصفیه می کنم. موجب افزایش ترشح انسولینین می شوم و قند خون را پایین می آورم بنابراین برای دیابتی ها ادویه مناسبی هستم. 

برای مطالعه بیشتر درباره خواص دارچین بخوانید.

من یک آنتی بیوتیک طبیعی هستم. پاشیدن گرد من بر روی زخم‌های چرکی، باعث خشک شدن آنها می‌شود. برای درمان گلودرد و ورم لوزه، غرغره ی جوشانده من همراه با نمک مفید است. همچنین برای از بین بردن التهاب لثه از جوشانده ی من، غرغره کنید. 
نام من زردچوبه است. من را بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )