گندم

گندم

در این مقاله از مجله داروکده از زبان گندم درباره خواصش بخوانید.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

03 بهمن 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

03 بهمن 1394

4K

eye icon

گندم

نام من گندم است.

من (گندم) حاوی ویتامین های گروه B و K می باشم همچنین شامل سلولز و نشاسته هستم. مواد معدنی من شامل منیزیم، روی، آهن، مس، پتاسیم، فسفر، سلنیوم و به مقدار کم کلسیم می باشد. طبع من گرم و خشک و معتدل است. من چاق کننده هستم و باعث تقویت غرایز جنسی می شوم. خوردن من (گندم کامل) باعث متابولیسم طبیعی و سالم خواهد شد، گندم کامل از سرطان سینه و سرطان کولون و بیماری‌های قلبی جلوگیری می کند. مصرفم برای بانوان بسیار مفید است. خوردن من سلامت دستگاه گوارش را تضمین می کند و از دیابت و کلسترول جلوگیری می کنم.

من (گندم) را بسوزانید و آسیاب کنید و با روغن کنجد مخلوط کنید، برای روشن شدن پوست صورت خود این ترکیب را به صورتتان بمالید. 
آرد من را با شکر و بادام مخلوط کنید و از آنها حریره درست کنید، این حریره برای رفع سرفه و درد سینه و خونروی از سینه بسیار مفید است. جوانه گندم بسیار مقوی است، ویتامین A موجود در آن باعث افزایش قوه بینایی می شود همچنین باعث رشد کودکان، سلامت ریه و گلو و سلامت پوست می شود. مصرف جوانه ی من ضعف و بی حالی را کاهش و خستگی مفرط را از بین می برد. 

برای مطالعه بیشتر درباره جو بخوانید.

ویتامین B1 موجود در جوانه ی من، به تعادل سیستم عصبی کمک می کند. جوانه ی من حاوی ویتامین E می باشد که این ویتامین به اکسیر جوانی معروف است. می توانید پودر جوانه ی من را با شیر مخلوط کنید تا یک محلول برای تمیز کردن پوست داشته باشید. 

دم کرده سبوس من (گندم) به درمان سرما خوردگی کمک می کند. برای درمان زکام ‎های سخت و سرفه از جوشانده سبوس من استفاده کنید، به این صورت که 20 گرم از جوانه ی من را در یک لیتر آب بجوشانید و صاف کنید سپس با عسل مخلوط کنید. از این جوشانده همچنین برای درمان یبوست هم می توانید استفاده کنید. 

سبوس من (گندم) را داخل یک کیسه بریزید و گرم کنید روی مفاصل و در محل درد بگذارید باعث تسکین دردهای روماتیسمی می شوم. سبوس من را در منزل بسوزانید و دود کنید باعث فرار حشرات می شوم. بخور کاه من (گندم) به درمان سینوزیت کمک می کند. روغن من برای کسانی که بیماری ام ‎اس دارند مفید است، پس بهتر است در برنامه غذایی خود روغن گندم را جای دهند. هم چنین این روغن برای افرادی که مبتلا به فلج مغزی هستند نیز مفید است.
نام من گندم است. من را بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )