چند علامت عجیب افسردگی

چند علامت عجیب افسردگی

در این مقاله با چند علامت عجیب افسردگی که شاید نشنیده باشید، آشنا می شوید.

افسانه ضیایی

نویسنده: افسانه ضیایی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

15 فروردین 1396

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

15 فروردین 1396

6K

eye icon

چند علامت عجیب افسردگی

زیاده روی در خرید کردن
آیا خرید کردن شما از کنترل تان خارج است؟ آیا بیشتر اوقات به خرید می روید؟ گاهی اوقات خرید کردن بیش از حد به دلیل افسردگی است. فرقی نمی کند خرید از فروشگاه باشد یا خرید اینترنتی، افراد افسرده گاهی اوقات با خرید کردن احساس اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنند. لازم به ذکر است که خرید کردن بیش از حد فقط از نشانه های افسردگی نیست. گاهی اوقات افراد مبتلا به مانیا یا سرخوشی در اختلالات دو قطبی نیز دچار این حالت می شوند.

مصرف بیش از حد الکل 
تقریبا نزدیک به یک سوم افراد که از افسردگی رنج می برند دچار سوء مصرف الکل می باشند. این افراد تصور می کنند برای غلبه بر اضطراب و افسردگی مجبورند الکل بنوشند. هر چند مصرف الکل ممکن است برای مدت زمان بسیار کوتاه حس سرخوشی به فرد بدهد اما در واقع الکل از جمله موادی است که باعث افسردگی می شود. بنابراین مصرف الکل در بیماران مبتلا به افسردگی باعث تشدید مشکل آنها می شود.

فراموشی
افسردگی می تواند یکی از دلایل احساس فراموشی باشد. مطالعات نشان می دهد که استرس و یا افسردگی طولانی مدت سطح کورتیزول را در بدن بالا می برد که باعث تضعیف بخشی از مغز می شود که مسئول حافظه و یادگیری است. فراموشی و ضعف حافظه به دلیل افسردگی بیشتر در افراد مسن دیده می شود. و خبر خوب اینکه چنانچه برای درمان افسردگی اقدام شود وضعیت حافظه به حالت طبیعی بر می گردد.

استفاده بیش از حد از اینترنت
آیا شما جزو آن دسته افرادی هستید که روابط مجازی را به روابط حقیقی ترجیح می دهید؟ آیا وقت زیادی را برای جستجو در اینترنت صرف می کنید؟ این حالت می تواند یکی از علائم افسردگی باشد. مطالعات اخیر بیانگر این است که رابطه مستقیمی بین افسردگی و استفاده بیش از حد از اینترنت وجود دارد. این افراد معمولا زمان زیادی برای بازی های آنلاین صرف می کنند و بیشتر زمان خود را صرف گفتگو در تالارهای گفتگوی مجازی می کنند.

پرخوری و چاقی
یکی از مطالعات صورت گرفته در دانشگاه آلاباما که در سال 2010 انجام شده است نشان می دهد که افراد افسرده جوان استعداد زیادی برای چاقی به خصوص چاقی های شکمی دارند که این نوع چاقی از عوامل بیماری های قلبی می باشند. بیماران مبتلا به افسردگی به خصوص در میانسالی اغلب دچار پرخوری هستند. درمان و کنترل افسردگی در این بیماران به درمان این مشکل نیز کمک می کند.

دزدی های کوچک از مغازه
حدود یک سوم از افرادی که از مغازه ها جنس می دزدند، دچار افسردگی هستند. برخی از بیماران مبتلا به افسردگی دچار حالت خود کم بینی هستند و تصور می کنند این کار به آنها قدرت می بخشد. آنها ممکن است اجناس کوچک را بدون پرداخت پول از مغازه بدزدند. این بیماران باید سریعتر تحت درمان قرار گیرند.

کمردرد
آیا دچار کمردرد مزمن و دائمی هستید؟ تحقیقات بیانگر این است که افسردگی می تواند یکی از عوامل کمردردهای مزمن باشد. یک مطالعه صورت گرفته در این زمینه اذعان می دارد که حدود 42 درصد از افرادی که به کمردردهای مزمن دچار هستند قبل از شروع درد دچار افسردگی بوده اند. البته برعکس این قضیه نیز گاهی اوقات اتفاق می افتند یعنی در برخی موارد دردهای مزمن باعث ایجاد افسردگی می شوند.

بیشتر بخوانید: 10 راهکار برای غلبه بر افسردگی

اغراق در بیان احساسات
اغلب اوقات بیماران مبتلا به افسردگی قادر به نشان دادن احساسات خود نیستند. اما در برخی موارد این بیماران احساسات خود را به صورت اغراق آمیز نشان می دهند. آنها ممکن است احساسات خود را به صورت غلو شده نشان دهند و بزرگ نمایی کنند مثلا احساس غم، ناامیدی، ترس و یا هیجان. اگر فردی که قبلا احساسات خود را به طور معمول بروز می داده به طور ناگهانی دچار بزرگ نمایی احساسات خود شود ممکن است دچار افسردگی شده باشد.

سیگار کشیدن
افسردگی خطرات سیگار کشیدن را دوچندان می کند. استعمال بیش از حد سیگار مثلا روزانه یک بسته و یا سیگار کشیدن به فاصله 5 دقیقه پس از بیدار شدن از خواب از نشانه های افسردگی هستند. برخلاف تصور بیماران افسرده ای که فکر می کنند نمی توانند سیگار را ترک کنند به راحتی قادر به این کار می باشند. استفاده از برنامه ها و روش های ترک سیگار به همراه داروهای ضدافسردگی کمک بزرگی برای ترک سیگار به آنها می کند.

عدم مراقبت از خود
تغییرات رفتاری و غفلت ناگهانی فرد نسبت به مراقبت از خود می تواند از علائم افسردگی باشد. این حالت می تواند از علائم ساده تر مثل مسواک نزدن دندان ها شروع شده تا به حالات شدیدتری مثل عدم درمان بیماری های قلبی و عدم استفاده از داروهایی مثل داروهای فشار خون و یا دیابت برسد. این افراد اگر تحت درمان افسردگی قرار گیرند مجددا شروع به مراقبت از خود کرده و کمتر در معرض خطر قرار می گیرند.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )