آیا پوست چرب نیاز به آبرسان دارد؟

آیا پوست چرب نیاز به آبرسان دارد؟

با مطالعه این مقاله از مجله داروکده با آن دسته از محصولاتی که جزو بهترین آبرسان های پوست چرب و جوش دار محسوب می شوند آشنا شوید.

نیلوفر هراتی

نویسنده: نیلوفر هراتی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

05 مهر 1402

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

05 مهر 1402

3K

eye icon

آیا پوست چرب نیاز به آبرسان دارد؟

تمامی انواع پوست برای حفظ عملکرد طبیعی، نیاز به آبرسان دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ویژگی های پوست چرب، چگونگی محافظت از آن و همچنین انتخاب و خرید کرم آبرسان پوست چرب مناسب پیشنهاد می کنیم این مقاله را مطالعه فرمایید تا با آن دسته از محصولاتی که جزو بهترین آبرسان های پوست چرب و جوش دار محسوب می شوند آشنا شوید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

- آیا پوست صورت من چرب است؟
- چه عاملی موجب چرب شدن بیش از حد پوست می شود؟
- آیا پوست چرب نیاز به آبرسان دارد؟
- کدام دسته از مرطوب کننده ها مناسب پوست چرب نیستند؟
- کدام دسته از مرطوب کننده ها مناسب پوست چرب هستند؟
- 5 نکته مهم در مراقبت از پوست چرب 

زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه

 

آیا پوست صورت من چرب است؟

از ویژگی های پوست چرب می توان به بزرگی اندازه منافذ، ایجاد جوش های سرسیاه، سرسفید و ملتهب و هم چنین براق شدن پوست اشاره کرد. برخی از ما ممکن است این علائم را صرفا در ماه های گرم و در مکان های مرطوب به دلیل خروج راحت تر سبوم تجربه کنیم که به علت شرایط محیطی موقتی است.

 

چه عاملی موجب چرب شدن بیش از حد پوست می شود؟

پوست چرب به دلیل تولید بیش از حد سبوم از غدد چربی ایجاد می شود. این سبوم اضافی می تواند به دلیل عوامل متعددی مانند وراثت، استرس، رژیم غذایی، تغییرات هورمونی، آلودگی و مراقبت نامناسب از پوست رخ بدهد.

 

آیا پوست چرب نیاز به آبرسان دارد؟

پوست چرب مانند سایر انواع پوست نیاز به آبرسانی دارد. با این وجود سوال بسیاری از افراد این است که چگونه چربی پوست را از بین ببریم؟ در جواب این سوال باید گفت که چربی پوست همواره یک موهبت به شمار می رود و اگر به خوبی از آن مراقبت شود، کمک می کند تا پوست دیرتر پیر شود.

 

نکته کلیدی در مورد پوست چرب این است که اطمینان حاصل نمایید که از محصولات حاوی چربی بیشتر استفاده نمی کنید. پوست کم آب با تولید چربی بیشتر شروع به جبران بیش از حد می کند. همین مسئله موجب چرب تر شدن پوست، بسته شدن منافذ و مشکلات متعدد پوستی می شود.

بنابراین آبرسانی به پوست صورت چرب از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

چربی طبیعی پوست برای حفظ یک سد پوستی سالم و محافظت از آن در برابر محرک های محیطی ایجاد کننده آکنه ضروری است. با استفاده از یک کرم آبرسان پوست چرب مناسب، سطح سبوم شروع به کاهش می کند و پوست کمتر چرب می شود.

 

کدام دسته از مرطوب کننده ها مناسب پوست چرب نیستند؟

- مرطوب کننده های مبتنی بر چربی:

محصولات حاوی نفت خام، روغن معدنی یا موم ها برای آبرسانی پوست چرب گزینه های مناسبی به شمار نمی روند. این نوع مرطوب کننده ها به جای اینکه جذب شوند، فقط روی پوست می نشینند و با تشدید انسداد منافذ، موجب ایجاد آکنه و سایر مشکلات پوستی می شوند.

- کرم ها و لوسیون های سنگین:

این دسته ترکیبات به جای اینکه جذب شوند، فقط روی پوست می نشینند و باعث مسدود شدن منافذ می شوند.

 

کدام دسته از مرطوب کننده ها مناسب پوست چرب هستند؟

- مرطوب کننده های غیر کومدوژنیک

بهترین آبرسان پوست چرب، آبرسان"غیر کومدون زا" است. به این معنی است که منافذ پوست را مسدود نمی کند. در واقع احتمال کمتری برای ایجاد کومدون یا جوش های سر سیاه و سرسفید وجود دارد.

- مرطوب ‌کننده ‌های مبتنی بر آب: 

این دسته از مرطوب کننده ها مانند مرطوب کننده های بر پایه ژل، به بازسازی تعادل رطوبت طبیعی پوست کمک می‌کنند و استفاده از آن ها موجب ایجاد احساس سنگینی روی پوست نمی شود.

 

5 اقدام مهم در مراقبت از پوست چرب

1- پوست خود را با شوینده مناسب پوست چرب بشویید

اولین قدم از روتین مراقبت از پوست شما باید پاک کردن باقی مانده آرایش و چربی اضافی و کثیفی از روی صورت باشد. وجود آلودگی، چربی اضافی و بقایای آرایش، به مرور زمان موجب ایجاد بستری مناسب برای رشد باکتری های مولد آکنه شده و با انسداد منافذ پوست، شما را از داشتن پوستی صاف، شفاف و سالم محروم می کند.

میسلار واتر ها از بهترین گزینه ها برای پاکسازی سرسخت ترین ترکیبات آرایشی هستند.

میسلار واتر پاک کننده آرایش پوست چرب و مختلط ژنوبایوتیک

استفاده روزانه از این میسلار واتر تمامی ترکیبات آرایشی انباشته شده در منافذ پوست را به نحو موثری پاکسازی کرده و با رفع انسداد منافذ، موجب حفظ تنفس پوست می شود. 

میسلار واتر شاربوت پوست چرب

این میسلار واتر یک پاک کننده قوی ترکیبات آرایشی است که برای پاکسازی پوست صورت، دور چشم و لب ها به کار می رود. استفاده از این محصول به تنظیم ترشح سبوم و رفع جوش نیز کمک می کند.

دیگر شوینده های مناسب برای حفظ سلامت و پاکسازی پوست عبارتند از:

- شوینده پوست چرب هیدرودرم

این شوینده حاوی ترکیبات لایه برداری مانند سالیسیلیک اسید است که چربی اضافی و سلول های مرده روی پوست را حل کرده و از بین می برد. این ژل شستشو فاقد شوینده های صابونی است و از تکثیر باکتری های مولد آکنه بر روی پوست جلوگیری می کند.

- فوم شستشوی پوست چرب اوی سبونورم

از شوینده های پرطرفدار ضد جوش و ضد آکنه پوست چرب است که موجب تنظیم ترشح سبوم شده و به حفظ رطوبت طبیعی پوست نیز کمک می کند. 

- آکنه واش ژل الارو

این ژل شستشو مناسب مصرف روزانه است و گزینه ای مناسب برای افرادی به شمار می رود که پوستی چرب و مختلط دارند. فیس واش الارو حاوی ترکیباتی است که ترشح سبوم را کنترل کرده و چربی های انباشته شده روی پوست و منافذ را به خوبی پاکسازی می کنند.

- ژل شستشو صورت پوست چرب و جوش دار آکواپیور بایومارین

این شوینده غنی از ترکیبات متعادل کننده سبوم، مهار کننده رشد باکتری های مولد آکنه و هم چنین محافظت کننده از پوست در برابر استرسورهای محیطی است که به نحو موثری آلاینده ها و چربی اضافی روی پوست را پاک می کند.

2- یک بار در هفته از یک ماسک ژل آبرسان برای تقویت آبرسانی بیشتر استفاده کنید

می توانید یک یا دو بار در هفته، ترجیحاً شب، از ماسک صورت ژل آبرسان استفاده کنید.

- ماسک شات سیلکر

این ماسک حاوی عصاره جوانه گندم، آلانتوئین، نیاسین آمید و هیالورونیک اسید، یک آبرسان خوب برای پوست چرب است. ماسک شات سیلکر با تغذیه و آبرسانی پوست در بهبود خاصیت ارتجاعی پوست و درخشندگی و شفافیت آن نقش دارد.

 

3- آبرسان ها و مرطوب کننده هایی را که برای پوست چرب طراحی شده اند و بافتی سبک دارند، خریداری کنید

همانطور که گفتیم، مرطوب کننده های بر پایه آب، غیر کومدون زا و دارای بافتی سبک مناسب آبرسانی پوست چرب هستند. تعدادی از بهترین آبرسان پوست چرب ایرانی عبارتند از:

- فلوئید رطوبت رسان و مات کننده آکوا دتوکس

این کرم آبرسان قوی پوست صورت حاوی عصاره جلبک دریایی، پلانکتون و لامارینا است و در حفظ رطوبت طولانی مدت پوست چرب، بدون ایجاد چربی و براق کردن پوست نقش دارد. استفاده منظم از این محصول با کوچک تر کردن منافذ پوست و کاهش سبوم، به حفظ سلامت پوست کمک می کند.

- کرم آبرسان راکوتن پوست چرب

این کرم آبرسان پوست چرب بافتی بسیار سبک داشته و غنی از ترکیبات پری بیوتیک است که برای تامین سوخت رشد باکتری های مفید مورد استفاده قرار می گیرد. کرم آبرسان راکوتن قابلیت جذب سریعی داشته و با حفظ فلور طبیعی پوست و تامین رطوبت لازم برای آن به حفظ سلامت پوست کمک می کند.

- کرم آبرسان پوست چرب وچه

کرم آبرسان پوست چرب وچه حاوی عصاره مورینگا، روغن هسته انگور و هیالورونیک اسید است که در آبرسانی موثر پوست نقش داشته و عاری از هرگونه روغن، سیلیکون و پارابن می باشد. مصرف روزانه این آبرسان پوست چرب حاوی هیالورونیک اسید، ترشح سبوم را تنظیم کرده و از براق و چرب به نظر رسیدن پوست جلوگیری می کند.

- کرم رطوبت رسان سبوژن 2

این کرم مرطوب کننده مناسب پوست چرب و جوشدار بافتی سبک دارد و بدون ایجاد سنگینی روی پوست، در حفظ رطوبت لازم برای عملکرد طبیعی پوست موثر است. مصرف روزانه کرم رطوبت رسان سبوژن 2 ترکیبات مغذی لازم برای پوست را تامین کرده و از رشد باکتری های موثر در ایجاد آکنه جلوگیری می کند.

- کرم مرطوب کننده پوست چرب اوی سبونورم

این کرم آبرسان پوست چرب علاوه بر آبرسانی موثر و بهینه پوست چرب، از ترشح سبوم اضافی روی پوست جلوگیری می کند و رشد باکتری های مولد آکنه را نیز مهار می کند. وجود آنتی اکسیدان ها و سین بیوتیک در این مرطوب کننده پوست چرب قیمت مناسب، موجب شادابی و طراوت پوست صورت می شود.

 

4- برس ها و اسفنج های آرایش را به طور مرتب تمیز کنید

ابزارهای آرایشی آلودگی های مسدود کننده منافذ را جمع می کنند، بنابراین باید آنها را مرتب تمیز کنید. برس ها و اسفنج های خود را با شوینده ای مناسب و آب ولرم بشویید. مطمئن شوید که این کار را تا زمانی انجام دهید که هیچ اثری از ترکیبات آرایشی بر روی برس و اسفنج باقی نمی ماند.

5- مقدار زیادی آب بنوشید و یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید

یک رژیم غذایی نامناسب می تواند باعث تجمع سموم در بدن شما شود. حال اگر همزمان آب هم کم مصرف کنید، در نهایت پوست بدی خواهید داشت، زیرا این عوامل محیط مناسبی برای رشد آکنه روی پوست ایجاد می کنند. آب بدن و پوست شما را هیدراته نگه می دارد و به دفع سموم کمک می کند. بنابراین، به یاد داشته باشید که مقدار زیادی آب بنوشید و با تغذیه ای مناسب به بدن خود کمک کنید تا پوستی سالم داشته باشید.

جمع بندی

پوست چرب مانند سایر انواع پوست نیاز، برای کنترل ترشح سبوم و حفظ سلامت کلی پوست به مرطوب کننده دارد. اما آبرسان و مرطوب کننده ای مناسب پوست چرب است که منافذ را مسدود نکند و بافتی سبک داشته باشد. استفاده از شوینده ای سازگار با پوست چرب، مرطوب کننده و آبرسان پوست چرب، شستشوی پدها و اسفنج های آرایشی و هم چنین داشتن تغذیه و خوراک مناسب، از راهکار های مهم حفظ سلامت پوست چرب به شمار می روند.

داروخانه آنلاین داروکده با داشتن مجوز های لازم در رابطه با فروش محصولات غیر دارویی و سلامت محور، تمامی محصولات سازگار با پوست چرب را با ضمانت اصالت کالا در شرایط محیطی مناسبی نگهداری کرده و با قیمتی به صرفه به فروش می رساند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصول مورد نظر خود می توانید از طریق تماس تلفنی و یا مشاوره آنلاین با کارشناسان مجرب داروکده اعم از مشاورین پوست و مو و هم چنین متخصصین داروساز مشورت نموده و نسبت به خرید اقدام فرمایید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )