محافظت موثر از پوست با کرم ضد آفتاب ویتامین سی برایت مکس SPF50

محافظت موثر از پوست با کرم ضد آفتاب ویتامین سی برایت مکس SPF50

با مطالعه این مقاله از مجله داروکده، با موثرترین راه برای جلوگیری از آسیب اشعه های مضر نور آفتاب به پوست آشنا شوید.

بهاره شاه محمدی

نویسنده: بهاره شاه محمدی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

29 فروردین 1403

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

29 فروردین 1403

0

eye icon

محافظت موثر از پوست با کرم ضد آفتاب ویتامین سی برایت مکس SPF50

موثرترین راه برای جلوگیری از آسیب اشعه های مضر نور آفتاب به پوست چیست؟ بی شک یکی از پاسخ هایی که می توان به این پرسش داد، مصرف محصولات ضد آفتاب در کنار استفاده از کلاه آفتابگیر و عینک آفتابی است. این نکته را همواره به یاد داشته باشید که قرار گرفتن طولانی مدت در برابر نور آفتاب، می توانید پیامد های جدی برای سلامت پوست به همراه داشته باشد. 

از جمله این پیامدها، می توان به افزایش خطر ابتلا به انواع سرطان پوست، به ویژه ملانوما، اشاره کرد. نتایج تحقیقات علمی ارائه شده توسط انجمن سرطان آمریکا، نشان می دهد که سرطان پوست به عنوان شایع ترین نوع سرطان شناخته می شود.

همچنین، اثرات زیان بار آفتاب می تواند به شکل پیری زودرس، بروز چین و چروک، شکل گیری لک های پوستی و حتی ضعیف تر کردن سیستم دفاعی پوست ظاهر شود. در این زمینه، محصولات محافظت کننده از پوست مانند ضد آفتاب ها با میزان SPF 30 و بالاتر، می توانند نقش اساسی در پیشگیری از بروز مشکلات گفته شده داشته باشند. یکی از محصولات ضد آفتاب پر طرفدار در بین برندهای ایرانی، کرم ضد آفتاب ویتامین سی برایت مکس SPF50+ است که در ادامه مطلب به بررسی بیشتر این محصول می پردازیم. 

ویژگی های کرم ضد آفتاب سی برایت مکس 

کرم ضد آفتاب سی برایت SPF50 برایت مکس با رنگ طبیعی، به عنوان یک محصول جوانساز و محافظت کننده قوی پوست عمل می کند. این کرم امکان خنثی کردن فعالیت رادیکال های آزاد و پیشگیری از آسیب محرک های مخرب محیطی و اشعه های مضر نور آفتاب به پوست را فراهم می آورد. 

فرمولاسیون کرم ضد آفتاب سی برایت مکس، دارای فرم پایدار ویتامین C، ویتامین E و فرولیک اسید است که در ترکیب با هم، منجر به تشکیل یک کمپلکس آنتی اکسیدانی با اثر بخشی قوی می شوند. همچنین، ترکیب ویتامین C، ترانگزامیک اسید و کمپلکس درما وایت، در ضد آفتاب برایت مکس رنگی، به بازسازی و روشن شدن سطح پوست کمک می کند. 

فیلتر شیمیایی اتیل هگزیل متوکسی سینامات در این محصول، با مهار اشعه UVB و UVA به ترتیب، مانع از بروز علائم آفتاب سوختگی و پیری زودهنگام پوست می گردد. به علاوه، کرم ضد آفتاب رنگی برایت مکس از خاصیت ضد التهابی برخوردار بوده و در تسکین التهابات پوست آسیب دیده بر اثر تابش مداوم نور خورشید اثر بخش است. گفتنی است که این محصول بدون استفاده از اسانس و چربی فرآوری شده و می توان آن را روی انواع پوست اعم از خشک، چرب و معمولی مورد استفاده قرار داد.

برای مشاهده و خرید کرم ضد آفتاب ویتامین سی برایت مکس اینجا کلیک کنید.

مزیت کرم ضد آفتاب ویتامین سی برایت مکس نسبت به سایر محصولات ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب رنگی ویتامین سی برایت مکس با داشتن فاکتور حفاظتی بالا SPF50+، به طور کامل از انواع پوست در برابر اشعه های مضر نور آفتاب نظیر IR ،UVA و UVB محافظت می کند. به علاوه، حضور ویتامین C پایدار در ساختار این محصول، خواص محافظتی آن را افزایش داده است؛ به طوری که این ترکیب با خاصیت آنتی اکسیدانی، مانع از آسیب رادیکال های آزاد به پوست می شود و روند پیری پوست را به تعویق می اندازد. ویتامین سی همچنین، از بروز التهابات پوستی ممانعت به عمل می آورد. 

دیگر مزیت مهمی که کرم ضد آفتاب ویتامین سی برایت مکس به آن شناخته می شود، از بین بردن تیرگی ها و لک های پوستی به کمک کمپلکس درما وایت در کنار ماده ترانگزامیک اسید است. بنابراین، با توجه به موارد گفته شده، می توان با مصرف منظم و مداوم ضد آفتاب ویتامین سی برایت مکس، علاوه بر حفاظت از پوست صورت و گردن، ظاهر کلی آن را نیز بهبود بخشید. 

 

ترکیبات ضد افتاب برایت مکس

- ویتامین سی

ویتامین C با خواص ضد پیری و روشن کنندگی شناخته می شود؛ اما مطالعات علمی نشان می دهند که این ویتامین، به عنوان یک ترکیب محافظ پوست در برابر نور آفتاب نیز عمل می کند. ویتامین سی به کار رفته در ضد آفتاب برایت مکس رنگی، در ترکیب با ترانگزامیک اسید و کمپلکس درما وایت، سبب برطرف شدن تیرگی های پوست شده و به روشن شدن و یکنواختی رنگ آن کمک شایانی می کند. 

- فرولیک اسید

حضور این ماده در کرم ضد آفتاب رنگی برایت مکس، از پوست در برابر تغییر رنگ ناشی از قرار گرفتن مستقیم در معرض نور آفتاب محافظت می کند. فرولیک اسید با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی در ترکیب با دیگر آنتی اکسیدان های ضد آفتاب برایت مکس، مانع از آسیب محرک های محیطی به پوست می گردد. 

- فیلتر UV

ماده اتیل هگزیل متوکسی سینامات به کار رفته در فرمولاسیون ضدآفتاب برایت مکس، به عنوان فیلتر اشعه های ماوراء بنفش یا UV عمل کرده و با جذب و مهار اشعه UVB خورشید، مانع از بروز آفتاب سوختگی و سرطان پوست می گردد. 

از آنجایی که آشنایی بیشتر با اشعه های مضر UV، می تواند نقش مهمی در محافظت پوست در برابر عوارض این اشعه ها داشته باشد، پیشنهاد می شود در این زمینه، به مقاله دکتر احسان عمادی با عنوان" کمی در مورد اشعه ماوراء بنفش UVA و UVB " در مجله علمی داروکده مراجعه فرمایید.

- کمپلکس درما وایت

این کمپلکس در کرم ضد آفتاب سی برایت مکس، از تشکیل رنگدانه ملانین در پوست ممانعت به عمل آورده و مانع از شکل گیری لک های تیره پوست می شود. خاصیت آنتی اکسیدانی کمپلکس درما وایت همچنین، در مهار فعالیت رادیکال های آزاد و حفظ جوانی و سلامت پوست نقش اثربخشی دارد. 

- ویتامین E

هنگامی که ویتامین E در محصولات ضد آفتاب به کار رود، می تواند سلامت پوست را بهبود بخشد، علائم پیری را کاهش دهد و محافظت بیشتری در برابر اثرات اشعه های مضر UV فراهم آورد. به علاوه خاصیت آنتی اکسیدانی این ویتامین در کنار ویتامین C استفاده شده در ضد آفتاب برایت مکس، افزایش یافته به طوری که از پوست در برابر عوارض رادیکال های آزاد و متعاقب آن، بروز پیری زودرس، محافظت خوبی به عمل می آورد.

- ترانگزامیک اسید

اثر اصلی ترانگزامیک اسید روی پوست، بهبود تغییر رنگ سطحی آن است که به دلیل تابش مداوم نور خورشید رخ می دهد. به منظور یکنواخت شدن رنگ پوست، محصولات مراقبتی حاوی ترانگزامیک اسید باید حاوی 2 تا  5 درصد از این ماده باشند. ماده ترانگزامیک اسید همچنین، دارای خاصیت ضد التهابی بوده و قادر به تسکین علائم حساسیت ایجاد شده روی پوست آسیب دیده نظیر قرمزی، سوزش و خارش است.  

 

چطور از کرم ضد آفتاب برایت مکس استفاده کنیم ؟

حداقل 15 تا 20 دقیقه قبل از قرارگیری در برابر تابش مستقیم نور آفتاب، ابتدا سطح پوست صورت و گردن را با پاک کننده مناسب تمیز و خشک کنید؛ سپس مقدار کافی از ضد آفتاب سی برایت مکس را به صورت یکنواخت روی پوست پخش کرده و ماساژ دهید. 

به منظور حفاظت حداکثری از پوست، محصول را به طور منظم هر 2 ساعت یکبار و بعد از تعریق، شنا یا خشک کردن بدن با حوله، تمدید نمایید. در کنار این محصول، استفاده از کلاه آفتابگیر و عینک آفتابی را فراموش نکنید. 

 

عوارض کرم ضد آفتاب برایت مکس 

- کرم ضد آفتاب برایت مکس رنگی تنها به منظور استعمال خارجی طراحی شده است. 
- تاکنون گزارشی مبنی بر بروز علائم حساسیت در نتیجه مصرف کرم ضد آفتاب سی برایت مکس روی پوست گزارش نشده است؛ با این وجود در صورت مشاهده علائم آلرژی یا التهاب، مصرف محصول را متوقف کرده به پزشک مراجعه فرمایید. 
- از برخورد محتویات کرم با چشم ها پرهیز کنید و در صورت تماس، آنها را با آب فراوان بشویید.

سخن آخر

امروزه، استفاده منظم و روزانه از محصولات ضد آفتاب به منظور حفظ سلامت پوست، اهمیت بسیاری یافته است. این محصولات به عنوان یک سد حفاظتی در برابر اشعه های مضر آفتاب عمل کرده و پوست را از خطرات مختلف ناشی از تابش مستقیم و مداوم نور خورشید از جمله، سرطان پوست، لک های پوستی و پیری زودرس محافظت می کنند. 

در این زمینه، کرم ضد آفتاب ویتامین سی برایت مکس با رنگ طبیعی، به عنوان یک محصول محافظت کننده قوی پوست در برابر اشعه های مضر مادون قرمز و ماوراء بنفش، رادیکال های آزاد و محرک های محیطی عمل می کند. حضور ویتامین C در این محصول، روند پیری پوست را به تعویق انداخته و در جلوگیری از بروز علائم التهابی و روشن شدن سطح پوست نقش دارد. این محصول به کمک ترکیبی از کمپلکس درما وایت، ویتامین سی و ترانگزامیک اسید، تیرگی ها و لک های پوستی را برطرف ساخته و به یکنواخت شدن رنگ چهره کمک می کند. 

به منظور اطلاع از قیمت ضد آفتاب سی برایت مکس، می توانید به صفحه اختصاص یافته به این محصول در داروخانه آنلاین داروکده مراجعه کرده و آن را با قیمت مناسب و تضمین اصالت و کیفیت تهیه کنید. داروکده، به عنوان اولین داروخانه آنلاین دارای نماد اعتماد الکترونیکی پنج ستاره، امکان خریدی مطمئن، به صرفه و سریع را برای کاربران فراهم نموده است. 

به علاوه، کاربران محترم می توانند به قسمت "پرسش و پاسخ" در صفحه محصول مراجعه کرده و از نظرات سایر افراد در مورد کرم ضد آفتاب ویتامین سی برایت مکس مطلع شوند. همچنین، مصرف کنندگان در این قسمت می توانند سوالات خود را پیرامون محصولات یا بهداشتی فردی، با کارشناسان مجرب تیم علمی داروکده مطرح کرده و راهنمایی های لازم را دریافت نمایند. 

کادر مجرب تیم علمی داروکده در حین، قبل و پس از خرید، پاسخگوی سوالات مصرف کنندگان در خصوص نحوه خرید و انتخاب محصولات از طریق مشاوره و پشتیبانی آنلاین و تلفنی رایگان هستند.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )