ژل استراتادرم ترمیم کننده اسکارهای قدیمی

ژل استراتادرم ترمیم کننده اسکارهای قدیمی

ژل استراتادرم، به عنوان یک راه حل موثر، در بهبود سریع زخم های قدیمی نقش مهمی ایفا می کند. در این مقاله از مجله داروکده درباره ژل استراتادرم بیشتر بخوانید.

بهاره شاه محمدی

نویسنده: بهاره شاه محمدی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

03 اردیبهشت 1403

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

03 اردیبهشت 1403

0

eye icon

ژل استراتادرم ترمیم کننده اسکارهای قدیمی

ترمیم زخم، یک فرآیند بیولوژیکی طبیعی در بدن انسان است که از طریق چهار مرحله هموستاز، التهاب، تکثیر و بازسازی سلول های پوست حاصل می شود. یکی از بهترین محصولات ترمیم کننده تولید شده به منظور انجام بهتر روند ترمیم زخم، ژل استراتادرم، ترمیم کننده اسکار های قدیمی است. این محصول، یک ژل سیلیکونی شفاف و غیر چسبنده بوده که از شکل گیری اسکار های غیر طبیعی جلوگیری می کند. در ادامه مقاله به بررسی بیشتر ژل استراتادرم استرات فارما می پردازیم. 

آنچه در این مقاله می خوانید: 

- معرفی ژل استراتادرم
- خواص ژل استراتادرم استرات فارما 
- ترکیبات ژل استراتادرم
- طریقه مصرف ژل استراتادرم 
- چه کسانی می توانند از ژل استراتادرم استفاده کنند؟
- هشدار و عوارض ژل استراتادرم 
- قیمت ژل استراتادرم

مدت زمان مطالعه: 8 دقیقه

 

معرفی ژل استراتادرم

ژل استراتادرم، به عنوان یک راه حل موثر و کارآمد، در بهبود سریع زخم های قدیمی نقش مهمی ایفا می کند. مهم ترین ترکیب فعال به کار رفته در این ژل، سیلیکون است که این ماده موجب افزایش دمای سطح پوست و تشدید فعالیت آنزیم کلاژناز می شود. آنزیم کلاژناز در تجزیه پروتئین کلاژن نقش دارد. از آنجایی که تولید بیش از حد کلاژن، تشکیل اسکار را در پی دارد؛ افزایش سطح کلاژناز، به کاهش خطر تشکیل اسکار منجر می شود.

ژل استراتادرم استرات فارما، برای کاهش قرمزی و تغییر رنگ زخم، جلوگیری از شکل گیری زخم های غیر طبیعی و نرم و صاف کردن زخم های برآمده بسیار موثر است. همچنین این ژل، می تواند به پیشگیری و رفع اسکارهای کلوئیدی و هیپرتروفیک کمک کند. ژل استراتادرم، توسط شرکت استرات فارما در کشور سوئیس در سه سایز 5، 10 و 20 گرمی تولید و عرضه می شود. گفتنی است که این محصول گاهی اوقات به اشتباه با نام کرم استراتادرم در بین مصرف کنندگان شناخته می شود.

از آنجایی که روند بهبود زخم های دیابتی نسبت به زخم های طبیعی کندتر است، افراد مبتلا به دیابت، به منظور یافتن محصولی مناسب در این زمینه می توانند به صفحه اختصاصی محصولات زخم دیابت در داروخانه آنلاین داروکده مراجعه کنند. 

خواص ژل استراتادرم استرات فارما 

- جلوگیری از شکل گیری اسکارهای غیر طبیعی
- کاهش خارش و قرمزی پوست آسیب دیده 
- درمان اسکارهای کلوئیدی و هیپرتروفیک
- نرم و صاف کردن سطح زخم های برآمده
- پیشگیری از تغییر رنگ زخم 

 

اگر به اطلاعات بیشتری راجع به نحوه درمان انواع زخم های مزمن نیاز دارید، می توانید به سری مقالات" تئوری درمان زخم" تالیف دکتر احسان عمادی، در مجله علمی داروکده مراجعه فرمایید. مطالب ارائه شده در این مقالات، به بررسی مباحث کاربردی در مورد درمان زخم می پردازند. 

 

ترکیبات ژل استراتادرم 

ساختار ژل ترمیم کننده استراتادرم از زنجیره های پلیمری با خواص مختلف تشکیل شده است تا قوام کاملی را برای محصول جهت درمان بهتر بافت اسکار فراهم آورد. ترکیبات به کار رفته در این محصول، شامل پلی دی متیل سیلوکسان ها، سیلوکسان ها، آلکیل متیل سیلیکون ها می شوند.

 

طریقه مصرف ژل استراتادرم 

قبل از مصرف ژل استراتادرم، ابتدا سطح پوست ناحیه زخم را تمیز و خشک کنید؛ سپس لایه ای نازک از ژل را روی ناحیه زخم بمالید تا کاملا خشک شود. توصیه می شود، ژل استراتادرم استرات فارما را روزانه یک مرتبه مورد استفاده قرار دهید. در صورت تمایل به افزایش دفعات مصرف، با پزشک در این مورد مشورت کنید.

به منظور بالا بردن اثربخشی محصول، توصیه می شود یک لایه نازک از ژل را در تماس دائم با زخم به مدت 24 ساعت شبانه روز، قرار دهید. بعد از مصرف، محصول باید در مدت 5 تا 7 دقیقه خشک شود. اگر زمان خشک شدن کرم بیشتر از این مقدار طول بکشد، مقادیر اضافی کرم را با دستمال از روی پوست پاک نمایید. 

توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد ژل استراتادرم، در سرعت بخشیدن به روند ترمیم زخم بی تاثیر است. پیشنهاد می شود که این محصول را به مدت 60 تا 90 روز مصرف کنید تا به نتیجه مطلوب برسید و ناحیه زخم به درستی بهبود یابد و از تشکیل اسکار جلوگیری شود. همچنین، می توانید از ضد آفتاب و سایر محصولات آرایشی، یکبار در روز روی محل زخم آغشته به استراتادرم استفاده نمایید.

گفتنی است که در کنار مصرف این محصول، می توانید از قرص های ترمیم زخم به عنوان درمان مکمل استفاده نمایید. 

 

چه کسانی می توانند از ژل استراتادرم استفاده کنند؟

این محصول به منظور استعمال خارجی و استفاده روی انواع پوست طراحی شده است. بافت ژل استراتادرم، شفاف و بی بو بوده و ساختاری فاقد الکل، عطر و پارابن دارد. بنابراین، مصرف این محصول برای زنان باردار، مادران شیرده، کودکان یا افراد داری پوست حساس بلامانع است. 

 

هشدار و عوارض ژل استراتادرم 

- این محصول تنها به منظور استعمال خارجی طراحی شده است. 
- از تماس مستقیم محتویات ژل اسکار استراتادرم با سطوح مخاطی و چشم ها اجتناب کنید. 
- از مصرف ژل استراتادرم روی زخم های باز و سوختگی های درجه 3 پرهیز نمایید. 
- در صورت مشاهده علائم التهاب روی پوست در طول دوره مصرف ژل استراتادرم ترمیم کننده، از ادامه استفاده محصول خودداری کرده و با پزشک مشورت کنید. 
- ظرف محصول را در مکانی با دمای کمتر از 25 درجه سانتی گراد و غیر قابل دسترس برای کودکان قرار دهید.

 

رفع اسکار، یکی از چالش های مهم در پزشکی زیبایی و درمان پوست آسیب دیده است. برای رفع اسکار، روش های مختلفی وجود دارد که با توجه به نوع و شدت اسکار، پزشک ممکن است یک یا ترکیبی از این روش ها را توصیه کند. به منظور آشنایی بیشتر با راه های درمان اسکار می توانید سری مقالات" اسکار و راه های درمان آن" تالیف دکتر احسان عمادی را در مجله علمی داروکده مطالعه فرمایید. 

قیمت ژل استراتادرم

اگر به دنبال راه حلی موثر جهت درمان زخم های قدیمی و جدید خود هستید، انتخاب محصولات ترمیم کننده مناسب نظیر ژل استراتادرم، می تواند کمک کننده باشد. این ژل ترمیم کننده، نه تنها در پیشگیری از شکل گیری اسکارهای غیر طبیعی کمک کننده است، بلکه با تنظیم فرآیند کلاژن سازی در پوست، منجر به رفع جای زخم های مزمن می گردد. ترکیبات فعالی که در ساخت ژل استراتادرم به کار رفته اند، با ایجاد لایه ای نازک و شفاف روی سطح پوست، موجب کاهش التهابات و قرمزی سطح آن شده و مانع از تغییر رنگ زخم می شوند. 

به منظور بهره مندی از مزایای گفته شده و خرید ژل استراتادرم به صورت حضوری، می توانید به داروخانه مرکزی جمالزاده، مراجعه کرده و محصولات برند استرات فارما را تهیه کنید. همچنین، کارشناسان مجرب تیم علمی داروخانه آنلاین داروکده از طریق مشاوره و پشتیبانی آنلاین، آماده‌ پاسخگویی به سوالاتی مانند نحوه مصرف، عوارض و عملکرد محصولات ترمیم کننده زخم هستند. 

داروخانه آنلاین داروکده، وب سایت رسمی داروخانه مرکزی جمالزاده بوده که امکان خرید اینترنتی مطمئن و به صرفه محصولات غیر دارویی را برای مصرف کنندگان فراهم کرده است. بنابراین، در صورت داشتن هرگونه سوال یا نیاز به راهنمایی بیشتر درمورد نحوه درمان زخم و استفاده از محصولات ترمیم کننده، می توانید با ما در ارتباط باشید. همچنین، این مقاله را با دوستان خود که این مشکل را تجربه می کنند، به اشتراک بگذارید تا آنها نیز از اطلاعات ارائه شده، بهره مند شوند. 

 

سوالات متداول کاربران در مورد ژل استراتادرم

1- ژل استراتادرم برای چیست؟

ژل اسکار استراتادرم  به عنوان یک محصول ترمیم کننده، برای برطرف کردن زخم های قدیمی و جدید بسیار موثر است. این ژل با تنظیم روند تولید پروتئین کلاژن در پوست، از به جا ماندن جای زخم، بخیه و سوختگی ممانعت به عمل می آورد. استفاده از این ژل، می تواند خارش و خشکی پوست آسیب دیده را کاهش داده و زخم های بسته شده پس از جراحی را بهبود بخشد. 

2- ژل استراتادرم ساخت کدام کشور است؟

این محصول با استفاده از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت توسط شرکت سوئیسی استرات فارما در تیوپ هایی با سه سایز 5، 10 و 20 گرمی تولید و عرضه شده است. 

3- ژل استراتادرم برای جای بخیه، حاوی چه ترکیبات فعالی است؟

مهم ترین ترکیب فعال به کار رفته در ژل اسکار استراتادرم، سیلیکون است که با قرار گرفتن روی محل زخم، از کاهش رطوبت بافت آن جلوگیری کرده و مانع از تشکیل اسکارهای برآمده می شود. 

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )