بهترین کرم ضد لک بدون بازگشت ایرانی

بهترین کرم ضد لک بدون بازگشت ایرانی

در این مقاله از مجله داروکده با بهترین کرم های ضد لک بدون بازگشت ایرانی آشنا شوید.

فاطمه کاظمی

نویسنده: فاطمه کاظمی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

10 مرداد 1402

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

10 مرداد 1402

22K

eye icon

بهترین کرم ضد لک بدون بازگشت ایرانی

دست از پنهان کردن لک های روی پوستت بردار

لازم است بدانید که دیگر دوره زمانه ی استفاده زیاد و مکرر از محصولات آرایشی مثل کرم پودر ها تمام شده و بر خلاف آن مصرف کرم های مراقبتی و بهداشتی مثل کرم روشن کننده و کرم ضد لک بدون بازگشت اهمیت زیادی پیدا کرده است. بنابراین پیشنهاد داروکده به شما این است که دست از پنهان کردن لک های صورتتان با کرم پودر های سنگین آرایشی بردارید و به جای آن کرم های ضد لک مرغوب را مصرف نمایید تا با اطمینان از عدم بازگشت مجدد لک ها، سطح پوست را روشن تر و شفاف تر کنید.

 

سر و کله این لک ها از کجا پیدا شد

به جرات می توان گفت که اکثر افراد روی سطح پوست خود لک هایی دارند که ممکن است اصلا ندانند منشا این لک ها چیست و سر و کله آنها از کجا پیدا شده است. لک و تیرگی های روی سطح پوست به دلایل مختلف ایجاد می شوند. در واقع به دلیل عوامل محیطی و برخی بیماری ها، تولید ملانین (رنگدانه مولد رنگ مو، پوست چشم) در قسمت هایی از پوست افزایش و به صورت تیرگی هایی تجمع می یابد. برخی از این عوامل شامل موارد زیر است.

لک و تیرگی ممکن است منشا وراثتی و ژنتیکی داشته باشد. اما مهم ترین دلیل ایجاد لک ها تابش مکرر اشعه های مضر نور خورشید است. علاوه بر این دلایلی مانند افزایش سن، بروز التهابات، جوش و آکنه، ابتلا به بعضی بیماری ها، تغییرات هورمونی، مصرف برخی از داروها و بارداری سبب ایجاد لک و تیرگی روی سطح پوست می شوند.

مقاله دکتر الهه عبدالهی با عنوان لک چیست؟ و چگونه آن را درمان کنیم؟ می تواند منبع مناسبی باشد برای کسانی است که به مطالعه کامل تر در رابطه با دلایل ایجاد لک علاقه دارند. این مقاله در مجله داروکده منتشر شده است. 

 

کرم ضد لک، دوای درد پوست لک دار

پس از آشنایی کامل با علل ایجاد لک باید ضمن جلوگیری از تشکیل آن، تیرگی های ایجاد شده را نیز از روی پوست رفع کنید. در این راستا ممکن است مطالب زیادی درباره انواع راهکار های خانگی و طبیعی برای رفع لک های پوستی خوانده یا روش های متنوعی را امتحان کرده باشید. اما لازم است بدانید که امتحان کردن تمامی این راهکار ها غیر منطقی است و ممکن است بی نتیجه باقی بمانند.

نگرانی چندانی وجود ندارد. امروزه کرم های ضد لک بدون بازگشت زیادی تولید شده است. اثر این محصولات روشن کننده به گونه ای است که از تولید بیش از حد ملانین جلوگیری می کنند. این عمل ممکن است از طریق کاهش تعداد سلول های مولد رنگدانه (ملانوسیت) و یا اثر روی آنزیم های موثر در سنتز ملانین (آنزیم تیروزیناز) صورت گیرد. لازم به ذکر است که بعضی از کرم های روشن کننده حاوی مواد لایه بردار هستند که با حذف سلول های پوست، در روشن تر شدن و کاهش لک ها موثر اند. برخی دیگر گردش سلولی را در جهت تولید سلول های جوان افزایش می دهند تا از تجمع سلول های مرده و ایجاد تیرگی و لک جلوگیری شود.  

جهت خرید کرم ضد لک و روشن کننده ابتدا لازم است ترکیبات آن را به خوبی بررسی کنید و پس از اطمینان از اثر مطلوب فرمولاسیون محصول و بیضرر بودن مواد شیمیایی موجود در آن، نسبت به خرید کرم روشن کننده اقدام نمایید. 

هنگام خرید توجه کنید که ظاهر پر زرق و برق برخی برند های خارجی و قیمت های بالای آن ها شما را گول نزند و محصولی را تهیه کنید که قبل از خرید نسبت به کیفیت آن اطمینان حاصل کرده اید. امروزه کرم های روشن کننده ایرانی زیادی تولید شده است، از این رو در ادامه نوشته، جهت شناخت بهترین محصولات ضد لک ایرانی چند نمونه از این محصولات را ذکر می کنیم.

حواستان باشد تا پس از مصرف کرم ضد لک بدون بازگشت دوباره لک به سراغ پوستتان نیاید.

حواستان باشد تا دوباره لک به سراغ پوستتان نیاید

3 دلیل اصلی بازگشت مجدد لک ها در ادامه مقاله ذکر شده است که بعد از شروع مصرف کرم ضد لک باید به آنها توجه کنید. 

1- دوره درمان کرم ضد لک بدون بازگشت را نصفه و نیمه رها نکنید

به طور معمول طول دوره استفاده از کرم های ضد لک و روشن کننده 4 تا 6 ماه است. این دوره بسته به ترکیبات و نوع محصول ممکن است متفاوت باشد. نکته قابل توجه این است که اگر دوره مصرف کرم ضد لک به طور کامل و مستمر انجام نشود، ممکن است لک ها به طور کامل رفع نشوند و یا کمرنگ شده و مجددا بروز پیدا کنند. 

2- کرم ضدآفتاب سپر محافظ پوست برای جلوگیری از بازگشت لک

علاوه بر اینکه یکی از مهم ترین دلایل تشکیل لک و تیرگی روی پوست تابش اشعه های مضر نور خورشید است و فرمولاسیون کرم های ضد لک نیز حاوی ترکیباتی است که حساسیت پوست را در برابر نور خورشید بیشتر می کند، مصرف کرم ضدآفتاب سازگار با نوع پوستتان برای پیشگیری از تشکیل مجدد لک و جلوگیری از آسیب به بافت پوست، لازم و ضروری است.

با توجه به تمام نکاتی که ذکر شد توصیه می شود در طول دوره مصرف کرم ضد لک، کرم ضدآفتاب مناسبی را خریداری نمایید و استفاده از آن را در اولویت قرار دهید.

3- بیماری های داخلی یکی از دلایل بازگشت لک ها

برخی بیماری های داخلی مانند بیماری های کبدی و اختلالات هورمونی سبب ایجاد لک روی سطح پوست می شوند. بنابراین حتی اگر لک های ناشی از این بیماری ها، با کرم های ضد لک نیز رفع شوند، پس از قطع مصرف محصول، ممکن است دوباره روی سطح پوست بازگردند. بنابراین پس از اتمام دوره درمان با کرم ضد لک، در صورت مشاهده کردن مجدد لک ها روی پوست، به پزشک مراجعه کنید. زیرا ممکن است منشا تشکیل لک از داخل بدنتان باشد.

 

5 تا از بهترین کرم ضد لک بدون بازگشت ایرانی که پوستتان را برق می اندازد

در ادامه مقاله 5 تا از بهترین کرم های ضد لک بدون بازگشت ایرانی را ذکر کرده ایم که با اطمینان خاطر می توانید آن ها را مصرف و از بازگشت مجدد لک ها جلوگیری کنید. 

1- کرم ضد لک بدون بازگشت گیاهی سی گل حاوی آربوتین

کرم روشن کننده گیاهی سی گل یکی از بهترین کرم ضد لک بدون بازگشت ایرانی بوده که توسط شرکت دکتر اخوی تولید شده است. این فرآورده به طور موثری لک و تیرگی پوست را رفع می کند و مانع از بروز مجدد آن ها می شود. این محصول همانطور که از نام آن مشخص است سرشار از ترکیبات گیاهی، آربوتین و ویتامین A، E و C است و به طور موثری شادابی و جوانی پوست را افزایش می دهد.

2- کرم ضد لک بدون بازگشت ساین اسکین

کرم روشن کننده ساین اسکین با نام ساین دیکالر هم شناخته شده است. این محصول به منظور کاهش تولید ملانین، یکدست شدن رنگ و از بین بردن لک های روی سطح پوست مورد استفاده قرار می گیرد. کرم ضد لک ساین اسکین حاوی ویتامین C، عصاره گل میمون و عصاره ریشه شیرین بیان است.

3- کرم ضد لک و روشن کننده سینره         

کمتر کسی وجود دارد که نام برند سینره به گوشش نخورده باشد و فواید منحصر به فرد آن را نداند. کرم ضد لک سینره با داشتن مواد موثر و روشن کننده، در کوتاه ترین زمان، لک و تیرگی ها را رفع و از بروز مجدد آن پیشگیری می کند. این فرآورده حاوی AHA و ویتامین های A و C است که این مواد در نوسازی سلول های پوست موثر اند. 

4- کرم ضد لک پرودرما

شرکت آرا شیمی محصولات متنوعی را به منظور مراقبت از سلامت پوست، تحت عنوان برند پرودرما در ایران تولید کرده است. نظرات مصرف کنندگان درباره کرم ضد لک پرودرما گویای کیفیت بالای این محصول در جهت رفع لک ها و کاهش تیرگی های سطح پوست می باشد. کرم ضد لک پرودرما حاوی بوتیل رزورسینول، ویتامین C و شیرین بیان است. در صورت تمایل می توانید این محصول را از داروخانه آنلاین داروکده خریداری و از آن مطابق دستور مصرف ذکر شده در صفحه مشخصات محصول، استفاده کنید. 

5- کرم ضد لک فیس دوکس

کرم ضد لک فیس دوکس یا کرم پیگمازوم حاوی ترکیبات منحصر به فردی است که به خوبی لک و تیرگی ها را برطرف و به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی از تشکیل مجدد آنها جلوگیری می کند. در فرمولاسیون کرم ضد لک فیس دوکس از آلفا آربوتین طبیعی، گلوتاتیون و ویتامین C استفاده شده است که بر اثرگذاری مطلوب این محصول می افزاید. 

سوالات متداول کاربران و همراهان داروخانه آنلاین داروکده 

1- کرم روشن کننده چقدر باید روی پوست بماند؟

مدت زمان لازم برای ماندن کرم های ضد لک و روشن کننده روی پوست در هر محصول متفاوت است. ولی به طور معمول این کرم ها روی لک قرار می گیرند و نیازی به شستشوی آن ها وجود ندارد. توصیه می شود برای دستیابی دقیق به پاسخ این سوال قسمت طریقه مصرف را در صفحه مشخصات محصول مورد نظر مطالعه نمایید و یا در صورت نیاز با مشاوران مجرب و داروسازان متخصص تیم علمی داروکده از طریق مشاوره آنلاین ارتباط برقرار کنید.

2- قیمت کرم روشن کننده ساین اسکین را از کجا بفهمیم؟

قیمت کرم روشن کننده ساین اسکین همانند سایر مشخصات محصولات بهداشتی موجود در داروخانه اینترنتی داروکده، در صفحه آن محصول ذکر گردیده است. با مراجعه به صفحه کرم روشن کننده ساین اسکین، می توانید از قیمت آن مطلع شوید.

 

چند کلام آخر داروکده 

برای رهایی از شر لک های روی پوستتان، کرم های ضد لک ایرانی و مرغوب را در لیست انتخاب های خود قرار دهید و از میان آنها بهترین محصول را بخرید و به جوانی پوستتان کمک کنید. همواره برای حفظ سلامتی و زیبایی آن روتین روزانه داشته باشید. از جانب داروکده این نکته را آویزه‌ی گوشتان کنید که برای جلوگیری از ایجاد لک و تیرگی باید روزانه به خوبی سطح پوست را با شوینده مناسب بشویید، آن را به طور عمقی آبرسانی کرده و حتما کرم ضد آفتابی مناسب پوستتان مصرف نمایید.

 

مطالب فوق بر اساس متون منتشر شده در پایگاه های معتبر علمی همچون Healthline، Mayo Clinic و AAD گردآوری شده است. 

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )