مقایسه مکمل های غضروف ساز (غیر گلوکوز آمینی) قسمت دوم

مقایسه مکمل های غضروف ساز (غیر گلوکوز آمینی) قسمت دوم

برای مقایسه و انتخاب مکمل های غضروف ساز غیر گلوکوزآمینی این مقاله از مجله داروکده را مطالعه کنید.

دکتر کوشا شهیدی

نویسنده: دکتر کوشا شهیدی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

08 اسفند 1396

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

08 اسفند 1396

14K

eye icon

مقایسه مکمل های غضروف ساز (غیر گلوکوز آمینی) قسمت دوم

در قسمت قبل با مکمل های غضروف ساز گلوکوزآمینی آشنا شدید در این مقاله با مکمل های غضروف ساز غیر گلوکوزآمینی آشنا می شوید.

برای مشاهده محصولات بر روی نام آنها کلیک کنید.

Arthro Eaze
Flex effects
Litozin
Reumalin
Knee Flex
Shark
Mixodin
R-flex
Joint Formula 14
Avodin
Anaheal Plus
Bonesil RX
Avo soy
Shark CM
Arthri Support
Zyflamex
Uniflex
Hyaluronsaure
Fadopain

ترکیبات ذکر شده در جدول:
- Apresflex:
یک فرمولاسیون patent  شده از عصاره ی Boswellia Serata غیر از Boswellia Serata extract می باشد. Apreflex از نظر میزان اثرگذاری در التهاب مفاصل موثر بوده و تولید بسیاری از آنزیم های التهابی به مانند 5 لیپواکسیژناز را مهار می کند.

- Soluble Egg shell membrane:
غشای بین سفیده ی تخم مرغ و پوسته مینرالی تخم مرغ می باشد. همانطور که غشاء پوسته تخم مرغ به عنوان یک محافظ برای تخم مرغ ها می باشد، می تواند به عنوان یک دیواره محافظ برای مفاصل نیز باشد. غشای پوسته تخم مرغ یک منبع طبیعی کلاژن، کندرویتین و هیالورونیک اسید می باشد. همراه باهم، این ترکیبات سبب روان کردن مفاصل بدن می شوند.

- Liquorice  یا Licorice(شیرین بیان):
شیرین بیان ریشه ی عصاره گیاه  Glycyrhhiza glabra می باشد.
عصاره شیرین بیان اثر مارکرهای التهابی را مهار می کند. جایگزین موثر برای داروهای غیراستروئیدی ضدالتهابی با حداقل عوارض می باشند. همچنین به عنوان یک تقویت کننده سیستم ایمنی محسوب شده که می تواند در آرتروز موثر باشد.

- Withania
  Withania Somnifera یا Ashwaghandha گیاه با عملکرد  التیام بخشی و نیرو زایی می باشد. ریشه و دانه ی این گیاه بخش های مورد استفاده در کاهش التهاب و درد می باشد.

- Piperine
  Black pepper یا همان فلفل سیاه گیاه از خانواده ی Piperaceae می باشد که بعد از خشک کردن، یک ادویه سیاه رنگ حاصل می شود. یک ترکیب موثر در  کاهش التهاب و سفتی مفاصل می باشد.

- MSM  (Methyl sulfonyl methane):
نام اختصاری مکمل متیل سولفونیل متان (methylsulfonylmethane) بوده که به عنوان یک ترکیب افزودنی به مکمل های غضروف ساز جهت کاهش دردهای مفصلی اضافه می شود. برخلاف گلوکوزآمین، MSM از غلات، میوه و سبزیجات قابل دریافت بوده و تنها فرم ارگانیک سولفور می باشد. سولفور یکی از بزرگترین ترکیبات غذا و مواد موجود در بدن می باشد. شواهدی مبنی بر اثرگذاری این ترکیب در کنار مکمل های غضروف ساز (گلوکوزآمین+کندرویتین) در کاهش دردهای مفصلی دیده شده است.

- Sierrasil:
تحقیقات نشان داده است که sierrasil غضروف و مفصل را به خاطر ساختار معدنی غنی، پشتیبانی می کند. وجود ساختار نفوذپذیر در Sierrasil، مواد سمی باکتری های آسیب رسان، ویروس ها و فلزات سنگین را به سمت خود جذب کرده، به انها متصل شده و راه خروج آنها را از بدن فراهم می سازد.

- Arthri-support formula:
از 5 عصاره ی گیاهی شامل Juniper berry (سرو کوهی)، Goldenrod flower (علف طلایی)، Dandelion leaf (برگ قاصدک)، meadowsweet herb (گیاه ریش بزی) و willow bark (پوسته بید) تشکیل شده است. ترکیب این 5 گیاه می تواند در رفع دردهای آرتروزی موثر باشند.
الف) اثرات ضددردی: سرو کوهی، گیاه ریش بزی و پوسته بید
ب) سبب کاهش تورم: علف طلایی و برگ قاصدک
ج) سبب کاهش التهاب در بافت های آسیب دیده: علف طلایی، برگ قاصدک و گیاه ریش بزی

 

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )