آشنایی با مکمل سولوفر

آشنایی با مکمل سولوفر

در این مقاله از مجله داروکده به معرفی محصول آهن سولوفر می پردازیم.

دکتر احسان عمادی

نویسنده: دکتر احسان عمادی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

19 مرداد 1400

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

19 مرداد 1400

5K

eye icon

آشنایی با مکمل سولوفر

کمبود آهن یکی از رایج ترین کمبود های تغذیه ای در جهان است. زنان با خون ریزی زیاد در دوران قاعدگی، اهدا کنندگان مکرر خون، جذب ناکافی آهن به دلیل جراحی و یا بیماری های دستگاه گوارش می تواند منجر به کم خونی شود. البته خانم ها به دلیل سیکل ماهیانه، بیشتر مستعد کم خونی هستند. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، 30/2 درصد از زنان غیر باردار و 47/4 درصد از زنان باردار جهان دچار کم خونی هستند و اکثر آنها نیز از کم خونی فقر آهن رنج می برند.
کم خونی فقر آهن با علائمی مانند رنگ پریدگی، خستگی، ضعف، بی اشتهایی، گیجی، تنفس کوتاه، خواب رفتن دست ها و پاها، دست و پاهای سرد، فراموشی، اختلالات خلق و خو و غیره همراه است.

برای درمان کم خونی ناشی از فقر آهن، مکمل خوراکی آهن تجویز می شود. عموما دوز آهن تجویز شده در بزرگسالان 50 تا 100 میلی گرم در روز بوده که می بایست 3 بار در روز و برای 3 تا 6 ماه مصرف شود. مکمل های آهن، عموما حاوی ملح های مختلفی هستند. فروس سولفات فرمی از آهن است که ارزان تر بوده و در بیشتر مکمل های آهن بکار می رود. این فرم از آهن عمدتا عوارض گوارشی مانند تهوع، اسهال، درد معده، سوزش سر دل و یبوست ایجاد می کند. این عوارض باعث می شود، که مصرف مکمل آهن به خوبی تحمل نشود و بسیاری از افراد، از ادامه مصرف مکمل خودداری کنند.

یکی از بهترین ملح های آهن، فرم آهن-پلی ساکاریدی است. کمپلکس آهن-پلی ساکاریدی فرمی از آهن است که با پوشش پلی ساکاریدی پوشیده شده است. این پوشش پلی ساکاریدی باعث می شود که آهن با دیواره دستگاه گوارش تماس نداشته باشد و در نتیجه عوارض گوارشی کمتری ایجاد کند. از آنجایی که این فرم آهن در روده کوچک باز می شود، بیشتر جذب شده و کمتر تحت تاثیر مهار کننده های جذب آهن قرار می گیرد. مزیت دیگر این محصول، مقدار آهن المنتال به کار رفته در آن است که 100 میلی گرم می باشد. این مقدار آهن به طور قابل توجهی، بیشتر از سایر فرآورده های آهن است.

کپسول سولوفر 30 عددی توسط  شرکت کیش مدیفارم تولید شده است. هر کپسول از مکمل سولوفر حاوی 100 میلی گرم آهن المنتال به فرم آهن-پلی ساکاریدی است. این محصول دوز نسبتا بالایی از آهن را دارد، که هم ایمن است و هم کمترین عوارض گوارشی را به نسبت سایر مکمل ها دارد. از طرفی، این دوز بالا، باعث شده است که مقدار زیادی آهن، در یک کپسول گنجانده شود و نیازی به مصرف چند دوز در یک روز نباشد.

برای خرید و مشاهده مکمل سولوفر اینجا کلیک کنید.

این محصول به میزان کمتری تحت تاثیر مهار کننده های معمول جذب آهن مانند پلی فنول های گیاهی، مواد معدنی، فیبر، فیتات و ... قرار می گیرد.
با توجه به موارد ذکر شده در بالا، نوع آهن مکمل سولوفر باعث می شود که بیماران مبتلا به کم خونی، سازگاری و پذیرش بیشتری داشته و روند درمان سریع تر سپری شود.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )