آلبالو

آلبالو

در این مقاله از زبان آلبالو به معرفی خواص این میوه خوشمزه می پردازیم.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

02 آذر 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

02 آذر 1394

11K

eye icon

آلبالو

نام من آلبالو است.

موادی چون کلسیم، منیزیم، پتاسیم، فسفر و آهن دارم و ویتامین های A و C را دارا هستم. 
من (آلبالو) طبعی سرد دارم و دفع کننده حرارت و گرما خواهم بود به همین دلیل رفع کننده عطش و تشنگی هستم. برای افرادی که دارای چربی دور شکمی هستند مفید هستم. برای بیماری های قلبی و روماتیسمی بسیار موثر هستم. 
مصرف من (آلبالو) ادرار آور و حاوی پتاسیم است و به بیماران قلبی کمک می کند زیرا، پتاسیم موجود در من از باقی ماندن نمک در رگ ها جلوگیری می کند و با ادرار آن را خارج می کند. 
من (آلبالو) باعث تصفیه خون می شوم و به کسانی که می خواهند پوستی زیبا و با طراوت داشته باشند کمک می کنم. افرادی که بیماری دیابت دارند می توانند من (آلبالو) را مصرف کنند زیرا قند موجود در من از نوع لولوز است و لولوز را بیماران دیابتی می توانند جذب کنند.

نتایج یک بررسی نشان می دهد که مصرف آب آلبالو، به بهبود عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 کمک می کند. اشتها آور خوبی هستم پس نباید در مصرف من زیاده روی کنید. 

در درمان نقرس و تصلب شراین و اسهال خونی کمک می کنم. نوشیدن یک لیوان آب آلبالوی بدون شکر در صبح به بهتر خوابیدن در شب کمک می کند . زیرا من (آلبالو) حاوی مقدار زیادی ملاتونین هستم و برای داشتن یک خواب آرام وجود هورمون ملاتونین حایز اهمیت است. 

بیشتر بخوانید: ازگیل

مصرف آب آلبالو بعد از ورزش باعث می شود درد ناشی از کشیدگی ماهیچه‌ها کاسته شود. آلبالو و آلبالو خشکه فعالیت آنزیم سیکلواکسیژناز را کم و محدود می کنند. آنزیم‌ سیکلواکسیژناز از اصلی ترین ترکیبات در به وجود آمدن التهاب و احساس درد می باشد، در نتیجه می توان گفت من (آلبالو) خاصیت ضد دردی دارم. 

شربت آلبالو و دم کرده آن خواص زیادی دارد، دم کرده آلبالو برای بیماری های کلیوی و مثانه ای مفید است و از شربت آن برای رفع التهاب معده و روده و نارسایی کبد استفاده می شود. دم آلبالو و هسته آن نیز خواص دارویی دارند، هسته آن در درمان اسهال و درمان فشار خون نیز موثر است. اگر هسته آلبالو را شکافته و مغز آن را بکوبیم روغنی از آن حاصل می شود که برای رماتیسم مفید است. جوشانده دم آلبالو ادرار آور است به این ترتیب که 30 گرم دم آلبالو را چند ساعت در آب خیس داده سپس در یک لیتر آب به مدت 10 دقیقه می جوشانیم. 
نام من آلبالو است. مرا بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )