تمشک

تمشک

در این مطلب درباره تمشک و خواصش بخوانید.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

28 فروردین 1395

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

28 فروردین 1395

6K

eye icon

تمشک

نام من تمشک است.

من (تمشک) حاوی ویتامین های k ،C ،E هستم. مواد معدنی من شامل کلسیم، منیزیم، پتاسیم، فسفر و آهن می باشد. طبع من سرد و خشک است. 
خوردن من یبوست را رفع می کند. مصرفم باعث تسکین درد می شود، به دلیل اینکه حاوی اسید سالسیلیک می باشم. خون را تصفیه می کنم و برای مبتلایان به رماتیسم موثر می باشم. همچنین خاصیت ضد عفونی کننده دارم. اگر چند روز ناشتا من را میل کنید به پاک کردن معده و روده شما کمک می کنم. 
برای بیماران قندی و کسانی که مجاری ادرار ملتهب دارند و همچنین گلو درد مفید می باشم. شربت من برای درمان بیماران مبتلا به مخملک و سرخک مفید است. همچنین این شربت ضد تب است. برای درمان ورم روده، تسکین درد معده و اسهال از دم کرده برگ های من استفاده می شود.
حدودا 50 گرم برگ خشک شده من را در آب سرد خیس دهید سپس به مدت 10 دقیقه جوشانده و بعد حدود 10 دقیقه درش را گذاشته تا دم بکشد، آن را صاف کرده و هر روز بین غذا های اصلی یک فنجان میل کنید. مصرف این جوشانده برای درد کیسه مثانه و مشکل بند آمدن ادرار مفید است. همچنین باعث درمان درد های رماتیسمی و نقرسی می شود. همچنین غرغره این جوشانده برگ های من (تمشک) برای ورم لوزه ها و بهبود آنژین بسیار موثر است. 

خوردن این جوشانده کمک به سزایی به خانم‌ هایی که سقط کرد‌ه ‌اند و از بین بردن دردهای زایمانی بسیار مفید است. جوشانده ریشه های من، باعث از بین رفتن یا کم شدن علائم سرفه‌ های سخت و سیاه سرفه می باشد. ماسک تهیه شده از من به درمان کک و مک کمک می کند، صورت خود را بشوئید حالا لایه نازکی از من (تمشک) روی صورت بمالید و یک ساعت صبر کنید سپس صورت را به آرامی بشویید، اگر این کار را چندین بار تکرار کنید، کک و مک شما از بین می رود. 

برای مطالعه بیشتر درباره خواص توت فرنگی بخوانید.

این ماسک برای بستن منافذ باز پوست مفید است. برگ تازه من را اگر بپزید و روی ناراحتی های پوستی قرار دهید، بسیار مفید خواهم بود. خوردنم و یا جویدن برگ هایم به درمان سستی لثه و بوی بد دهان و زخم های لثه کمک می کند. 
نام من تمشک است. من را بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )