فندق

فندق

با مطالعه این متن با خواص فندق آشنا شوید.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

18 اسفند 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

18 اسفند 1394

3K

eye icon

فندق

نام من فندق است.

من (فندق) حاوی ویتامین های گروه B ،E ،C و A می باشم. مواد معدنی من شامل کلسیم، فسفر، آهن، سدیم، پتاسیم، گوگرد و روی می باشد. طبع من گرم و خشک است. 
تقویت کننده معده و روده‌ می باشم و سموم بدن را دفع می کنم، اگر می خواهید از این خاصیت من استفاده کنید من را موقع گرسنگی مصرف کنید تا سبب تقویت روده‌هایتان بشوم. با خوردن 10 عدد از من می توانید تا حد زیادی از نیازتان به ویتامین E را بر طرف کنید.
من حاوی مقدار کمی مواد نشاسته ‌ای هستم و سرشار از مواد معدنی می باشم بنابراین برای بیماران مبتلا به دیابت مفید می باشم. سرشار از ویتامین‌های B1،B2 و B6 هستم، که برای سلامت مغز و خون ‌سازی ضروری هستند. بنابراین به دلیل داشتن آهن و ویتامین های گروه B برای کم خونی مفید می باشم.
به دلیل فسفر زیاد برای مغز مفید می باشم و کسانی که از مغزشان زیاد استفاده می کنند و یا کارهای فکری می‌کنند باید از من استفاده کنند. بدن را تقویت می کنم و برای کسانی که در دوره نقاهت هستند مفید می باشم. همچنین سموم را از بدن دفع می کنم. 

مقدار زیادی روغن در مغز من وجود دارد تقریبا معادل 60 تا 70 درصد من را روغن تشکیل می دهد. این روغن سبب تامین انرژی بدن، محفاظت در برابر عوامل بیرونی، تنظیم حرارت بدن و جذب بهتر ویتامین‌های محلول در چربی می شود. روغنم دارای اسیدهای چرب است، که برای بدن مفید هستند؛ از جمله اسید اولئیک که مانع افزایش کلسترول خون می شود و قند خون را تنظیم می کند. 

برای مطالعه بیشتر درباره خواص بادام بخوانید.

اسید چرب دیگری به نام اسید لینولئیک که به مقدار زیادی در روغن من موجود می باشد، سبب رشد و سلامت اندام‌ ها می شود. روغن گرفته شده از من برای درمان سرفه و سینه درد مفید است. همچنین این روغن برای کبد نیز مفید است. برای درمان مو خوره، من ( فندق ) را بسوزانید سپس با سرکه مخلوط کنید و این مخلوط را با آب رقیق کنید. 
بعد سر موهای خود را با این محلول آغشته و ماساژ کنید. همچنین برای اختلال در رشد مو مفید می باشم. خوردن من سبب تنگ شدن عروق زیر پوست و کشیدگی آن و همچنین تغذیه و درمان پوست می شود. ماده ای به نام بتاسیتوسترول در من وجود دارد که سبب کاهش کلسترول و پیشگیری از سرطان سینه و پروستات می شود. 
نام من فندق است. من را بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )