سنجد

سنجد

با مطالعه این متن، می توانید با خواص سنجد آشنا شوید.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

26 اسفند 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

26 اسفند 1394

5K

eye icon

سنجد

نام من سنجد است. 

من (سنجد) حاوی ویتامین های B ،C ،A ،E ،K می باشم. مواد معدنی من روی، منیزیم و سیلینیوم می باشد. طبع من سرد و خشک است.
من به درمان اسهال کمک می کنم و قابض می باشم. همچنین به کسانی که تکرر ادرار دارند کمک می کنم. ویتامین K موجود در من ضد خونریزی است. سرشار از ویتامین C می باشم به همین دلیل از ورود عفونت به بدن شما جلوگیری می کنم. همچنین حاوی ترکیبات ضد ویروسی می باشم و به درمان عفونت های سرماخوردگی و گوش کمک می کنم. من تب بر نیز می باشم.

برای اطلاعات بیشتر در مورد تمرهندی بخوانید.

من سموم معده و روده را دفع می کنم و باد شکن هستم. با داشتن کلسیم سبب استحکام استخوان ها می شوم و به افرادی که پوکی استخوان و نرمی استخوان دارند کمک می کنم. مصرف من سبب درمان ورم کیسه صفرا می شود و همچنین ضد یرقان و ضد بلغم می باشم. با مصرف من کلیه ‌هایتان را گرم کنید و معده خود را تمیز کنید، زیرا من برای سلامتی دستگاه گوارش بسیار مفید می باشم. 
به دلیل داشتن فیبر برای کسانی که رژیم لاغری دارند مفید می باشم زیرا گرسنگی را کاهش می دهم و با مصرف من مدت طولانی تری حس سیری دارید. برگ‌های من را در روغن زیتون آنقدر که نرم و له شوند و سپس بزارید خنک شود و بعد با این روغن سرتان را ماساژ دهید سبب تقویت موها و افزایش رشد مو می شوم. 

از برگ من به صورت ضماد استفاده کنید تا دمل ها زودتر سر باز کنند. عصاره گرفته شده از من (سنجد) به کاهش علائم آرتروز و التهاب مفاصل کمک می کند. ریشه من نیز مورد استفاده قرار می گیرد برای مثال از ریشه ام در صنعت عطر سازی استفاده می ‌شود. 
هسته من دارای 17 نوع آمینواسید می باشد برای سود بردن از خواص هسته من آن را آسیاب کنید. همچنین اگر این پودر را با مقداری آرد مخلوط کنید و میل کنید به درمان آرتروز کمک می کند. 
نام من سنجد است. من را بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )