بادام زمینی

بادام زمینی

مغز ها خاصیت فراوانی برای بدن ما دارند. بادام زمینی نیز خواص فراوانی دارد، در این مطلب با آنها آشنا شوید.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

15 فروردین 1395

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

15 فروردین 1395

6K

eye icon

بادام زمینی

نام من بادام زمینی است. 

من (بادام زمینی) حاوی ویتامین های E و B می باشم. مواد معدنی من شامل فولات، مس، فسفر، پتاسیم، کلسیم، روی، ید و منیزیم می باشد. طبع من گرم و تر است.
منبع خوبی از انرژی می باشم و دارای پروتئین با کیفیت می باشم. ویتامین E موجود در من راز جوانی محسوب می شود و باعث لطافت و سلامت پوست می شود. حاوی ویتامین B3 می باشم که این ویتامین سبب افزایش کلسترول خوب می شود. همچنین ویتامین B3 از پیری زود رس جلوگیری می کند و از بیماری آلزایمر پیشگیری می کند. 
منیزیم موجود در من از گرفتگی عضلات جلوگیری می کند. همچنین حاوی فولات می باشم که از کم خونی و ضعف جلوگیری می کند. 
من (بادام زمینی) دارای پتاسیم می باشم که سبب تنظیم فشار خون و تنظیم ضربان قلب می شود. فسفر موجود در من باعث از بین رفتن احساس ضعف و خستگی می شود. به دلیل داشتن روی و ید برای افرادی که گواتر دارند مفید می باشم و این افراد باید من را در رژیم غذایی خود قرار دهند. 

من با داشتن کلسیم و ویتامین D برای سلامت و استحکام استخوان ها و دندان های شما مفید می باشم. من حاوی آنتی اکسیدان می باشم بنابراین از خرابی و نابودی سلول ها محافظت می کنم و سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کنم. مصرف من به بیماران قلبی توصیه می شود زیرا سبب گشاد شدن رگ های خونی می شوم، بنابراین از لخته شدن خون و سکته قلبی جلوگیری می کنم. 

برای مطالعه بیشتر درباره خواص بادام بخوانبد.

روغن گرفته شده از من ملین و درمان یبوست می باشد. این روغن به تقویت ریه و طحال کمک می کند همچنین آرام کننده درد معده نیز می باشد. روغن من سینه را نرم می کند و سرفه های خشک را درمان می کند.
نام من بادام زمینی است. من را بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1402 - 1388 )