بادام

بادام

در این مقاله از زبان بادام به معرفی خواص این مغز مقوی می پردازیم.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

13 آذر 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

13 آذر 1394

11K

eye icon

بادام

نام من بادام است.

من (بادام) حاوی ویتامین های A ،E ،B و D هستم. مواد معدنی من شامل کلسیم، پتاسیم، روی، مس، سلنیوم، منیزیم و پروتیین گیاهی است. طبع من (بادام) گرم و تر است. من (بادام) دارای چربی زیادی هستم اما چربی ام غیر اشباع است. بیماری های قلبی را کاهش می دهم و کلسترول بد را از بین می برم. 

ویتامین E که یکی از انواع آنتی اکسیدان ها است، در پوست بادام وجود دارد، آنتی اکسیدان فواید زیادی دارد و جلوی برخی بیماری ها را می گیرد؛ بیماری قلبی، سرطان، آلزایمر، ضعف سیستم ایمنی، آب مروارید چشم و پروستات از آن جمله اند.

برای مطالعه بیشتر درباره گردو بخوانید.

من (بادام) دارای منیزیم هستم که باعث جلوگیری از افزایش ضربان قلب می شوم. پتاسیم موجود در من باعث انقباض عضلات و بهبود عملکرد اعصاب، تنظیم فشار خون و عملکرد بهتر قلب می شود. من (بادام) ملین هستم و روغنم از یبوست جلوگیری می کند. برای نرم کردن سینه بادام میل کنید و برای رفع سرفه و تنگی نفس از شیر بادام استفاده کنید. شیر بادام خلط آور است و برای ناراحتی حنجره مفید است. من (بادام) معده را تقویت می کنم و قابض هستم. 

حاوی فیبر و کلسیم هستم، که این دو پیشگیرنده از سرطان روده بزرگ می باشند، همچنین اسید فولیک موجود در من (بادام) باعث پیشگیری و کمک به درمان کم خونی می شود. من مانع از ساختن سنگ کیسه صفرا می شوم. کاهنده قند خون و کمک کننده به بیماری دیابت هستم. چغاله من برای ریشه دندان و لثه مفید است و خشکی دهان را از بین می برد. 

روغن گرفته شده از من (بادام) بی خوابی را از بین می برد و خواب آور است. روغن نوع شیرینم خاصیت ضد التهابی و نرم کنندگی دارد و در پماد ها و کرم ها کاربرد دارد. روغن من (بادام) برای تسکین خارش پوست کودکانی که مخملک و سرخک دارند موثر است. روغن من برای التهاب پوست و اگزما و همچنین درمان سوختگی کاربرد دارد.

دارای کلسیم و منیزیم هستم، به این دلیل به استخوان ها استهکام می بخشم. من (بادام) یکی از اصلی ترین منابع غیر حیوانی کلسیم هستم. 
نام من بادام است. مرا بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )