گردو

گردو

در این مطلب درباره گردو وخواصش بیشتر بخوانید.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

14 بهمن 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

14 بهمن 1394

4K

eye icon

گردو

نام من گردو است.

من گردو حاوی ویتامیین های A ،B ،C ،D ،E می باشم . مواد معدنی من شامل فسفر، کلسیم، آهن، مس، پتاسیم و سدیم است. طبع من گرم و خشک است. میزان کلسترول خون شما را کاهش می ‌دهم. 
من (گردو) خون ساز هستم و خونتان را تصفیه می کنم. همچنین با داشتن مس به جذب آهن در بدن کمک می کنم. اکسید شدن چربی ‌ها در جریان خون باعث بیماری تصلب شرائین می شود، من ترکیباتی دارم که از سفت شدن رگ ها جلوگیری می کنم و انعطاف پذیری رگ ها را حفظ می کنم. 
خوردن روزانه چند عدد از من می ‌تواند از خطر بیماری قلبی بکاهد. به دلیل وجود امگا 3 فراوان من را غذای مغزمی نامند، زیرا برای عملکرد درست مغز، به امگا 3 نیاز است. من با داشتن فیبر زیاد به لاغری شما کمک می کنم کافی است قبل از غذا یک مشت از من میل کنید اشتها شما را کم می کنم و احساس سیری طولانی به شما می دهم.

همچنین با داشتن فیبر زیاد باعث می شوم روده ها کار دفع را راحتر انجام دهند و یبوست را درمان می کنم. برای درمان ریفلاکس معده روزانه 2 عدد از من (گردو) میل کنید. 
به دلیل داشتن ویتامین B استرس را کاهش می دهم و اعصاب را آرام می کنم. همچنین به شادابی و حفظ سلامت پوست کمک می کنم. روغن من حاوی ویتامین های E و B می باشد که این دو با رادیکال های آزاد مقابله می کنند، همچنین باعث تغذیه سلول های پوست می شوند و سلامت و طراوت به پوست شما می بخشند. حاوی ملاتونین هستم این هورمون باعث تنظیم خواب می‌ شود، به همین دلیل باعث بهبود خواب شما خواهم شد. 

برای مطالعه بیشتر درباره بادام و خواصش بخوانید.

دم کرده ی برگ من به درمان ورم مفاصل کمک می کند. جوشانده ی برگ من برای سر درد مفید است و سرمازدگی و بیماری های پوستی را از بین می برد. برگ تازه من باعث از بین بردن و فراری دادن بید و ساس و حشرات موذی می شود.
نام من گردو است. من را بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )