پسته

پسته

در این مقاله درباره خواص پسته از زبان خودش بخوانید.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

05 بهمن 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

05 بهمن 1394

4K

eye icon

پسته

نام من پسته است.

من (پسته) دارای ویتامین های A ،B هستم و شامل مواد معدنی شامل کلسیم، فسفر، آهن و پتاسیم می باشم. طبعم گرم و خشک است. من با اینکه جزو آجیل ها می باشم، کالری کمی نسبت به بقیه آجیل ها دارم، همچنین بدون کلسترول هستم. در مقایسه با سایر آجیل ها بیشترین آنتی اکسیدان را دارا هستم. آنتی اکسیدان باعث جلوگیری از تخریب سلول ها می شود. به همین دلیل می توانم جلوی پیشرفت سرطان را بگیرم. 
جزو بهترین منابع پروتئین گیاهی می باشم. پتاسیم موجود در یک عدد پسته مساوی با پتاسیم موجود در یک پرتقال و پتاسیم دو عدد پسته کمی بیشتر از یک موز است. پتاسیم باعث تعادل مایعات در بدن می شود، در ضمن ضربان قلب را منظم کرده و باعث کاهش فشار خون می شود. 

من (پسته) حاوی فسفر هستم، فسفر برای ساخت استخوان و دندان لازم است و از خستگی وضعف جلو گیری می کند، فسفر عضلات بدن را تقویت می کند. حاوی منیزیم می باشم بنابراین برای تنظیم ضربان قلب و همچنین گرفتگی عضلات مفید هستم. منبع خوبی از آهن هستم و به همین علت خون ساز می باشم، پس به مبتلایان به کم خونی توصیه می شوم. به علت داشتن آهن برای رنگ پریدگی، خستگی و کم خونی بسیار موثر هستم. حاوی ویتامین B6 می باشم، که باعث کمک به سوخت و ساز پروتئین می شود و سبب جذب مواد غذایی نیز می شود. 

برای مطالعه بیشتر درباره خواص بادام بخوانید.

همچنین ویتامین B1 موجود در من موجب تقویت سلول های عصبی، متعادل کردن اشتها و افزایش انرژی می شود. من (پسته) میزان کلسترول خوب را افزایش و کلسترول بد را کاهش می دهم همچنین تری گلیسیرید را کاهش می دهم. ضد اسهال می باشم و اسهال خونی را نیز درمان می کنم. باعث تقویت نیروی جنسی می شوم، همچنین برای آرامش قلب نیز مفید هستم. 

خوردنم باعث باز شدن مجاری کبد می شود و برای معده نیز مفید هستم. از پوستم نیز استفاده های زیادی می شود. پوست تازه من طبع سرد و خشکی دارد. پوست پسته تازه برای از بین بردن بوی بد دهان کاربرد دارد و جویدن آن موجب درمان زخم های دهان می شود. اگر پوست من (پسته) را به لثه ها بمالید باعث استحکام آن می شود. پوست تازه من را دم کنید برای درمان اسهال موثر است.
نام من پسته است. من را بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )