انبه

انبه

در این مقاله از زبان انبه به معرفی خواص این میوه استوایی می پردازیم.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

12 آذر 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

12 آذر 1394

11K

eye icon

انبه

نام من انبه است.

من (انبه) دارای ویتامین های A ،C ،E و مواد معدنی پتاسیم، منیزیم، کلسیم، فسفر و آهن هستم. من (انبه) اگر رسیده باشم طبعم گرم و خشک و اگر نارس باشم طبعم سرد و خشک است. پتاسیم و منیزیم موجود در من برای کاهش فشار عصبی و آرامش مفید است. من (انبه) بسیار مقوی هستم و هضم کردنم راحت است. خوردنم به کسانی که سوء هاضمه دارند به علت داشتن ویتامین C و آهن توصیه می شود. 

برای مطالعه بیشتر درباره آناناس بخوانید.

من (انبه) دارای اسید آمینه زیادی می باشم و هم چنین گلوتامین اسید، که ماده مغذی مغز است و تمرکز و حافظه را تقویت می کند. مصرف انبه به دلیل داشتن پتاسیم برای فشار خون بالا مفید است. ولی مبتلایان به دیابت باید با احتیاط انبه مصرف کنند زیرا نیاز به انسولین را افزایش می دهد. 
دهان را خوشبو می کنم و از بین برنده بوی بد بدن می باشم. دمای بدن را کاهش می دهم و تب بر هستم و هم چنین برای سرفه و تنگی نفس موثر هستم.

من (انبه) یبوست را از بین می برم و به درمان بواسیر کمک می کنم. مغز هسته ی من (انبه) می تواند بجای مغز بادام در شیرینی جات استفاده شود. مصرف مغز هسته من اسهال را مداوا می کند و هم چنین به درمان بواسیر خونی کمک می کند. 
من (انبه) برای کم خونی مفید هستم زیرا بتاکاروتن موجود در من، در روده با آهن ترکیب شده و از پیوند آن با متل فیتات که مانع جذب آهن می شود جلوگیری می کند. خاصیت آنتی اکسیدانی دارم از سرطان از جمله سرطان رحم پیشگیری می کنم. 
ویتامین C و بتاکاروتن موجود در من (انبه) سیستم ایمنی بدنتان را تقویت می کند، اگر مرتبا مصرف شوم از بروز عفونت های ویروسی و رشد تومورهای بدخیم جلوگیری می کنم. 

هم به صورت خوراکی و هم استعمال خارجی برای پوست مفید هستم، منافذ بسته پوست را باز کرده و جوش‌ها را درمان می کنم. نصف لیوان خرد شده من (انبه) یک چهارم مورد نیاز روزانه تان به ویتامین A را فراهم می‌کند و به بهبود بینایی کمک می کنم، همچنین از شب ‌کوری و خشکی چشم پیشگیری می کنم. 
نام من انبه است. مرا بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )