قارچ

قارچ

در این مطلب درباره قارچ و خواصش از زبان خودش بخوانید.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

13 بهمن 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

13 بهمن 1394

6K

eye icon

قارچ

نام من قارچ است.

من حاوی ویتامین های B ،C ،D می باشم. مواد معدنی من شامل کلسیم، آهن، منگنز، فسفر، سلفور، پتاسیم و منیزیم می باشد. رنگ نوع خوراکی من معمولا سفید یا قهوه‌ای است، ولی انوع سمی من رنگی هستند واین رنگ ها معمولا تند و تیزند که نشان می‌دهد نباید به آنها نزدیک شوید. 
من سرشار از پتاسیم می باشم به همین دلیل، باعث کاهش فشار خون می شوم و خطر سکته مغزی را کاهش می دهم. به دلیل داشتن ویتامین D باعث تقویت استخوان‌ها می شوم. اگر جزو کسانی هستید که بیشتر ساعات روز را در محیط سر بسته هستید و نور خورشید به شما نمی رسد بهتر است برای به دست آوردن ویتامین D مورد نیاز بدنتان از من استفاده کنید.

برای مطالعه بیشتر درباره چغندر بخوانید.

من حاوی نیاسین، ریبوفلاوین و سلنیوم می باشم. آنتی اکسیدان سلنیوم از سلول های بدن شما در مقابل رادیکال های آزاد محافظت می کند. همچنین سلنیوم باعث پیشگیری از سرطان پروستات در مردان مسن می شود. 
من (قارچ) دارای اسید فولیک می باشم بنابراین برای زنان به ویژه زنان باردار بسیار مفید می باشم. بیشتر مواد غذایی گیاهی فیتات دارند و این ماده مانع جذب آهن می شود ولی در من (قارچ) این ماده وجود ندارد به همین دلیل آهن موجود در من به سرعت جذب بدنتان می شود. 

من کم کالری هستم هیچ گونه چربی یا کلسترولی ندارم و مقدار نمک من بسیار کم است. من منبع خوبی از پروتیین گیاهی هستم ولی نمی توانم جایگزین گوشت باشم. بتاگلوکان موجود در من موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شما می شود، در نتیجه مقاومت بدنتان را در مقابل بیماری‌ها بالا می برم. 
بتاگلوکان در نوعی از من که کلاهک پهن دارند بیشتر است. من یک ماده غذایی سالم می باشم و سبب احساس سیری می شوم. من کم کالری هستم ولی ارزش غذایی بالایی دارم بنابراین برای کسانی که قصد لاغری دارند مفید می باشم. 
من انسولین طبیعی و آنزیم‌هایی دارم که باعث شکسته شدن قند یا نشاسته موجود در غذاها می‌شوند. همچنین ترکیباتی دارم که در بهبود عملکرد کبد و پانکراس موثر هستند. پس به تولید انسولین در بدن شما کمک می کنم. 
نام من قارچ است. من را بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )