با پک تقویتی و ضد ریزش مو هیربرست آشنا شوید

با پک تقویتی و ضد ریزش مو هیربرست آشنا شوید

در این مقاله از مجله داروکده به پک تقویتی و ضد ریزش مو هیربرست می پردازیم.

دکتر احسان عمادی

نویسنده: دکتر احسان عمادی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

19 تیر 1400

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

19 تیر 1400

6K

eye icon

با پک تقویتی و ضد ریزش مو هیربرست آشنا شوید

 چرا "پک ضد ریزش و تقویت مو هیربرست" برای تقویت مو، جلوگیری از ریزش و سفید شدن مو توصیه می شود؟ 
برای پاسخ به این سوال آشنایی با عوامل ایجاد کننده ریزش مو ضروری است. عموما دریافت ناکافی ویتامین ها و مواد معدنی، استرس، تغییرات هورمونی، استفاده از شامپو نامناسب و افزایش سن به سلامت مو آسیب می زنند. این عوامل باعث تضعیف و نازک شدن ریشه مو شده و در نهایت منجر به ریزش مو می شوند. 
مواد مغذی و سایر ترکیبات موجود در محصولات این پک اثر نامطلوب همه عوامل فوق را کاهش داده و از این طریق به تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو کمک می کنند.

برای خرید این محصول کلیک کنید.

در ادامه به بررسی محصولات و محتویات این پک می پردازیم: 
پک ضد ریزش و تقویت مو هیربرست حاوی 2 محصول از بهترین مکمل های موثر در سلامت مو، پوست و ناخن و یک شامپو برای مراقبت از مو می باشد. 
1-قوطی کپسول هیربرست 60 عددی:
 این مکمل ساخت شرکت هیربرست انگلستان بوده و یک محصول حرفه ای و تخصصی برای حفظ سلامت مو است. این مکمل با دارا بودن ویتامین های آ، د، ث و ویتامین های گروه ب، مواد معدنی از جمله روی و کلسیم، اسیدهای آمینه، کلاژن دریایی و MSM در تقویت مو و جلوگیری از ریزش آن موثر است. MSM، کلاژن دریایی، هیدروکسی پروپیل متیل سلولز، لوسین، ایزولوسین، والین و کلاژن موجود در هیربرست که در تقویت ریشه مو موثر هستند، ترکیباتی اختصاصی و منحصر به فرد در مکمل هیربرست هستند. 

اثر مهمترین ترکیبات موجود در هیر برست:
کلاژن دریایی:
یکی از مهم ترین پروتئین های موجود در ساختمان پوست، مو و ناخن کلاژن است. خاصیت آنتی اکسیدانی کلاژن می تواند سفید شدن مو را به تاخیر بیندازد. از طرفی، با افزایش سن ساخت کلاژن کاهش می یابد. بنابراین مصرف کلاژن می تواند به جایگزینی کلاژن از دست رفته کمک کند. هیربرست حاوی کلاژن دریایی است، این کلاژن به صورت اختصاصی موجب افزایش قابل توجه در ساخت کلاژن و در نتیجه بازسازی پوست و کمک به تقویت مو می گردد. کلاژن دریایی که از منابعی مانند ماهی تهیه می شود به خوبی جذب شده و با اثرگذاری بالا، فرآیند پیری پوست را متوقف کرده و باعث استحکام پوست و مو می گردد. 

ال –لیزین (Lysine):
ال-لیزین اسید آمینه ضروری برای تقویت ریشه مو بوده و عمدتا در قسمت داخلی ریشه مو وجود دارد. زمانی که این اسید آمینه در رژیم غذایی محدود باشد موها شکننده و نازک می شوند. همچنین مطالعات نشان دادند که لیزین به ساخت کلاژن در پوست کمک می کند. این اسید آمینه می تواند در کاهش ریزش موی هورمونی اثر گذار باشد.

اسید آمینه های شاخه دار یا BCAA (شامل لوسین- ایزولوسین- والین):
BCAA  شامل 3 آمینو اسید ضروری لوسین، ایزولوسین و والین است. این اسید آمینه ها از ریزش مو جلوگیری می کنند و با افزایش یون های پتاسیم عملکرد داروهای ریزش مو را بهبود می دهند. 

هیدروکسی پروپیل متیل سلولز (Hydroxypropyl Methyl Cellulose):
هیدروکسی پروپیل متیل سلولز (HPMC) پلیمر سلولز است. سلولز در دیواره سلولی گیاهان وجود دارد و محلول در آب است. این ترکیب در محصولات آرایشی و مراقبت از پوست و مو بکار می رود و به علت خاصیت مرطوب کنندگی در سلامت پوست اهمیت ویژه ای دارد.

ال-سیستئین (L-Cystine):
سیستئین یک آمینو اسید است. آمینو اسید ها اجزای تشکیل دهنده ی پروتئین ها هستند و سیستئین به دلیل ساختار خود و توانایی ایجاد پیوند های دی سولفیدی نقش بسیار مهمی در پروتئین های تشکیل دهنده مو دارد. از آنجا که کلاژن و الاستین از جنس پروتئین بوده و از مهم ترین اجزای ساختاری پوست، مو و ناخن هستند، مصرف سیستئین می تواند در سلامت و افزایش رشد مو و ناخن نقش داشته باشد.

سیلیکا (Silica):
سیلیکا در تمام بافت های پیوندی از جمله ناخن، مو و پوست وجود دارد و در تشکیل کلاژن نیز موثر است. کلاژن به عنوان چارچوب ساختاری برای پوست عمل می کند و باعث حفظ رطوبت پوست نیز می شود. سیلیکا برای تقویت و جلوگیری از کم پشت شدن مو و پیشگیری از شکنندگی ناخن نیز مهم است. 
سیلیکا با خاصیت مولکولی منحصر به فرد، نقش های متفاوتی در سلامت پوست ایفا می کند، از طرفی باعث انتقال بهتر مواد موثره ی موجود در محصول به سلول های پوستی گشته و از طرف دیگر، با ایجاد لایه ای محافظ بر روی پوست، هم آب و رطوبت پوست را حفظ می نماید و هم اجازه ی نفوذ عوامل بیگانه و آسیب رسان را به ساختمان پوست نمی دهد.  

روی (Zinc):
برای حفظ سلامت مو فرآیند رشد و تقسیم سلولی ضروری است. روی یک ریز مغذی مهم برای سنتز پروتئین و تقسیم سلولی است. به همین دلیل، کمبود روی ممکن است باعث ریزش مو شود. همچنین روی از جمله مواد معدنی است که نقش بسزایی در کلاژن سازی، بهبود زخم و بهبود علائم آکنه دارد. در نتیجه در سلامت و تقویت پوست، مو و ناخن اهمیت ویژه ای دارد و از خشکی و شکنندگی آن ها جلوگیری می‌کند.

ویتامین های گروه B
هیربرست حاوی تمامی ویتامین های گروه ب و ویتامین ث است. به عنوان مثال بیوتین برای رشد و نگهداری موها، بهبود و تقویت ناخن‌ها ضروری است. کمبود بیوتین بطور واضح باعث نازک شدن تار مو و کاهش کیفیت ناخن شده و زیبایی و سلامت آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد. سایر ویتامین های گروه ب در متابولیسم انرژی، کاهش استرس، ساخت کراتین و ساخت هورمون نقش دارند.
هیربرست همچنین حاوی مس، سلنیوم، کلسیم، ویتامین A و D است.

 2- سافت ژل زینک پلاس پابا اکسترا هپینس 40 عددی :
این مکمل حاوی زینک، ویتامین های گروه B، ویتامین C حاوی 50 میلی گرم PABA بوده که ضمن تامین ریز مغذی های موثر در رشد و تقویت مو به جلوگیری از سفید شدن مو کمک می کند. 
پارا آمینو بنزوئیک اسید (PABA) یا ویتامین B10 یک ترکیب آلی است. برخی از مطالعات نشان داده اند پابا می تواند سفید شدن مو را به تاخیر بیاندازد. همچنین پابا به عنوان یک آنتی اکسیدان به مهار فعالیت رادیکال های آزاد کمک می کند و قادر است از پوست در برابر اشعه فرابنفش خورشید محافظت کند. پابا به کاهش استرس و اضطراب نیز کمک می کند. 

3- شامپو تقویت کننده مو وچه:
 علاوه بر مکمل ها، محصولات موضعی نظیر شامپوها نیز در کنترل ریزش مو اثربخشی چشمگیری دارند. شامپو "تقویت کننده مو برند وچه" از جمله محصولات موضعی جهت کنترل ریزش مو است. "کافئین"، ترکیب ویژه موجود در این محصول خون رسانی به پوست سر را تقویت می کند، اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به ریشه مو رسانده و به این ترتیب به تقویت ریشه مو کمک می نماید. این محصول به واسطه دارا بودن "اسید آمینه سیستئین" در افزایش تراکم موها موثر است و وجود "ویتامین های B5، B6، A و E" علاوه بر تقویت ریشه مو به افزایش استحکام ساقه مو نیز کمک می کنند. شامپو تقویت کننده مو سیستئین و ب6 وچه فاقد گلوتن، پارابن و سیلیکون بوده و در کنترل چربی کف سر نیز موثر است.

بنابراین مصرف این محصول به همراه مکمل های تخصصی مراقبت از مو، نظیر هیربرست و زینک پلاس پابا در کنترل ریزش مو، افزایش استحکام و ضخامت ساقه مو، پیشگیری از نازک شدن مو و رفع شکنندگی مو، اثربخشی چشمگیری دارد.

- سوال: این محصولات حاوی ترکیبات مشترکی مانند زینک و ویتامین های گروه ب هستند. این موضوع باعث مسمومیت نمی شود؟
مقدار همه ریز مغذی های موجود در هر سه محصول این پک، کمتر از UL است. UL حداکثر مقدار مجاز مصرفی روزانه یک ریز مغذی است که عارضه جانبی ایجاد نمی کند. 

- سوال: آیا این پک برای سلامت پوست و ناخن نیز مناسب است؟
ترکیبات موجود در مکمل های هیر برست و زینک پلاس به حفظ سلامت پوست، مو و ناخن کمک می کنند.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )