بهترین مارک پماد آنتی هموروئید خارجی

بهترین مارک پماد آنتی هموروئید خارجی

در این مقاله از مجله داروکده به شما در انتخاب بهترین پماد آنتی هموروئید کمک می‌کنیم.

دکتر افروز محمدقلی بیکی

نویسنده: دکتر افروز محمدقلی بیکی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

03 آبان 1402

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

03 آبان 1402

7K

eye icon

بهترین مارک پماد آنتی هموروئید خارجی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

هموروئید چیست و چه علائمی دارد؟
مهمترین علل بروز هموروئید چیست؟
درمان هموروئید 
بهترین مارک پماد آنتی هموروئید خارجی 
معرفی ژل هموروئید ونوپلنت پروکتوژل
پماد آنتی هموروئید ونوپلنت حاوی چه ترکیباتی می‌باشد؟
ژل ونوپلنت پروکتوژل برای هموروئید چه مزایایی دارد؟

هموروئید چیست و چه علائمی دارد؟

هموروئید (بواسیر) یک مشکل رایج است که میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می‌دهد. هموروئید در واقع به وریدهای متورم ناحیه مقعد (بواسیر خارجی) یا قسمت انتهایی راست روده (بواسیر داخلی) اطلاق می‌گردد، که در نتیجه افزایش فشار در همان نواحی ایجاد می‌شود. هموروئید در برخی افراد بدون علامت بوده ولی در برخی دیگر می‌تواند با ناراحتی‌های از جمله ایجاد ضایعه، درد، سوزش و خارش در ناحیه مقعد و خونریزی به هنگام دفع همراه باشد.

 

مهمترین علل بروز هموروئید چیست؟

علت بروز بواسیر کاملاً مشخص نیست. به طور کلی، هر عاملی که موجب افزایش فشار در قسمت تحتانی روده بزرگ گردد، مانند زور زدن به هنگام اجابت مزاج، نشستن طولانی مدت، بلند کردن جسم سنگین، چاقی، بارداری، عدم مصرف فیبر کافی، اسهال یا یبوست مزمن می‌تواند در ایجاد بواسیر نقش داشته باشد.

 

درمان هموروئید 

خوشبختانه در اغلب موارد درد، خارش و التهاب ناشی از هموروئید، تا حدود زیادی با اصلاح سبک زندگی به سمت تحرک بیشتر و افزودن فیبر و مایعات به رژیم غذایی و درمان موضعی به کمک شیاف، کرم و پماد آنتی هموروئید، قابل کنترل می‌باشد.

کرم‌های آنتی هموروئید عمدتاً بدون نسخه پزشک قابل تهیه هستند و به عنوان خط اول درمان هموروئید در نظر گرفته می‌شوند. آنتی هموروئید‌ها داروهای موضعی هستند که عمدتاً با خواص ضدعفونی کننده، ضد التهاب، قابض، ترمیم کننده و نرم کننده به تسکین علائم بواسیر کمک می‌نمایند.

با توجه به اهمیت و اثربخشی درمان موضعی هموروئید، امروزه اشکال متنوعی از پمادهای آنتی هموروئید با ترکیبات و خواص متفاوت به بازار عرضه شده اند. این مسئله موجب گشته به هنگام انتخاب بهترین کرم آنتی هموروئید دچار مشکل و سردرگمی گردید. در این مقاله به شما در انتخاب بهترین پماد آنتی هموروئید کمک می‌کنیم.

 

بهترین مارک پماد آنتی هموروئید خارجی 

هنگام انتخاب پماد هموروئید، توجه به شدت علائم، نوع هموروئید و هرگونه آلرژی یا حساسیتی که ممکن است داشته باشید، ضروری است. به طور کلی، بهترین پماد آنتی هموروئید محصولی است که علاوه بر روش استفاده آسان و جذب سریع، اثربخشی قابل قبول و عوارض جانبی اندکی نیز داشته باشد. 

ما ساعت‌ها به تحقیق و مطالعه کرم‌های مختلف هموروئید پرداختیم و ترکیبات موجود در این محصولات را بررسی نمودیم تا به شما در پیدا کردن بهترین مارک پماد آنتی هموروئید کمک نمائیم. نتایج ارزیابی‌های ما نشان داد که اغلب کاربران در جستجوی بهترین مارک پماد آنتی هموروئید خارجی می‌باشند.

در حال حاضر ژل ونوپلنت پروکتوژل به عنوان تنها محصول خارجی با اثربخشی مناسب برای تسکین علائم هموروئید شناخته می‌شود. اگر به دنبال تسکین سریع و درمان قطعی علائم هموروئید هستید، ونوپلنت انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

معرفی ژل هموروئید ونوپلنت پروکتوژل 

ونوپلنت پروکتوژل یک ابزار پزشکی است که برای تسکین علائم (درد، سوزش و خارش) هموروئید و شقاق مقعد طراحی شده است. این فرآورده به شکل ژل آنتی هموروئید ساخته شده است که گاهاً به اشتباه، پماد ونوپلنت خطاب می‌شود.

پماد Venoplant ساخت کمپانی آاسکولاپیوس در کشور ایتالیا است. ژل Venoplant به صورت خارجی در ناحیه اطرف مقعد، و همچنین به صورت داخل مقعدی به کمک اپلیکاتور مخصوص، قابل استفاده می‌باشد.

پماد ونوپلنت پروکتوژل با فرمولاسیونی قدرتمند از اثر هم افزای 5 ماده مؤثره ارزشمند اعم از شاه بلوط هندی، عصاره گیاه سنتلا، زانتالن، عصاره گیاه ملیلوتوس و هپارین، باعث بهبود درد و التهاب و رفع علائم خارش و سوزش در ناحیه مقعد می‌گردد. 

ترکیبات موجود در ونوپلنت پروکتوژل با ایجاد یک شرایط بهینه در ناحیه مقعد، موجب تسریع فرآیند ترمیم زخم در ناحیه مقعد می‌گردند. پماد ونوپلنت مقعدی به واسطه ترکیبات پلیمری و پلی ساکاریدی که دارد، یک پوشش فیلم مانند در ناحیه آسیب دیده تشکیل می‌دهد و از مخاط رکتوم و ناحیه مقعد در برابر عوامل فیزیکی خارجی (مالش) و باکتری‌ها محافظت نموده و علائم هموروئید را تسکین می‌دهد. خواص مرطوب کنندگی این ترکیبات در کنار گلیسیرین نیز به عملکرد بهتر ونوپلنت کمک می‌نماید. فرمولاسیون ژل ونوپلنت دارای PH اسیدی ملایمی است که به تعادل نواحی تحت درمان و بهبود روند درمان کمک می‌کند. 

 

پماد آنتی هموروئید ونوپلنت حاوی چه ترکیباتی می‌باشد؟

1- اسین

مهمترین ترکیب موجود در ونوپلنت پروکتوژل Escin نام دارد. اسین اصلی ترین ترکیب فعال قابل استخراج از گیاه شاه بلوط هندی است. این ترکیب دارای خواص ضد التهاب، منقبض کننده عروق و محافظت کننده از عروق است. بدین ترتیب می‌تواند اختلالات وریدی و التهاب ناحیه مقعد را در افراد مبتلا به بواسیر بهبود بخشد.

2- زانتالن

زانتالن یک ترکیب طبیعی است که از میوه گیاه Zanthoxylum Alatum استخراج می‌شود. زانتالن به عنوان یک ترکیب ضد خارش و ضد درد موضعی شناخته می‌شود. زانتالن موجود در ژل ونوپلنت برای تسکین خارش و تحریکات ناحیه مقعد مفید است.

3- هپارین

هپارین یک داروی ضد انعقاد خون است. این دارو به صورت موضعی برای درمان اختلالات عروق محیطی مثل واریس و هموروئید کاربرد دارد. هپارین به ترمیم عروق آسیب دیده در هموروئید کمک می‌کند و درد و تورم ناشی از ترمبوفلبیت (لخته شدن خون درست زیر سطح پوست) را بهبود می‌بخشد. 

4- عصاره گیاه سنتلا آسیاتیکا

سنتلا یا گیاه آب بشقابی دارای ترکیبات تری ترپنوئیدی ارزشمندی است که با اثرات محافظت کننده عروقی خود، به بهبود گردش خون وریدی کمک می‌کند. گیاه سنتلا با ترمیم آسیب‌های وارد شده به دیواره عروق، تورم و التهاب عروق ناحیه مقعد را کاهش می‌دهد.

5- عصاره گیاه ملیلوتوس

عصاره گیاه ملیلوتوس یا یونجه زرد، سرشار از ترکیبات کومارینی می‌باشد. کومارین دارای اثرات مشابه با هپارین بوده و برای بهبود نارسایی وریدی و کاهش تورم ناشی از آن مفید است. عصاره ملیلوتوس همچنین دارای اثرات ضد التهاب قابل توجهی می‌باشد که به تسکین علائم هموروئید کمک می‌نماید.

ژل هموروئید ونوپلنت پروکتوژل حاوی ماده ای به نام Olivoil Glutinate نیز می‌باشد که از روغن زیتون و پروتئین‌های گندم استخراج می‌گردد. وجود این ترکیب لیپوپروتئینی در فرمولاسیون ونوپلنت، به جذب بهتر و عمقی‌تر ترکیبات مؤثر موجود در ونوپلنت کمک نموده و تحمل پوستی این محصول را بهبود می‌بخشد.

 

ژل ونوپلنت پروکتوژل برای هموروئید چه مزایایی دارد؟

- بهبود علائم هموروئید داخلی و خارجی با حداکثر اثربخشی
- تسکین سریع درد، خارش، التهاب و تورم ناحیه مقعد
- رفع کامل زخم، شقاق و خونریزی‌ها
- برطرف کننده قطعی سوزش و مشکلات دفع
- حاوی مواد مؤثره با منشأ طبیعی 
- دارای فرمولاسیونی غیر چرب با جذب بسیار سریع 

به طور خلاصه، اگر به دنبال یک محصول آنتی هموروئید سریع الاثر هستید که قدرت اثربخشی بالایی داشته باشد، ژل ونوپلنت پروکتوژل قطعاً ارزش امتحان کردن را دارد. زیرا علاوه بر اثربخشی قابل قبول، طریقه مصرف ژل ونوپلنت بسیار راحت بوده, هیچ عوارض جانبی خاصی نداشته و اغلب نظرات در مورد پماد ونوپلنت و اثرات آن مثبت بوده است. بسیاری از پزشکان متخصص ترجیح می‌دهند، با تجویز پماد ونوپلنت برای بواسیر یا توصیه پماد ونوپلنت برای شقاق روند درمان بیماران خود را سرعت ببخشند.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )