15 خاصیت باورنکردنی آب انار

15 خاصیت باورنکردنی آب انار

آیا می دانستید آب انار خوشمزه و خوشرنگ خواص زیادی دارد. در این متن برخی از خواص آب انار را نام برده ایم.

افسانه ضیایی

نویسنده: افسانه ضیایی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

15 مهر 1396

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

15 مهر 1396

7K

eye icon

15 خاصیت باورنکردنی آب انار

اکثر آب میوه های تازه سرشار از ویتامین هستند. در میان انواع آب میوه ها آب انار خواص فوق العاده ای دارد. آب انار حاوی بیش از صد نوع ماده شیمیایی مفید است. میوه انار از هزاران سال پیش تاکنون به عنوان دارو برای برخی از بیماری ها مورد استفاده بوده است. امروزه محققان در حال انجام تحقیقات و مطالعه بر روی خواص مختلف انار می باشند. برخی از خواص انار که محققان در حال حاضر روی آن تمرکز بیشتری دارند و راجع به آن تحقیق می کنند خاصیت ضد سرطان انار، تقویت کننده سیستم ایمنی و تاثیر انار بر افزایش قدرت باروری می باشد. در این مقاله به 15 خاصیت خارق العاده آب انار اشاره شده است.

 

 

1-آب انار سرشار از آنتی اکسیدان است

ظاهر قرمز و درخشان انار به دلیل وجود پلی فنل ها در آن است. این مواد شیمیایی آنتی اکسیدان های بسیار قوی هستند. آب انار نسبت به سایر آب میوه ها حاوی آنتی اکسیدان بیشتری است. آب انار حتی از چای سبز نیز آنتی اکسیدان بیشتری دارد و حدودا 3 برابر بیشتر از چای سبز آنتی اکسیدان دارد. آنتی اکسیدان های موجود در آب انار باعث از بین رفتن رادیکال های آزاد، حفاظت از سلول ها در برابر آسیب و کاهش التهاب می گردد.

2- آب انار 40 در صد نیاز روزانه ویتامین C را برآورده می کند

انار سرشار از ویتامین ث می باشد. آب یک عدد انار بیش از 40 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین ث را تامین می کند. ویتامین ث بر اثر فرایند پاستوریزه کردن آسیب دیده و تا حد زیادی از بین می رود. بنابراین مصرف آب انار صنعتی توصیه نمی شود. برای تامین ویتامین ث بهتر است از آب انار تازه استفاده کنید. آب انار تازه حاوی مقادیر زیادی مواد مغذی می باشد.

برای خرید مکمل های ویتامین C اینجا کلیک کنید.

3-با آب انار  از سرطان پیشگیری کنید

نتایج تحقیقات اخیر دانشمندان در رابطه با خاصیت ضد سرطان انار سر و صدای زیادی به پا کرد. دانشمندان پس از مطالعات زیادی که روی خواص انار انجام دادند اعلام کردند که مصرف انار باعث توقف رشد سلول های سرطانی در سرطان پروستات می شود. البته تحقیقات در این زمینه هنوز ادامه دارد و این نتایج اولیه به دست آمده از این تحقیقات است. هر چند برای اثبات صد در صد این خاصیت انار مطالعات زیادی نیاز است اما همین نتایج اولیه کافی است تا شما آب انار را به رژیم غذایی خود بیافزایید و از خواص فوق العاده آن بهره مند شوید.

4-برای پیشگیری از آلزایمر آب انار بنوشید

محققان بر این باورند که آنتی اکسیدان های موجود در آب انار باعث کندی پیشرفت بیماری آلزایمر می شوند و از مشکلات مربوط به حافظه نیز پیشگیری می کنند. بنابراین به همه افراد به خصوص سالمندان توصیه می شود برای پیشگیری از آلزایمر و مشکلات مربوط به حافظه آب انار مصرف کنند.

 

برای مشاهده مکمل های تقویت حافظه و تمرکز اینجا کلیک کنید.

5-به هضم غذا کمک می کند

آب انار باعث کاهش التهاب روده ها شده و روند هضم غذا را بهبود می بخشد. آب انار می تواند برای بیماران مبتلا به بیماری کرون، کولیت اولسراتیو و سایر بیماری های التهابی روده نیز مفید باشد. از آنجایی که هنوز بر سر اینکه آب انار باعث بهبود یا بدتر شدن اسهال می شود بین محققان اختلاف نظر وجود دارد، اغلب پزشکان به بیماران خود توصیه می کنند تا زمان بهبود علائم ناشی از اسهال از مصرف آب انار خودداری نمایند.

6-آب انار یک ضد التهاب قوی است

آب انار یک ضد التهاب بسیار قوی محسوب می شود زیرا سرشار از آنتی اکسیدان است. آب انار به کاهش التهاب در سرتاسر بدن کمک می کند و از آسیب به سلول ها پیشگیری می کند.

7-به کاهش علایم آرتریت کمک می کند

وجود ماده ای به نام فلاوونول در آب انار می تواند باعث توقف التهابی شود که منجر به استئوآرتریت و آسیب به غضروف ها می شود. اخیرا محققان در حال بررسی آثار مثبت آب انار بر روی پوکی استخوان، آرتریت روماتوئید و التهاب مفاصل می باشند و معتقدند که آب انار برای این مشکلات نیز مفید است.

8-آب انار از قلب و عروق محافظت می کند

آب انار یکی از سالمترین و بهترین نوشیدنی ها برای قلب محسوب می شود. آب انار خاصیت محافظت از قلب و عروق دارد. برخی مطالعات نشان داده اند که آب انار باعث سهولت در جریان خون شده و از سفت و ضخیم شدن عروق پیشگیری می کند. همچنین می تواند باعث کند شدن تشکیل پلاک و رسوب کلسترول در عروق شود . لازم به ذکر است که آب انار می تواند با داروهای فشار خون و داروهای کاهنده چربی خون موسوم به استاتین ها تداخل داشته باشد . اگر این داروها را مصرف می کنید قبل از شروع به مصرف آب انار و سایر فراورده های انار با پزشک مشورت کنید.

9-کاهش فشار خون با نوشیدن آب انار

نوشیدن روزانه یک فنجان آب انار می تواند به کاهش فشار خون سیستولیک کمک کند. محققان معتقدند که باید تحقیقات بیشتری صورت گیرد تا مشخص شود که آیا مصرف آب انار در دراز مدت نیز می تواند باعث کاهش فشار خون شود یا فقط اثر کوتاه مدت دارد.

10- خاصیت ضد ویروسی دارد

ویتامین C و ویتامین E تقویت کننده سیستم ایمنی محسوب می شوند. این ویتامین ها مانند سایر ریز مغذی های سیستم ایمنی خاصیت ضد ویروس دارند. آب انار نیز به دلیل داشتن این ریز مغذی ها می تواند باعث پیشگیری از بیماری ها و مبارزه با عفونت ها شود. در بررسی های آزمایشگاهی ثابت شده است که آب انار خاصیت ضد باکتری و ضد ویروس دارد.

11- آب انار سرشار از ویتامین است

علاوه بر ویتامین C و ویتامین E آب انار منبع خوبی برای فولات، پتاسیم و ویتامین K می باشد. منظور از آب انار در واقع آب انار تازه است نه آب انار صنعتی که در کارخانجات تولید می شوند. افزودن شکر به آب انار باعث می شود خواص فوق العاده آن کاهش یابد.

12-قدرت حافظه را بالا می برد

بر طبق مطالعات اخیر مصرف روزانه آب انار باعث افزایش قدرت یادگیری و بالا رفتن حافظه می شود.

13-قدرت باروری را افزایش می دهد

آب انار به دلیل داشتن مقادیر بالا آنتی اکسیدان توانایی از بین بردن تنش اکسیداتیو را دارد. مطالعات نشان می دهد که تنش اکسیداتیو باعث کاهش عملکرد اسپرم در مردان و کاهش قدرت باروری در زنان می شود. برخی تحقیقات بیانگر این هستند که آب انار می تواند تنش اکسیداتیو را در جفت نیز کاهش دهد. به علاوه مصرف آب انار باعث افزایش سطح تستوسترون در مردان می شود.

 

 

14-باعث افزایش قدرت ورزشی می شود

آب انار می تواند باعث افزایش عملکرد ورزشی در فرد شود. آب انار می تواند به کاهش آسیب دیدگی و افزایش قدرت بهبودی کمک کند. به علاوه آب انار باعث کاهش صدمات اکسیداتیو که بر اثر ورزش به وجود می آیند می شود.

15-برای پایین آوردن قند خون دیابتی ها مفید است

از دیرباز در خاورمیانه و هند انار به عنوان داروی سنتی برای دیابت مورد استفاده قرار می گرفت. هر چند هنوز جزئیات اثر انار بر روی دیابت به درستی شناخته نشده، اما اینطور که مشخص است آب انار باعث کاهش مقاومت بدن در برابر انسولین شده و قند خون را پایین می آورد.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )