از این 5 میوه فوق العاده تابستانی غافل نشوید

از این 5 میوه فوق العاده تابستانی غافل نشوید

میوه های آبدار و خوشمزه تابستانی دارای فواید زیادی برای بدن می باشند. در این مقاله به 5 میوه که حتما باید در تابستان میل کنید، اشاره شده است.

افسانه ضیایی

نویسنده: افسانه ضیایی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

19 تیر 1396

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

19 تیر 1396

5K

eye icon

از این 5 میوه فوق العاده تابستانی غافل نشوید

یکی از بهترین مزایای تابستان وجود میوه های متنوع و گوناگون این فصل است. این میوه ها نه تنها خوشمزه هستند بلکه دارای فواید زیادی برای بدن می باشند. خوردن 2 یا 3 وعده از این میوه ها در طول روز به سلامت عمومی بدن کمک قابل توجهی می کنند. با وجود اینکه برخی از این میوه ها حاوی قند هستند اما سرشار از فیبر، آنتی اکسیدان و سایر ریز مغذی های ضروری برای بدن می باشند. تحقیقات بیانگر این است که افزودن میوه به رژیم غذایی می تواند از چاقی، بیماری های قلبی و برخی از انواع سرطان ها پیشگیری کند.

در این مقاله به 5 نوع از بهترین میوه های تابستانی که هرگز نباید از آنها غافل شویم اشاره شده است. 

هلو
هیچ چیزی مثل یک هلوی آبدار و رسیده نمی تواند معرف آغاز تابستان گرم باشد. هلو میوه ای است که در ماه های تابستان یافت می شود. این میوه نه تنها طعم و مزه فوق العاده ای دارد بلکه یک منبع فوق العاده برای بسیاری از مواد مغذی است. یک هلوی متوسط فقط 60 کالری دارد اما حدود 20 نوع متفاوت از مواد مغذی مفید را به بدن می رساند. مهمترین این مواد شامل: فیبر، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E، پتاسیم و روی می باشد. هلو فاقد هر گونه چربی ترانس و سدیم می باشد. هلو یک میان وعده عالی محسوب می شود البته به عنوان دسر و پیش غذا هم می تواند استفاده شود. مثلا می توانید هلو را برش زده روی آن کمی دارچین پاشیده و به عنوان یک دسر خوشمزه آن را میل کنید. 

انبه
انبه میوه ای است مملو از 20 نوع ویتامین و ماده مغذی ضروری که برای سلامت بدن بی نهایت مفید است. فقط یک فنجان انبه تازه 100 درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تامین می کند و باعث سلامت دندان ها و لثه ها و کمک به ساخت کلاژن می شود. به علاوه انبه منبع غنی از فیبر محسوب می شود که باعث می شود فرد پس از خوردن آن مدت زمان بیشتری احساس سیری کند. خبر خوب اینکه 1 فنجان انبه خرد شده تنها 10 کالری دارد و با مصرف آن میل به خوردن شیرینی از بین می رود و در عوض شما کالری زیادی مصرف نکرده اید. می توانید خلاقیت به خرج داده و انبه را به طرق مختلف مصرف کنید مثلا برش های انبه را در فریزر گذاشته تا منجمد شود و به عنوان یک دسر خنک و خوشمزه از آن استفاده کنید. در واقع با این کار احساس می کنید یک بستنی لذیذ و سالم میل کرده اید. 

گیلاس
گیلاس فقط در ماه های گرم تابستان موجود است پس تا می توانید از این میوه بی نظیر بخورید و تا تمام نشده از خوردن آن لذت ببرید. گیلاس سرشار از فیبر و پتاسیم می باشد. یک فنجان گیلاس حدود 100 کالری دارد. رنگ قرمز گیلاس به دلیل وجود ماده ای به نام آنتوسیانین می باشد که نه تنها باعث زیبایی آن می شود بلکه مزایای زیادی برای سلامتی دارد. تحقیقات نشان می دهد که آنتوسیانین به کاهش درد و التهاب کمک بسزایی می کند. طبق تحقیقی که در دانشگاه کالیفرنیا انجام شد مشخص شد که آنتوسیانین باعث کاهش درد مفاصل در بیماری نقرس می شود. گیلاس همچنین خطر ابتلا به بیماری های قلبی را نیز کاهش می دهد. خوشمزه ترین گیلاس نوع درشت، رسیده و تیره آن می باشد و می توان آن را به عنوان یک میان وعده عالی مصرف کرد. بهترین نحوه مصرف گیلاس خوردن گیلاس تازه بدون افزودن چیزی می باشد. 

بیشتر بخوانید: هفت ماده غذایی که باید همیشه در یخچال داشته باشید

طالبی
یکی دیگر از نشانه های فرا رسیدن تابستان به بازار آمدن طالبی است. یک فنجان طالبی خرد شده فقط 50 کالری دارد. طالبی سرشار از فیبر، پتاسیم، ویتامین C و بتاکاروتن است. همچنین منبع خوبی برای تامین آب بدن می باشد زیرا حدود 90 درصد آن از آب تشکیل شده که این موضوع به ایجاد احساس سیری نیز کمک می کند یعنی فرد پس از مصرف طالبی مدت زمان بیشتری احساس سیری می کند. طالبی را می توانید به صورت برش زده و تازه مصرف کنید و یا آن را با کمی یخ میکس کرده البته نباید به آن شکر اضافه کنید. 

توت فرنگی 
هر چند امروزه توت فرنگی گلخانه ای در بیشتر ایام سال در دسترس است ولی توت فرنگی بوته ای در بهار و اوایل تابستان به بازار می آید. یک وعده توت فرنگی که شامل 8 عدد توت فرنگی می باشد دارای ویتامین C بیشتر از یک پرتقال می باشد. توت فرنگی علاوه بر مقادیر بالای ویتامین C حاوی پتاسیم، فولات و فیبر می باشد. به علاوه توت فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان ها می باشد. توت فرنگی برای مغز انسان نیز بسیار مفید است. مصرف توت فرنگی 2 بار در هفته باعث سلامت مغز می شود. طبق تحقیقی که در سال 2012 انجام شد توت فرنگی می تواند روند زوال مغز را کند کرده و مشکلات شناختی مغز را تا 2.5 سال به تعویق بیاندازد. توت فرنگی بهتر است رسیده و کاملا قرمز باشد. از توت فرنگی می توان به تنهایی به عنوان یک میان وعده لذیذ استفاده کرد و یا آن را به عنوان صبحانه با کورن فلکس و یا همراه با ماست کم چرب مصرف کرد.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )