سالاد زیتون

سالاد زیتون

در این مقاله از مجله داروکده به طرز تهیه سالاد زیتون می پردازیم.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

30 دی 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

30 دی 1394

4K

eye icon

سالاد زیتون

سالادها و به طور کلی سبزیجات برای آرامش اعصاب و تقویت نورون‌ های اعصاب مفید می باشند. در شب به عنوان شام از سالاد استفاده کنید، مخصوصا کسانی که قصد لاغری دارند؛ زیرا معمولا سالاد ها دارای فیبر زیادی می باشند، این به شرطی است که از سس های پر چرب برای مزه دار کردن سالاد استفاده نشود. در سالاد ها می توان از سبزیجات مختلف استفاده کرد اما بهتر است در آن از مغزها، ویتامین ها و پروتئین های گیاهی به طور متناسب گنجانده شود، به شرطی که به میزان کالری آنها توجه شود. 

خواص بعضی از مواد این سالاد: زیتون حاوی روغن های غیر اشباع می باشد این روغن ها برای بدن بسیار مفید هستند. کسانی که به طور منظم از روغن های غیر اشباع استفاده می‌کنند باعث کاهش وزن آنها می شود. این افراد از سطح بالای سروتین در بدن خود برخوردارند. سروتین نوعی هورمون است که در بدن انسان احساس سیری را تقویت می‌کند بنابراین با مصرف زیتون می‌توان روزانه تا 200 کالری کمتر انرژی وارد بدن کرد که این موجب کاهش اشتها و احساس سیری می‌شود.

برای مطالعه بیشتر درباره سالاد بروکلی بخوانید.

مصرف روغن زیتون از امراض قلبی و سرطان جلوگیری می کند. کلم بروکلی دارای مقادیر زیادی فیبر، ویتامین A، ویتامین C و ویتامین K می باشد که باعث پیشگیری از سرطان معده و روده می شوند. مقدار بالای فیبر غذایی موجود در بروکلی برای افراد دیابتی بسیار مفید است و همچنین افرادی که قصد لاغری دارند، باید این کلم را در برنامه غذایی خود جای دهند. این سالاد برای کبد و ناراحتی های کبدی، فوق العاده مفید است. 

مواد لازم (برای 3 –4 نفر) 
زیتون شکسته -----> 500 گرم
سیر متوسط  -----> 2 حبه 
جعفری -----> 100 گرم
انار -----> 1 عدد
ساقه ی ترد کرفس -----> 3 عدد
کلم بروکلی -----> 200 گرم 
مغز گردو -----> 50 گرم 
لیمو ترش تازه -----> به اندازه لازم 
روغن زیتون -----> 5 قاشق سوپ خوری 

طرز تهیه
زیتون ها را بشویید و هسته ی آنها را در آورید، سپس آنها را خرد کنید. سیر را هم رنده کنید و انار را دون نمایید و ساقه ی کرفس ها را از عرض خرد کنید، سپس همه ی این مواد را در ظرف مناسبی بریزید. در مرحله ی بعد جعفری و کلم بروکلی را ریز خرد کنید و به مواد اضافه کنید. در انتها مغز گردو را چرخ کنید و با کمی نمک، آب لیمو ترش تازه و روغن زیتون به سالاد اضافه کنید و خوب هم بزنید. اکنون سالاد آماده است.

برگرفته از کتاب های هنر آشپزی و ارمغان تندرستی.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )