بهترین کرم ترک پای ایرانی

بهترین کرم ترک پای ایرانی

درمان ترک پا وابسته به رعایت نکاتی است که در این مقاله سعی شده است به آنها پرداخته شود.

فاطمه کاظمی

نویسنده: فاطمه کاظمی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

08 مهر 1402

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

08 مهر 1402

4K

eye icon

بهترین کرم ترک پای ایرانی

ترک پا یکی از مشکلات شایع پوستی است؛ که افراد زیادی را درگیر می کند و زیبایی و لطافت پوست آنها را تحت تاثیر قرار می دهد. درمان ترک پا وابسته به رعایت نکاتی است که در این مقاله سعی شده است به آنها پرداخته شود.

آنچه در این مقاله به آن می پردازیم:

- ترک پا، عارضه پوستی فراموش شده!
-شناخت علت ترک پا
- بیماری هایی که ممکن است علت ترک پا باشند!
- ساده ترین راه های درمان ترک پا
- بهترین کرم ترک پای ایرانی
- سوالات متداول کاربران داروکده در رابطه با ترک پا
مدت زمان تقریبی مطالعه: 9 دقیقه

احتمالا شما هم حداقل یک مرتبه، حس ناخوشایند ترک های ریز و درشت کف پا را که عمدتا در قسمت پاشنه ی پا بروز پیدا می کنند؛ تجربه کرده اید. ترک پا علاوه بر اینکه ظاهر پوست پا را تحت تاثیر قرار می دهد؛ ممکن است دردناک باشد و باعث آزار و اذیت فرد شود. 

ترک پا در اثر کم آبی و خشکی بیش از حد پوست ایجاد شده و در صورت عدم درمان و کنترل این خشکی ها، علائم آن شدید تر می شود. لازم به ذکر است که این ترک ها در اثر عوامل متنوعی ایجاد شوند و شناخت این دلایل می تواند در روند درمان ترک ها موثر باشد. 

از این رو در ادامه این مقاله مطالبی به منظور رفع ترک پا ارائه شده و بهترین کرم ترک پای ایرانی نیز معرفی گردیده است. 

ترک پا، عارضه پوستی فراموش شده!

ترک پا یکی از مشکلات پوستی رایج در جامعه است که در پی خشکی شدید پوست کف و پاشنه ی پا و از بین رفتن انعطاف پذیری پوست ایجاد شده و ممکن است دردناک باشد. ظاهر پوستی که ترک خورده است پوسته پوسته، زبر و ضخیم است و با پینه های قهوه ای و زرد رنگ در اطراف پاشنه پا مشاهده می شود. در اثر بروز ترک پا، پوست لطافت و نرمی طبیعی خود را از دست می دهد.

شاید تنها مسئله حائز اهمیت برای برخی افراد، ظاهر آسیب دیده و ترک پاشنه پا باشد و معمولا اعتماد به نفس آن ها تحت تاثیر قرار می دهد، اما باید توجه شود؛ از آنجایی که پوست اولین و مهم ترین سد دفاعی بدن است؛ با ایجاد ترک های عمیق روی پوست پاشنه پا، باکتری و عوامل بیماری زا راحت تر می توانند به عمق آن نفوذ کرده و سبب بروز بیماری و عفونت شوند. حتی در مواردی ممکن است به دلیل خشکی و آسیب شدید پوستی، در محل ترک پا خون ریزی نیز مشاهده شود. از این رو علاوه بر ظاهر و زیبایی پا، حفظ سلامت و درمان ترک پا نیز اهمیت دارد.

افراد زیادی همواره به دنبال راه حل هایی برای رفع ترک پا هستند. درمان این مشکل پوستی بدون شناخت علت های بروز آن امکان پذیر نیست. بنابراین داروکده توصیه می کند ادامه متن را به منظور اطلاع از علت ترک پا مطالعه نمایید.

 

شناخت علت ترک پا، ضروری ترین مرحله برای رهایی از شر ترک های خشن

همانطور که حفظ سلامت و پیشگیری از عارضه های پوست صورت حائز اهمیت است؛ مراقبت از پوست سایر قسمت های بدن از جمله کف پا نیز نباید فراموش شود. در صورت ترک خوردن پوست کف پا، ممکن است فرد در ساده ترین اعمال روزانه خود مانند راه رفتن دچار درد، اذیت و ناراحتی شود. 

ترک پا در اثر عوامل مختلفی ایجاد می شود و در صورتی که شدت آن بیشتر و ترک ها عمیق تر شوند؛ دردناک و نگران کننده خواهند بود. از این رو تیم علمی داروخانه آنلاین داروکده توصیه می کند؛ به همان اندازه که به مراقبت از پوست صورت خود اهمیت می دهید؛ به سلامت و زیبایی پاهای خود نیز توجه کنید.

درمان ترک پا و پیشگیری از بروز آن، نیازمند شناخت و آگاهی از دلایل بروز این عارضه است. در ادامه متن برخی از علت های ترک پا که در اثر سبک زندگی نادرست و شرایط محیطی و اقلیمی ایجاد می شوند؛ ذکر گردیده است.

1- ایستادن های طولانی مدت روی سطوح سخت و اعمال فشار زیاد روی پاها
2- افزایش سن و پیری (به علت کاهش رطوبت و تخریب بافت و کلاژن پوست) 
3- تغییرات آب و هوایی و فصلی مخصوصا فرا رسیدن هوای سرد زمستان
4- عدم رعایت بهداشت فردی و استفاده از کفش و جوراب آلوده
5- شستشو پا با شوینده ها و صابون های قوی و نامناسب
6- تعریق زیاد و مرطوب بودن طولانی مدت کف پا 
7- راه رفتن طولانی مدت و بدون کفش روی زمین 
8- پوشیدن کفش های نامناسب، تنگ و پشت باز
9- شستشوی مداوم و طولانی مدت پا ها 
10- رژیم غذایی نامناسب و کم آبی بدن
11- استحمام با آب بیش از حد داغ 
12- شرایط اقلیمی سرد و خشک 
13- چاقی و اضافه وزن 

علاوه بر دلایلی که ذکر شد، برخی از بیماری ها نیز سبب خشکی پوست و ترک پا می شوند که در ادامه متن به آنها پرداخته شده است.

 

بیماری هایی که ممکن است علت ترک پا باشند!

- عفونت های قارچی و بیماری قارچ پای ورزشکاران (این بیماری اغلب در اثر پوشیدن جوراب و کفش نمناک گرم و و قرار گرفتن در محیط‌های مرطوب بروز می کند)
- درماتوز کف پای نوجوانان (یک بیماری شایع و مزمن خشکی پوست کف پا است و ترک پا معمولا در سنین حدود 3 تا 14 سالگی رخ می دهد)
- کم‌کاری تیروئید (در افراد مبتلا به این بیماری تغییرات و عدم تعادل هورمونی سبب خشکی پوست و ترک پا می شود)
- سندرم شوگرن (نوعی بیماری خودایمنی شایع است که از تولید رطوبت طبیعی در پوست جلوگیری می کند)
- خار پاشنه (زائده ای است که در قسمت پاشنه پا و اغلب در اثر فشار زیاد ایجاد می شود)
- اگزما (التهاب پوستی است که اغلب در اثر عوامل تحریک کننده محیطی رخ می دهد)
- عارضه ی صافی کف پا (عدم وجود قوس ملایم و طبیعی در بخش داخلی کف پا)
- دیابت (بالا بودن گلوکز خون سبب دفع مایعات و خشکی پوست می شود)
- پسوریازیس (بیماری التهابی مزمن پوستی ناشی از اختلال خود ایمنی) 

ساده ترین راه های درمان ترک پا

درمان ترک پا علاوه بر این که اهمیت زیادی دارد؛ چندان دشوار نیست و می توان آن را با انجام برخی از راهکار های مراقبتی ساده بهبود بخشید یا به طور کامل درمان کرد. برخی از نکات قابل توجه برای درمان ترک پا شامل موارد زیر است.

1- شستشو، نخستین مرحله برای بهبود ترک پا

در روند درمان ترک پا، رعایت بهداشت و نظافت اهمیت بیشتری می یابد و همواره باید برای جلوگیری از ابتلا به عفونت پوستی، پاکیزگی و نظافت کف پا حفظ شود.

جهت شستشو از شوینده ملایم یا شامپو بدن استفاده کنید و از مصرف صابون های قوی بپرهیزید. توصیه می شود محصولی انتخاب کنید که حاوی ترکیبات مرطوب کننده و نرم کننده ترک پا (گلیسیرین، روغن نارگیل، اوره، وازلین، آلانتوئین، عصاره آلوئه ورا، موم عسل و ...) باشد.

از شستشوی کف پا با آب داغ بپرهیزید و در پاکسازی زیاده روی نکنید.

2- لایه برداری، اصلی ترین سلاح در برابر سلول های مرده ترک پا

در اثر خشکی و دهیدراته شدن پوست، لایه ای ضخیم و زبر از سلول های مرده، کف پا تشکیل می شود. برای رفع این سلول های مرده و ترک پا از محصولات بهداشتی لایه بردار، مواد شیمیایی یا روش های فیزیکی (سنگ پا یا سوهان پا) استفاده کنید.

3- کرم ترک پا، اصلی ترین و آسان ترین راه حل 

مصرف کرم ترک پا ساده ترین و موثر ترین مرحله درمان ترک پا است. این کرم ها اغلب به گونه ای تولید شده اند که با بهره مندی از عملکرد مواد مرطوب کننده و نرم کننده (برخی از کرم ها با خواص کراتولیتیکی خود ترک پا را رفع می کنند) سبب حفظ رطوبت و آبرسانی پوست خشک کف پا شده و به مرور زمان و در صورت مصرف مستمر، ترک ها را به خوبی رفع می کنند.

در ادامه متن مطالبی در رابطه با بهترین کرم ترک پای ایرانی ارائه گردیده است.

بهترین کرم ترک پای ایرانی

امروزه کرم های ترک پای متنوعی توسط برند های ایرانی و خارجی تولید شده اند و آشنایی با بهترین و با کیفیت ترین آنها می تواند در روند درمان ترک پا موثر باشد. در ادامه متن 7 کرم ترک پای ایرانی، به منظور افزایش اطلاعات کاربران داروخانه آنلاین داروکده معرفی گردیده است.

1- کرم نرم کننده و ترمیم کننده ترک پا آردن

عملکرد: نرم کننده قوی، لایه بردار، التیام بخش ترک پا
ترکیبات موثر: عصاره میموزا، اوره، اسکالن، سدیم PCA
نوع محفظه: تیوپی
حجم: 50 میلی لیتر

 

2- کرم ترک پا سی گل

عملکرد: مرطوب کننده، ترمیم کننده ترک پا، لایه بردار
ترکیبات موثر: عصاره ویلو ، عصاره آلوئه ورا ، روغن تخم کدو تنبل ، روغن کاج ، روغن گردو
نوع محفظه: تیوپی
حجم: 50 میلی لیتر

 

3- کرم ترک پا کامان

عملکرد: نرم کننده، مرطوب کننده، بازسازی کننده، قابل استفاده برای پوست حساس و افراد دیابتی
ترکیبات موثر: اسیدلاکتیک ، موم زنبور عسل و شی باتر
نوع محفظه: پمپی
حجم: 230 میلی لیتر

 

4- کرم ترک پا باریج

عملکرد: بهبود خشکی ترک پا، رطوبت رسان، ضد التهاب، لایه برداری با خاصیت کراتولیتیکی
ترکیبات موثر: عصاره گل همیشه بهار، ژرانیوم و آلوئه ورا، روغن کنجد، دکسپانتنولن
نوع محفظه: تیوپی
حجم: 50 میلی لیتر                                        

 

5- کرم ترک پا نئودرم

عملکرد: مرطوب کننده، التیام بخش، لایه برداری ملایم، ترمیم کننده
ترکیبات موثر: عصاره حنا ، نعنا و اسید سالیسیلیک
نوع محفظه: تیوپی
حجم: 50 میلی لیتر

 

6- کرم ترک پا آدرا

عملکرد: نرم کننده، ضد التهاب، ضد خارش 
ترکیبات موثر: عصاره آلوئه ورا، بابونه و زیتونن
نوع محفظه: تیوپی
حجم: 75 میلی لیتر

 

7- کرم ترک پا دافی

عملکرد: نرم کننده، مغذی، تسکین دهنده
ترکیبات موثر: شی باتر، موم عسل، آلانتوئین، وازلین
نوع محفظه: پمپی
حجم: 343 میلی لیتر 

 

سوالات متداول کاربران داروکده در رابطه با ترک پا

1- طرز استفاده از کرم ترک پا چگونه است؟

ابتدا کف پا را به کمک شوینده ای ملایم بشویید و به آرامی خشک کنید، سپس مقدار مناسبی از کرم ترک پا را روی نواحی مورد نظر پا قرار داده و به آرامی ماساژ دهید تا جذب شود.

سپس با کمک حوله ای نخی به آرامی کف پا را خشک کنید.

2- آیا با می توان ترک پا را درمان کرد؟

خشکی و ترک پا را می توان با استفاده از کرم های مرطوب کننده پا درمان کرد یا بهبود بخشید. تیم علمی داروکده پیشنهاد می کند، پس از  بهبودی کامل نیز نکاتی که در این مقاله ذکر شد را مد نظر قرار داده و همواره رعایت کنید؛ تا از بروز مجدد ترک ها پیشگیری و لطافت طبیعی پوست را حفظ نمایید.

 

سخن آخر داروکده درباره ترک پا

برخلاف تصور برخی افراد، حفظ و مراقبت از نرمی و لطافت پوست نیز همانند پوست صورت و بدن حائز اهمیت است. از این رو توصیه می شود نسبت به تغییرات پوست خود دقت کافی را داشته باشید و در صورت مشاهده تغییرات و تحریکات پوستی همانند ترک پا، نسبت به درمان آن اقدام نمایید تا همیشه پاهایی زیبا و پوستی سالم داشته باشید.

توصیه می شود در صورتی که کف پا ترک های عمیق مشاهده کردید یا اگر مصرف کرم ترک پا بعد از یک هفته منجر به بهبود ترک ها نشد؛ به متخصص پوست مراجعه نمایید. زیرا ممکن است علت ترک پا، بیماری یا تغییرات هورمونی باشد که در این شرایط ابتدا باید به درمان بیماری پرداخته شود.

لازم به ذکر است که همواره تیم علمی داروخانه آنلاین داروکده اعم از داروسازان متخصص و مشاوران مجرب پوست و مو، از طریق مشاوره آنلاین پاسخگوی سوالات مصرف کنندگان و ارائه مشاوره در رابطه با روش های درمان ترک پا و انواع کرم ترک پای موجود در بازار هستند. در صورت نیاز می توانید با آنها ارتباط برقرار کرده و به راحتی پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

مطالب فوق بر اساس متون منتشر شده در پایگاه های معتبر علمی نظیر Healthline، Maya Clinic و AAD گردآوری شده است.  همواره یکی از اهداف داروخانه آنلاین داروکده، افزایش اطلاعات کاربران در راستای حفظ سلامت و بهداشت پوست و مو است، از این رو امیدواریم مطالب فوق موثر و مفید واقع شده باشد. در صورت تمایل می توانید نظرات خود را به صورت کامنت در ذیل مقاله درج نمایید. 

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )