از کلاژن دریایی (Marine collagen) تا جوانسازی پوست

از کلاژن دریایی (Marine collagen) تا جوانسازی پوست

در این مطلب درباره تاثیرات مثبت کلازن دریایی بر روی پوست بخوانید.

دکتر مهسا یساقی

نویسنده: دکتر مهسا یساقی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

12 تیر 1396

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

12 تیر 1396

13K

eye icon

از کلاژن دریایی (Marine collagen) تا جوانسازی پوست

کلاژن نوعی پروتئین است که وظیفه اصلی آن ایجاد استحکام کششی در قسمت های مختلف بدن انسان به خصوص پوست است. کلاژن دریایی یک پروتئین ساختاری پیچیده است که به حفظ قدرت و استحکام پوست،‌ ناخن،‌ مو،‌ رباط ها، مفاصل، استخوان ها، عضلات، تاندون ها، عروق خونی، لثه ها و چشم ها کمک می کند. با افزایش سن میزان کلاژن به تدریج کاهش می یابد و باعث ظهور چین و چروک می شود. این پروتئین از فلس یا پوست ماهی های آب شور از جمله ماهی قزل آلا استخراج می شود. این نوع کلاژن در دسته کلاژن نوع 1 قرار می گیرد که فراوانترین کلاژن موجود در بدن انسان است. کلاژن نوع 1 بهترین پروتئین شناخته شده برای حفظ ساختار پایه ای یک پوست زیبا و استخوان های مستحکم است. 

پپتیدهای این پروتئین دریایی دارای یک ترکیب بسیار منحصر به فرد از آمینواسیدها هستند به خصوص حاوی غلظت بالایی از گلایسین و هیدروکسی پرولین هستند که موجب تحریک ساخت کلاژن در پوست،‌ مفاصل و استخوان ها می شوند، از اثرات و نشانه های پیری پیشگیری کرده و آن را بهبود می بخشد. 

مزایای این پروتئین برای پوست عبارتند از: 
• جذب و حفظ بهتر و بیشتر رطوبت. 
• افزایش انعطاف پذیری پوست و پیشگیری از تشکیل چین و چروک عمیق 
• درخشش پوست

برای ساخته شدن کلاژن مورد نیاز پوست همچنین تقویت و حفظ استحکام پوست پرفکتیل پلاتینوم پیشنهاد خوبی می باشد.

کلاژن دریایی با خواص آنتی اکسیدانی خود به پیشگیری و ترمیم آسیب های ناشی از فاکتورها و عوامل محیطی مانند اشعه UV و همچنین آسیب های همراه با افزایش سن کمک می کند. همچنین کلاژن باعث استحکام و بهبود قابلیت ارتجاعی عروق نیز می شود. در نتیجه در بهبود گردش خون در سراسر بدن مؤثر بوده و اکسیژن و مواد مغذی بیشتری می تواند در اختیار پوست قرار گیرد و از این طریق به درخشش، جوانی و سلامت پوست کمک می کند.

برای جوانی و سلامت پوست کپسول هلتی یک فراورده ضد پیری پوست می باشد و به بهبود و حفظ شادابی، جوانی و سلامت پوست، مو و ناخن کمک می کند. 

کلاژن یکی از عوامل اصلی دخیل در رشد مو نیز می باشد، زیرا می تواند با اثرات رادیکال های آزادی که بر روی رشد و ضخامت مو تأثیر می گذارند مقابله کند. بازسازی مجدد کلاژن در ساقه مو باعث بهبود رشد مو می شود و با تقویت و افزایش قطر مو به موها ظاهر پرتر و حجیم تری می بخشد.

کلاژن دریایی اثر مثبتی بر روی سلامت استخوان ها نیز دارد از جمله:
1- افزایش تراکم استخوان 
2- عملکرد ضد التهابی در آرتروز

آرتروز یک بیماری التهابی مفاصل است که با درد همراه بوده و می تواند موجب محدودیت حرکت دست ها، بازوها، شانه ها، لگن و مفاصل زانوها شود. کلاژن با افزایش تحرک مفاصل و کاهش درد در بهبود این بیماری بیماری مؤثر است.

کپسول اینر بیوتی کلاژن پلاس منبع خوبی برای بهبود قابلیت ارتجاعی و افزایش استحکام پوست می باشد.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )