روش های پیشگیری و کاهش چین و چروک

روش های پیشگیری و کاهش چین و چروک

در این مقاله محصولی موثر در کنترل و کاهش چین و چروک پوست به شما معرفی خواهد شد.

دکتر احسان عمادی

نویسنده: دکتر احسان عمادی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

14 شهریور 1397

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

14 شهریور 1397

8K

eye icon

روش های پیشگیری و کاهش چین و چروک

پوست نقش بسیار مهمی در بدن ایفا می کند. در زیر سطح خارجی پوست یا همان اپیدرم، لایه سخت و محکمی به نام درم وجود دارد که از بافت الاستیک ساخته شده است . شکل و حالت اپیدرم به لایه زیری اش یعنی درم وابسته است. درم هم از مقدار زیادی پروتئین رشته ای تشکیل شده که این پروتئین ها شکل و قوام پوست را حفظ می کنند. مهمترین این پروتئین ها
کلاژن و الاستین هستند و هر دو به ایجاد کشش و استحکام پوست کمک می کنند.

فیبرهای کلاژن ساختمان اصلی پروتئین در پوست هستند و فیبرهای الاستین به خاطر قابلیت ارتجاعی خود، به پوست جوانی و طراوت می بخشند. رشته های کلاژن در پوست و بافت همبند، مرتبا تخریب و بازسازی می شوند. سلول های فیبرو بلاست موجود در لایه درم، تولید کلاژن و الاستین را به عهده دارند. با بالا رفتن سن تولید الاستین و کلاژن در پوست به آهستگی صورت می گیرد به این ترتیب که سلول های فیبروبلاست که مسئول کلاژن سازی در پوست هستند دراکثر افراد به مرور زمان و در برخی دیگر به صورت سرشتی تنبل می شوند. درنتیجه ساخت کلاژن مانند دوران جوانی اتفاق نمی افتد و در این فرایند اختلال ایجاد می شود. وجود ویتامین C برای ساخت این کلاژن ها ضروری است.

روش های پیشگیری و کاهش چین و چروک:
استفاده از کرم های ضد آفتاب: اشعه  UVیکی از عوامل مهم آسیب رسان به پوست و ایجاد چروک در پوست می باشد. در حقیقت اشعه ماورابنفش، کلاژن و فیبر الاستین پوست را می شکند و درنتیجه این تخریب، فیبر ها حالت ارتجاعی خود را از دست می دهند. لذا مصرف کرم ضد آفتاب در پیشگیری از چین و چروک پوست، بسیار مفید است.
استفاده از کرم های مرطوب کننده: استفاده از کرم ها و ماسک های مرطوب کننده نیز نقش مهمی جهت رفع خشکی پوست و پیشگیری از ایجاد چین و چروک دارد.

بیشتر بخوانید: 6 نکته مهم برای جوان ماندن پوست

استفاده از کرم های ضد چروک: علاوه  بر کرم های مرطوب کننده معمول،  می توان از کرم های ضد چروک نیز استفاده کرد و برای این منظور لازم است در سن مناسب از محصول مناسب استفاده شود. کرم ضد چروک محصولی است که فرآیند پیری پوست را به تاخیر می‌اندازد. ترکیبات موجود در کرم های ضد چروک باعث تقویت سلول‌ها شده و به تولید کلاژن کمک می‌کنند که اصلی‌ترین نیاز پوست برای جوانی و شادابی است. این محصولات با داشتن مواد فعال طبیعی، گیاهی یا شیمیایی و تحریک پروتئین های پوس،  در پیشگیری از ایجاد چروک واز بین بردن چروک های سطحی پوست نقش مهمی ایفا می کنند.

مواد استفاده شده در جلوگیری یا کم کردن اثرات پیری بر اساس عملکردشان به دو دسته کلی تقسیم شده آن:
دسته اول : آنتی اکسیدان ها که شامل ویتامین ها هستند؛ مانند ویتامین C و E ، کو آنزیم ها ، بتونیکال ها .
آنتی اکسیدان ها در سلول های پوست، غلظت رادیکال های آزاد را، که باعث تخریب کلاژن می شوند، کم کرده و باعث افزایش متابولیسم سلولی می گردند. بدین ترتیب باعث تحریک تولید کلاژن و فیبروبلاست الاستین پوست می گردند.
دسته دوم : تنظیم کننده های سلولی که شامل ویتامین A و مشتقات آن می باشند، که با دخالت مستقیم در فیبروبلاست سلول ها، باعث افزایش تولید آنها می گردند و به عنوان مؤثرترین ترکیبات ضد پیری پوست شناخته شده اند.
محصول مناسب محصولی می باشد که ترکیبات فعال آن شامل هر دو گروه یا دسته باشد تا بتواند بهترین عملکرد را برای پوست صورت داشته باشد.

معرفی محصول کرم ضد چروک پنوبیس+ رتینول
این کرم موجب رفع چروک و کاهش عمق خطوط سطحی پوست صورت و گردن می شود و از ایجاد علائم پیــری پوست پیشگیـری می کند. همچنین سبب افزایش الاستیسیته و استحکام پوست می شود .
کرم ضد چروک پنوبیس+ رتینول حاوی:

برای خرید و مشاهده کرم ضد چروک صورت و گردن پنوبیس اینجا کلیکگ کنید.

 


رتینول ( Retinol)
رتینول توسط متخصصین پوست به عنوان مؤثرترین ترکیب ضد پیری پوست ارزیابی شده و تقریباً بر روی همه انواع چروک مؤثر است. در حالحاضر، این ترکیب قدرتمند، نقش اساسی را در بازسازی سلولی، سنتز کراتین و همچنین افزایش تولید و استحکام رشتههای کلاژن و الاستین بازی میکند. به این ترتیب رتینول به افزایش قوام پوست و در نتیجه کاهش افتادگی،چروک و خطوط پوست کمک میکند.

شیزوفیلان ( Schizophyllan)
شیزوفیلان باعث بهبود چرخه حیات سلولی، سنتز پروتئینها و تسریع بازسازی پوست میگردد و بهطور کلی توانایی خوبی در بهبود ظاهر پوست و رفع علائم پیری آن دارد.  وجود ترکیب شیزوفیلان در این محصول، اثر رتینول را تقویت نموده و دستیابی به نتایج ممکن را سریعتر میسازد.

کمپلکس آنتی اکسیدان (Antioxidants Complex)
ویتامین E و C موجود در فرمولاسیون این فرآورده با رادیکالهای آزاد ناشی از عوامل آسیبزای محیطی (مانند استرس، اشعه UV نور آفتاب و آلودگی هوا) مقابله میکنند و در نتیجه مانع بروز علائم پیری پوست میشوند. همچنین ویتامین E دارای اثرات مرطوبکنندگی پوست میباشد و به جذب سایر ترکیبات کرم به لایههای عمیقتر پوست کمک میکند. مشاهده شده که این دو ترکیب در استفاده توأم با هم تأثیر بیشتری دارند.

دی پنتنول (D-Panthenol)
دی پنتنول پیشساز ویتامین B5 میباشد که به بازسازی و ترمیم سلولهای پوستی، رطوبت رسانی پوست و محافظت از آنها در برابر نور آفتاب کمک مینماید.
بیزابولول (Bisabolol)
بیزابولول ،ترکیب فعال عصاره بابونه بوده و مانع از ایجاد حساسیت و تحریک احتمالی پوست میگردد.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )