ترکیبات موثر در کاهش چین و چروک پوست

ترکیبات موثر در کاهش چین و چروک پوست

امروزه کرم های ضد چروک با ترکیبات ویژه ای تولید می شوند، که می توانند روند پیری پوست را به تعویق بیاندازند. در این مقاله با این ترکیبات آشنا شوید.

دکتر احسان عمادی

نویسنده: دکتر احسان عمادی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

24 تیر 1397

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

24 تیر 1397

8K

eye icon

ترکیبات موثر در کاهش چین و چروک پوست

در زیر به معرفی موثرترین مواد ضد چروک پوست می پردازیم:
کلاژن:
کلاژن فراوانترین پروتئین بدن انسان است که در پوست، استخوان ها و بافت های پیوندی یافت می شود.
کلاژن، مسئول خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست است و کمبود آن موجب چین و چروک و شروع پیری پوست می شود.
افزایش سن، استعمال سیگار و تماس طولانی مدت با نور خورشید (UV) و برخی بیماری ها، تولید کلاژن در بدن را کاهش می دهند که این مسئله به افزایش چین وچروک ها، کاهش نرمی و رطوبت پوست منتهی می شود.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره چین و چروک پوست

تولید کلاژن پس از سن یائسگی در زنان کاهش می یابد و در سن 60 سالگی تولید کلاژن کاهش قابل توجهی دارد ، بنابراین در این سنین می توان با افزایش دریافتی کلاژن روند پیری را کندتر کرد.
کلاژن هیدرولیز شده مخلوطی از پپتیدهای کوچک است که از فرآیند هیدرولیز کلاژن به دست می آیند. کلاژن هیدرولیز شده در آب محلول است و از منافذ پوست به خوبی عبور می کند. استفاده از این کلاژن در محصولات مراقبت از پوست موجب بهبود خشکی، کاهش چین چروک و ترمیم پوست می گردد. هم چنین کلاژن نوع یک بهترین نوع کلاژن مورد استفاده در کرم های پوستی است.

 

کمپلکس پپتیدی:
پپتیدها زنجیره های کوچک پروتئینی هستند که افزودن آن ها به محصولات مراقبت از پوست به منظور تولید کلاژن صورت می گیرد. کلاژن، ترکیبی از زنجیره های طویل اسیدآمینه است که با پیوند پپتیدی به هم متصل شده اند. زمانی که کلاژن به دلیل افزایش سن شکسته می شود زنجیره های پپتیدی پیام هایی جهت افزایش تولید کلاژن به بدن می فرستند. با افزایش سن، توانایی دریافت این پیام کاهش می یابد و در نتیجه تولید کلاژن افت کرده، چین و چروک ایجاد می شود و پوست رو به خشکی می رود. در این زمان برای ساخت کلاژن کافی، به محرک بیشتری نیاز است.

پپتیدها به عنوان محرک برای تولید کلاژن بیشتر در کرمهای پوستی مورد استفاده قرار می گیرند. مولکول های پپتیدی بسیار فعال هستند بدین معنی که تنها مقدار کمی از آن ها برای رسیدن به این هدف کافی هستند.
علاوه بر این، پپتیدها خاصیت اتصال به مولکولهای آب دارند و بدین صورت رطوبت پوست را حفظ می کنند. آبرسانی موجب یکپارچگی سلول ها شده و ظاهر پوست شاداب تر و سالم تر به نظر می رسد.   

سلول های بنیادی:
سلول های بنیادی، می توانند به هر نوع سلول دیگری در ارگانیسم تبدیل شوند و به صورت کنترل شده سلول های بیشتری در بافت هدف تولید کنند. بنابراین این سلول ها نقش اساسی در ترمیم پوست آسیب دیده دارند.
سلول های بنیادی استخراج شده از برخی گیاهان (معمولا سیب، انگور، ملون یا یاس بنفش) دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند و استفاده از آن ها به تقویت سیستم دفاعی پوست در مقابل عوامل مخرب محیطی و پیشگیری از تخریب کلاژن کمک می کند. همچنین در تولید کلاژن جدید، جوانسازی و پیشگیری از چین وچروک پوست نقش دارند.

ویتامین E:
ویتامین E یک آنتی اکسیدان بسیار موثر برای پوست است به خصوص زمانی که با سایر آنتی اکسیدانها از جمله Q10 ترکیب شده باشد. این ویتامین با خنثی کردن رادیکال های آزاد ناشی از آلودگی هوا و اشعه آفتاب از پوست ما محافظت می کند، همچنین با افزایش سرعت بازسازی سلولهای پوستی در ترمیم پوست نیز دخیل است.
لکه های قهوه ای و تیره پوست معمولا در اثر افزایش سن، رادیکال های آزاد و عملکرد ضعیف کبد ایجاد می شوند. ویتامین E با اثرات آنتی اکسیدانی خود می تواند به پیشگیری و بهبود این لکه های پوستی نیز کمک کند.

Q10:
این آنتی اکسیدان به طور طبیعی در بدن تولید می شود و در فرآیند تولید انرژی سلول نقش دارد.
کیوتن انرژی مورد نیاز جهت ترمیم کلاژن و الاستین را در اختیار  سلول های پوست قرار می دهد. همچنین از آسیب های پوستی ناشی از آفتاب که عبارتند از پیری و چروک زودرس، لک و زبری پوست محافظت می کند.
با افزایش سن کاهش تولید کیوتن در بدن منجر به کاهش کارایی پروتئین های کلاژن و الاستین می شود بنابراین تامین کیوتن پوست از منابع خارجی به خصوص کرمهای مراقبت پوست امری ضروری است.

کرم کلاژن فسیله:
کرم کلاژن فسیله محصول ضد چروک و جوانساز مناسب برای انواع پوست است که حاوی کلاژن هیدرولیز شده به میزان 16.2 درصد، با حداکثر جذب است.
این محصول با دارا بودن اسید های آمینه کلاژن به پوست شما کمک می کند تا کلاژن خود را بازسازی نموده و باعث رفع چین و چروک پوست گشته و شادابی و جوانی را به پوست شما هدیه می دهد. مصرف این کرم قابلیت ارتجاعی پوست را که در روند افزایش سن کاهش می یابد، افزایش داده و به سفتی و زیبایی پوست می افزاید.

برای مشاهده و خرید کرم  کلاژن فسیله اینجا کلیک کنید.

کرم ضد چروک و آنتی اکسیدان فسیله Facile:
کرم ضد چروک فسیله یک فرمولاسیون قدرتمند متشکل از کلاژن هیدرولیز شده، کمپلکس پپتیدی، سلولهای بنیادی، ویتامین E و کیوتن می باشد که به بازسازی پوست کمک کرده و حاوی تمامی مواد ضروری جهت مراقبت کامل از پوست می باشد.

برای مشاهده و خرید کرم ضد چروک فسیله اینجا کلیک کنید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )