بهترین قرص روشن کننده پوست صورت

بهترین قرص روشن کننده پوست صورت

در این مقاله از مجله داروکده نگاهی اختصاصی به علل تیرگی پوست میاندازیم و به معرفی بهترین قرص روشن کننده پوست موجود می پردازیم.

پریسا نژادحاجیان

نویسنده: پریسا نژادحاجیان

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

26 مهر 1402

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

26 مهر 1402

50K

eye icon

بهترین قرص روشن کننده پوست صورت

برخورداری از پوستی سالم و درخشان همواره به عنوان نمادی از سرزندگی بوده است. پوست تنها یک لایه محافظت کننده خارجی نیست، بلکه بازتابی از سلامت کلی ماست و به عنوان بزرگترین عضو بیرونی بدن، بیشترین مواجهه را با تهدیدات خارجی دارد و برای محافظت از ما در برابر ورود عوامل بیگانه، حیاتی است. 

از سویی، پوست به عنوان یک عامل موثر در زیبایی، ارتباط عمیقی با بهزیستی روانی دارد و خواه ناخواه اعتماد به نفس و تصویر ذهنی ما نسبت به خودمان را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین، چنانچه دغدغه این روزهای شما نیز داشتن پوستی شفاف و شاداب است و دائما گوشه ای از ذهنتان را به خود مشغول کرده، با ما همراه باشید تا در این مقاله نگاهی اختصاصی به علل تیرگی پوست داشته باشیم و به معرفی بهترین قرص روشن کننده پوست موجود بپردازیم:

- هایپرپیگمانتاسیون چیست؟
- علت تیرگی پوست صورت 
- بهترین روش برای رفع تیرگی پوست صورت 
- بهترین قرص روشن کننده پوست 
مدت زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه

 

هایپرپیگمانتاسیون چیست؟

تیرگی پوست یا هایپرپیگمانتاسیون به تولید بیش از حد رنگدانه ملانین در نواحی خاصی از پوست اشاره دارد که منجر به ایجاد لکه های تیره تر نسبت به رنگ پوست می شود. چنانچه این لکه های پوستی به صورت منتشر در سراسر پوست اتفاق بیفتد، باعث می شود ظاهر شما تیره تر از حالت طبیعی به نظر برسد. 

ملانین رنگدانه اصلی بدن و مسئول ایجاد رنگ پوست، مو و چشم های ما است. این رنگدانه در پوست ما توسط ملانوسیت ها در بیرونی ترین لایه پوست، تولید می شود. دو نوع اصلی ملانین شناسایی شده که میزان و نوع آن ها در پوست، تعیین کننده رنگ پوست شما از بدو تولد است. 

دلایل متعددی می توانند منجر به افزایش غیرعادی فعالیت ملانوسیت ها و سنتز ملانین شود و بخش های هایپرپیگمانته ای را در سطح پوست صورت بوجود آورند. این امر ممکن است یکنواختی پوست و زیبایی چهره شما را تحت تاثیر قرار دهد و باعث ایجاد نگرانی شود. بنابراین قدم اول برای کاهش تیرگی پوست، شناسایی علل آن است. 

 

علت تیرگی پوست صورت 

همانطور که اشاره کردیم، ملانین رنگدانه اصلی بدن است و ژنتیک اساسی ترین عامل تعیین کننده میزان آن به حساب می آید. پس وجود ملانین کاملا طبیعی است و نباید آن را مقصر تیرگی پوست بدانیم. در هر صورت پاسخ به این سوال که چرا پوست تیره می شود آسان نیست و عوامل بسیاری دخیل هستند. در این جا قرار است به صورت گذرا با مهم ترین علت های تیره شدن پوست صورت آشنا شویم. 

مواجهه با نور خورشید

قرارگیری مداوم در معرض اشعه ماوراء بنفش با آسیب به DNA سلول های پوست موجب تسریع روند پیر پوستی و افزایش خطر سرطان پوست می شود. تولید ملانین در مواجهه با آفتاب به عنوان یک مکانیسم محافظتی برای مراقبت از پوست در برابر آسیب UV افزایش می یابد و به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی میان سلول های پوستی اطراف توزیع شده و با جذب اشعه UV و پراکنده کردن آن، از پوست محافظت می کند. 

اما اگر پوست شما برای سال های متمادی در معرض نور خورشید قرار گیرد، تولید و تجمع ملانین در غلظت های بالا در مناطق خاصی از پوست باعث بروز لکه های قهوه ای تحت عنوان لکه خورشیدی می­شود.

التهاب و آسیب پوست

گاهی پس از وارد شدن آسیب، ضربه پوستی، آکنه، سوختگی و یا بریدگی، ملانوسیت ها تحریک شده و ملانین اضافی تولید می کنند که باعث بوجود آمدن لکه ها یا اسکارهای تیره رنگ می شود. به این اتفاق هایپرپیگمانتاسیون پس از التهاب (PIH) می گویند. افزایش تولید ملانین به عنوان بخشی از فرآیند طبیعی ترمیم زخم رخ می دهد و در اکثر موارد با بهبودی پوست به تدریج محو می شود اما در صورت التهاب و آسیب زمزمن می تواند باعث تغییر در رنگدانه های پوست شود. 

تغییرات هورمونی

برخی اختلالات غدد درون ریز، نوسانات هورمونی در دوران بارداری و یائسگی یا استفاده از قرص های ضد بارداری می تواند تولید ملانین را تحریک کرده و باعث ایجاد لکه های تیره شود. برای مثال در دوران بارداری بسیاری از بانوان دچار لکه های پوستی به نام ملاسما یا ماسک بارداری می شوند اما توجه کنید این لکه ها اغلب پس از بارداری یا زمانی که نوسانات هورمونی کاهش می یابد، محو می شوند. با این حال، ممکن است در برخی موارد برای مدت طولانی‌تری باقی بمانند و شما را نیازمند مراقبت های پوستی کنند. 

بالا رفتن سن

هایپرپیگمانتاسیون با افزایش سن امری فیزیولوژیک است. این لکه‌های تیره و تغییر رنگ یافته معمولاً در مناطقی از پوست که اغلب در معرض نور خورشید هستند، مانند صورت، دست‌ها و بازوها ظاهر می‌شوند. مواجهه طولانی مدت با UVو افزایش سن، پوست را دستخوش تغییراتی مانند کند شدن تقسیم سلولی، کاهش تولید کلاژن و تجزیه الاستین می کند که به ظهور لکه های پیری می انجامد.  

داروها و مواد شیمیایی

مصرف برخی داروها همچون آنتی بیوتیک ها، داروهای ضد مالاریا و شیمی درمانی یا قرار گرفتن در معرض ترکیبات محرک و سمی مانند آرسنیک می تواند به بروز لکه های تیره در سطح پوست منتهی شود.

 

بهترین روش برای رفع تیرگی پوست صورت

راهکارهای زیادی برای روشن کردن پوست صورت وجود دارند. با این حال انتخاب بهترین روش برای رفع تیرگی پوست از فردی به فرد دیگر متفاوت است و به عوامل متعددی مانند نوع لکه، وخامت و ماندگاری آن بستگی دارد. راه حل های درمانی که پیشنهاد می شوند، موارد ساده ای همچون بکارگیری محصولات موضعی مانند هیدروکینون، رتینوئیدها و آلفا هیدروکسی اسیدها تا روش های تهاجمی تر لایه برداری با استفاده از دستگاه ها و لیزردرمانی را در برمی گیرند. 

با این همه احتمالا شما هم مانند بسیاری از افراد در قدم اول تنها به دنبال کرم های روشن کننده پوست می گردید. بهتر است بدانید که بی دردسرترین و بهترین راه برای از بین بردن لک صورت که ارزش امتحان کردن دارد، بکارگیری همزمان مراقبت های موضعی در کنار استفاده از مواد مغذی و انواع ویتامین روشن کننده پوست است. 

در حقیقت، زمانی به بهترین نتیجه دست می یابید که پوست خود را از درون و بیرون تغذیه کنید. بدین وسیله نواحی سطحی پوستتان با کمک محصولات جلدی و لایه های عمیق تر توسط ترکیبات تغذیه ای زیست فعال همچون آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها بازسازی می شوند. 

در این مقاله هدف ما معرفی قرص روشن کننده پوست و نحوه اثرگذاری آن است. هرچند، برای کسب دانشی عمیق تر درباره سایر مواد شیمیایی و طبیعی ضد لک، می توانید به مقاله جامعی که در این زمینه نگارش شده، با عنوان انواع ترکیبات ضد لک، تالیف و ترجمه دکتر الهه عبداللهی مراجعه نمایید. 

 

بهترین قرص روشن کننده پوست 

شاید با یک جستجوی ساده متوجه شوید که داروهای بسیاری برای این منظور وجود دارند. اما هدف ما از معرفی قرص روشن کننده پوست، استفاده از فرآورده های تغذیه ای و گیاهی با حداقل عوارض نسبت به داروهای شیمیایی هستند. 

به یاد داشته باشید زمانی می توان یک مکمل را بهترین قرص روشن کننده پوست دانست که دارای مجموعه ای از آنتی اکسیدان های طبیعی و ترکیبات ضد التهاب موثر در سلامت پوست با دوز مناسب و اثر بخش و حداقل عوارض ممکن باشد. 

این روزها بازار مکمل ها حسابی داغ است و محصولات سلامت محور زیادی برای ارتقای کیفیت و جوانسازی پوست موجود هستند که هر یک ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. هر چند، تمام هدف ما از آنچه گفتیم، کمک به شما برای شناسایی بهترین قرص روشن کننده پوست صورت است.

 

معرفی قرص روشن کننده پوست پیگمنتا 

پیگمنتا درمکس با فرمولاسیون پیشرفته خود دارای میزان ایمن و قابل قبولی از 5 آنتی اکسیدان طبیعی و آنتی ملانوژنیک شامل ال-گلوتاتیون، آلفا لیپوییک اسید، عصاره هسته انگور، ویتامین C و E برای پوست است. 

آنچه این محصول را ارزشمند می کند انتخاب هوشمندانه ریزمغذهای زیست فعال و سینرژیست است. بدین معنی که آن ها ضمن تقویت اثرات یک دیگر، می توانند تاثیرات قابل مشاهده ای بر شفافیت و جوانسازی پوست داشته باشند. در ادامه با جزئیات بیشتری به نحوه عمل پیگمنتا به عنوان قرص روشن کننده پوست صورت اشاره می کنیم. 

 

قرص روشن کننده پوست پیگمنتا چگونه عمل می کند؟

پیگمنتا قدرت خود را در جوانسازی و روشن کنندگی پوست، مدیون طراحی ساده اما منحصر به فردش است. این محصول بهترین ها را کنار هم آورده است و از طریق دو مکانیسم اصلی عمل می نماید.

1- ارتقای عملکرد آنتی اکسیدانی بدن

برای درک بهتر این موضوع بیایید به شبکه آنتی اکسیدانی بدن نگاهی بیندازیم:

شبکه آنتی اکسیدانی به مجموعه ای از مهمترین آنتی اکسیدان ها گفته می شود که طی هم افزایی با هم برای محافظت مداوم در برابر آسیب رادیکال های آزاد مورد نیاز هستند و با پشتیبانی از عملکرد یکدیگر، استرس اکسیداتیو را دور نگه می دارند که با آسیب به پروتئین ها و سلول ها، عامل مهمی در افزایش روند پیری از جمله پیرپوستی است. 

پیگمنتا 4 تا از حیاتی ترین آنتی اکسیدان های این شبکه محافظتی را گرد هم آورده است. این مواد مغذی ضروری در حالت طبیعی در بدن وجود دارند ولی مصرف همزمان آن ها در دوزهای مشخص تیم پویایی را تشکیل می دهد که در مبارزه با رنگدانه های تیره و داشتن پوستی سالم، درخشان و بدون چین و چروک توانا هستند. 

- گلوتاتیون برای سفیدی پوست: گلوتاتیون قوی ترین داروی ضد لک و اصلی ترین آنتی اکسیدان کپسول پیگمنتا است. در واقع دریافت خوراکی گلوتاتیون برای سلامت پوست چیز جدیدی نیست و بسیاری از تحقیقات اثربخشی آن را به اثبات رسانده اند.

- ویتامین C و ویتامین E؛ دو یار همیشگی: خواص ویتامین C برای پوست بر کسی پوشیده نیست اما زمانی که در کنار ویتامین E قرار می گیرد، در برابر آسیب مزمن UV به طرز خارق العاده ای عمل خواهند کرد. دهه ها تحقیق علمی نشان می دهد که این دو سوپرآنتی اکسیدان چگونه در تعامل با هم در تقویت شبکه آنتی اکسیدانی بدن شرکت دارند. 

- آلفا لیپوئیک اسید: آلفا لیپوییک اسید (ALA) چهارمین آنتی اکسیدان پیگمنتا که در بدن ما به مقدار کم تولید می شود برای حذف آسیب های محیطی ناشی از آفتاب و علائم پیری پوست موثر است. علاوه بر این ها، ALA با احیای مجدد گلوتاتیون، سطح سلولی آن را افزایش می دهد. 

ترکیبات بکار رفته در کپسول پیگمنتا به این 4 مورد ختم نمی شود و  عصاره هسته انگور نیز برای تکمیل اثرات پیگمنتا، به این فرمولاسیون اضافه شده است.

- هسته انگور: سرشار از فیتوکمیکال ها است که سردسته آن ها پروآنتوسیانیدین ها هستند. بنابر مطالعات جدید، این ترکیبات علاوه بر ویژگی آنتی اکسیدانی باعث آزاد شدن فاکتورهای رشد در پوست شده و خاصیت ارتجاعی و محتوای چربی پوست را بهبود بخشیده و می تواند به کاهش علائم پیری کمک کند.

 

2- کاهش تولید و تجمع رنگدانه ملانین

قرص پیگمنتا اثرات آنتی ملانوژنیک دارد؛ یعنی چه؟... به سادگی باید گفت که ریزمغذی های بکار رفته در پیگمنتا قادرند تولید ملانین را کاهش دهند و این کار را از طریق مهار فعالیت آنزیم تیروزیناز انجام می دهند. در نتیجه، با مصرف تدریجی آن متوجه خواهید شد که نقاط تیره پوست شما در حال محو شدن هستند و ظاهر کلی پوست تان روشن تر از قبل به نظر می رسد. همچنین با کاهش التهاب باعث جلوگیری از تحریک بیش از حد ملانوسیت ها و تولید افراطی ملانین می شوند. 

خلاصه ای از خواص قرص پیگمنتا                          

فواید پیگمنتا تنها به از بین بردن لک صورت محدود نمی شود. مصرف این محصول مراقبت از پوست خوراکی مزایای فراوان دیگری هم برای شما به همراه دارد که به صورت خلاصه آورده شده است:

- خنثی سازی اثرات زیان بار رادیکال های آزاد ناشی از اشعه ماوراء بنفش و آلاینده های محیطی
- پیشگیری از پیری پوست و کاهش چروک های ریز با ترمیم کلاژن و جلوگیری از تخریب آن
- کمک به از بین بردن لک صورت و یکنواخت تر کردن رنگ پوست
- بهبود التهاب پوستی، آکنه و آثار جای جوش روی پوست
- افزایش رطوبت، لطافت و انعطاف پذیری پوست صورت

 

جمع بندی

پوست ما تنها یک لایه خارجی محافظت کننده نیست، بلکه منعکس کننده تمام جریاناتی است که در طول زندگی با آن ها مواجه هستیم. از نور خورشید گرفته تا تغذیه نامناسب و مشغولیت های فکری همگی می توانند اثرات زیان باری بر شادابی و سلامت پوست بگذارند. 

ما در این مقاله سعی کردیم به طور ویژه و با زبانی ساده پیرامون علل تیرگی پوست و لکه های پوستی صحبت کنیم و بهترین قرص روشن کننده پوست صورت را به شما معرفی نماییم. 

پس اگر نگران نقاط تیره و روشن پوست صورت خود هستید و به دنبال یک قرص روشن کننده پوست صورت  می گردید، قرص درمکس پیگمنتا را در نظر داشته باشید. ضمن اینکه نظرات در مورد قرص پیگمنتا را می توانید با مراجعه به صفحه این محصول در داروخانه اینترنتی داروکده مورد بررسی قراردهید. 

چنانچه تجربه مشابه یا سوالات دیگری در این زمینه دارید می توانید با درج آن ها در همین صفحه؛ از پاسخگویی به موقع و مشاوره دقیق تیم علمی داروکده بهره مند شوید. 

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )