خواص قرص یوهمبین در بدنسازی

خواص قرص یوهمبین در بدنسازی

در این مقاله به بررسی اثرات یوهمبین برای بدنسازان در بهبود عملکرد حین تمرین می پردازیم و در نهایت ورزشکاران می آموزند که چگونه از قرص یوهمبین در تمرینات بدن سازی برای چربی سوزی استفاده کنند.

سید مصطفی جلالی

نویسنده: سید مصطفی جلالی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

15 آبان 1402

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

15 آبان 1402

2K

eye icon

خواص قرص یوهمبین در بدنسازی

مصرف قرص یوهمبین در بدنسازی به افزایش استقامت، چربی سوزی و تمرکز کمک می کند. در این مقاله به بررسی اثرات یوهمبین برای بدنسازان در بهبود عملکرد حین تمرین می پردازیم و در نهایت ورزشکاران می آموزند که چگونه از قرص یوهمبین در تمرینات بدن سازی برای چربی سوزی استفاده کنند.

آنچه در این مقاله می خوانید.

- یوهمبین چیست؟
- خواص یوهمبین در بدنسازی
- مقدار مصرف یوهمبین در بدن سازی
- معرفی 2 قرص یوهمبین قوی برای بدنسازی
- عوارض جانبی یوهمبین

 

یوهمبین چیست؟

یوهمبین یک آلکالوئید است که از پوست درخت یوهمبه (Pausinystalia yohimbe) به دست می‌آید. این درخت همیشه سبز بومی غرب آفریقا است.

یوهمبین با مسدود کردن گیرنده‌های آلفا-2 در بدن عمل می‌کند و به عنوان یک داروی گیاهی برای بهبود مشکلات جنسی، اختلال نعوظ، بهبود عملکرد ورزشی و چاقی استفاده می‌شود.

یوهمبین به عنوان یک داروی گیاهی در ایالات متحده و بسیاری از کشورهای دیگر به فروش می‌رسد. ما در این مقاله به بررسی اثرات یوهمبین در بدنسازان می پردازیم.

خواص یوهمبین در بدنسازی

یوهمبین به بهبود عملکرد ورزشی در بدنسازی کمک کند. برخی از خواص یوهمبین برای بدنسازی به شرح زیر است.

- چربی سوزی و کاهش چربی بدن
- افزایش قدرت
- افزایش استقامت
- بهبود تمرکز
- کاهش خستگی
- بهبود ریکاوری
- کاهش وزن
- کاهش اشتها

مطالعات زیادی در مورد اثرات یوهمبین در بدنسازی انجام نشده است. ما در ادامه به بررسی نتایج، مهمترین مطالعات انجام شده می پردازیم.

برخی از مطالعات نشان داده اند که یوهمبین می تواند به کاهش وزن و چربی بدن ورزشکاران کمک کند. یوهیمبین یک آنتاگونیست گیرنده آلفا-2 آدرنرژیک است، به این معنی که فعالیت این گیرنده ها را مسدود می کند. گیرنده های آلفا-2 آدرنرژیک روی سلول های چربی یافت می شوند و چربی سوزی را سرکوب می کنند. با مسدود کردن این گیرنده ها، یوهمبین می تواند چربی سوزی را افزایش دهد.

 به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد که بازیکنان نخبه فوتبالی که یوهیمبین مصرف می‌کردند، نسبت به کسانی که دارونما مصرف می‌کردند، چربی بیشتری از بدن خود را از دست دادند.

به نظر می رسد یوهمبین می تواند در بدنسازان یا غیر ورزشکار همراه با ورزش یا در حالت ناشتا، چربی سوزی را القا کند.

نتایج یک پژوهش نشان داد که مصرف یوهمبین باعث افزایش قدرت و استقامت در مردانی که در حال انجام تمرینات مقاومتی بودند، شد. با این حال، تحقیقات بیشتری برای تعیین اثرات طولانی مدت یوهمبین در بدنسازی مورد نیاز است. 

مقدار مصرف یوهمبین برای ورزشکاران

نمی توان مقدار مصرف یوهمبین را دقیقا تعیین کرد. ولی در بیشتر منابع مقدار مصرف پیشنهادی برای یوهمبین را 0.2 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن پیشنهاد می دهند. با این حال، دوز معمول یوهمبین برای بهبود عملکرد ورزشی و کاهش وزن 5-10 میلی‌گرم در روز است.

بهترین زمان مصرف یوهمبین برای بدنسازی، 30 دقیقه قبل از تمرین و در میان وعده ها با معده خالی است. اگر با معده خالی دچار عوارض و ناراحتی گوارش و معده شدید، بایستی با معده پر میل کنید.

یوهمبین را می‌توان به صورت کپسول، قرص یا عصاره مصرف کرد. در ادامه به معرفی 2 مکمل یوهمبین برای بدن سازی می پردازیم.

 

قرص یوهمبین برای بدنسازی

با اینکه بیشتر مکمل های حاوی یوهمبین برای افزایش و تقویت قوای جنسی مردان طراحی شده اند، ولی برای بدنسازی و بهبود عملکرد جنسی نیز قابل استفاده هستند.

1- ویگرس

ویگرس را می توان یک کپسول یوهمبین نامید. این کپسول که گاهی به اشتباه قرص ویگرس نیز شناخته می شود، در هر کپسول حاوی 2.5 میلی گرم عصاره خشک پوست درخت یوهمبین است. و برای کسانیکه به دنبال مکملی هستند، که تنها حاوی یوهمبین باشد، پیشنهاد می شود.

روزانه 2 عدد از این مکمل میل کنید؛ یک عدد قبل از تمرین و یک عدد در میان وعده ها

2- کپسول پاورگل

پاور گل حاوی عصاره یوهمبین، عصاره سبل، دامیانا، پودر جینسینگ، ژل رویال، زینک و ویتامین E و C است. این مکمل ضمن بهبود ناتوانی جنسی در مردان به بهبود سطح تستوسترون و بهبود عملکرد ورزشی کمک می کند.

پاورگل در هر کپسول حاوی 5 میلی گرم یوهمبین هیدروکلرید است. بهترین مقدار و زمان مصرف برای بدنسازی یک کپسول قبل از تمرین است.

این مکمل گیاهی برای بدنسازان به ویژه در دوران کات و چربی سوزی که ممکن است دچار کاهش میل جنسی شوند، انتخاب بسیار خوبی خواهد بود.

عوارض جانبی یوهمبین

یوهمبین یک محصول کاملا گیاهی است و در مقایسه با هورمون ها و آمپول های بدنسازی عوارض کمتری دارد. با این وجود، یوهمبین ممکن است عوارض جانبی خفیف تا شدیدی داشته باشد. عوارض جانبی خفیف عبارتند از:

- افزایش ضربان قلب
- اضطراب
- بی‌خوابی
- سردرد
- افزایش فشار خون

عوارض جانبی شدید عبارتند از:

- تشنج
- حمله قلبی
- سکته مغزی

افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی، عروقی یا عصبی باید از مصرف یوهمبین خودداری کنند. همچنین، زنان باردار یا شیرده نباید یوهمبین مصرف کنند.

 

جمع بندی

قرص یوهمبین در بدنسازی به تنهایی معجزه نمی کند. ولی فوایدی مانند افزایش انرژی، چربی سوزی و افزایش استقامت و قدرت حین تمرین دارد. این مکمل گیاهی انتخاب خوبی برای تکمیل تمرینات و مکمل های بدنسازی است.

دو مکمل ویگرس و پاورگل به عنوان مکمل های ویگرس به بدنسازان پیشنهاد می شوند. توصیه می کنیم مکمل های یوهمبین و بدنسازی را داروخانه آنلاین داروکده بخرید.

با خرید از داروکده خیالتان از اصالت مکمل ها راحت خواهد بود و در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتر در مورد مصرف مکمل ها می توانید به صورت کاملا رایگان و آنلاین از تیم علمی داروکده متشکل از داروسازان و کارشناسان تغذیه کمک بگیرید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )