رپورتاژ- راهکار های طبیعی تسکین درد هموروئید

رپورتاژ- راهکار های طبیعی تسکین درد هموروئید

با مطالعه این مطلب از مجله داروکده با راه کار های ساده و طبیعی برای تسکین هموروئید آشنا شوید.

دکتر احسان عمادی

نویسنده: دکتر احسان عمادی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

21 آذر 1399

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

21 آذر 1399

1K

eye icon

رپورتاژ- راهکار های طبیعی تسکین درد هموروئید

افراد بسیاری از هموروئید رنج می برند، هموروئید معمولا زمانی اتفاق می افتد که وریدهای اطراف مقعد متورم شوند این امر دلایل متعددی دارد مانند یبوست، زایمان، بلند کردن اشیاء سنگین یا نشستن طولانی مدت. علائم معمولا شامل خارش و سوزش در ناحیه مقعد است که با بدتر شدن شرایط می تواند درد و خونریزی نیز داشته باشد.
خبر خوب این است که می توان هموروئید را در مراحل اولیه بیماری بدون جراحی، کنترل و درمان کرد.

در زیر با برخی درمان های طبیعی هموروئید آشنا شوید:
یکی از راه های درمان، تغییر رژیم غذایی است: برای مثال از خوردن غذاهای پر چرب مانند گوشت سرخ شده یا همبرگرها و فست فودها خودداری کنید. برای کمک به نرم شدن مدفوع، فیبر بیشتری را در برنامه غذایی خود بگنجانید، مصرف فیبر موجب می شود، هنگام تخلیه روده ها فشار کمتری بیاورید و به وریدهای داخلی حفره مقعد نیز آسیب کمتری وارد شود.

درمان ساده دیگر، نوشیدن آب بیشتر است: نوشیدن حداقل هشت لیوان آب در روز، دیواره های روده شما را تمیز کرده و حرکات روده را تسهیل می کند.
ویتامین C نیز می تواند به حفظ یکپارچگی رگ ها کمک کند. سعی کنید در طول روز از میوه ها و مکمل های حاوی ویتامین C استفاده کنید.

همچنین مصرف فلاونوئید ها و آنتوسیانین ها، مانند تروگزروتین و دیوسمین، برای تقویت عروق و جلوگیری از تورم موثرند.
منابع فلاونوئیدها شامل: لیمو، لیمو ترش، سیب، گوجه فرنگی، پیاز و هوبج
منابع آنتوسیانین شامل: توت های تیره، قرمز، بلوبری، گیلاس، انگور و کلم قرمز

می توانید در هنگام بروز علائم هموروئید (بواسیر) با مصرف مکمل گیاهی ونولن پلاس که حاوی تروگزروتین، دیوسمین و ویتامین C است بهبود علائم را تجربه نمایید.

برای مشاهده و خرید مکمل ونولن پلاس اینجا کلیک کنید.

یکی دیگر از داروهای طبیعی- غذایی برای درمان هموروئید، موز است، هر روز یک عدد موز با معده ی خالی میل کنید یا روزانه سه عدد موز بخورید.

یکی دیگر از روش های تسکین طبیعی، استفاده از حوضچه ی آب گرم به مدت 15 دقیقه است. این کار علاوه بر تسکین درد و سوزش، به کاهش تورم هموروئید نیز کمک می کند. حتما ناحیه ی هموروئید را پس از حمام آب گرم خشک کنید تا از رطوبت بافت متورم جلوگیری کند. یک پماد حاوی آلوئه ورا می تواند احساس سوزش در ناحیه ی آسیب دیده را کاهش دهد.

درست است که برخی از روش های طبیعی ممکن است علائم هموروئید (بواسیر) را کاهش دهد، اما بهتر است قبل از اقدام به درمان طبیعی با پزشک خود مشورت کنید.
 

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )