رپورتاژ : پیشنهاد گیاهی آلمانی ها برای رهایی از علائم سینوزیت

رپورتاژ : پیشنهاد گیاهی آلمانی ها برای رهایی از علائم سینوزیت

در این مقاله از مجله داروکده با یکی از موثرترین درمان های سینوزیت که نیاز به مصرف آنتی بیوتیک و سایر داروها را مرتفع ساخته است، آشنا شوید.

دکتر خشایار کرمی

نویسنده: دکتر خشایار کرمی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

07 بهمن 1399

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

07 بهمن 1399

3K

eye icon

رپورتاژ : پیشنهاد گیاهی آلمانی ها برای رهایی از علائم سینوزیت

میلیون ها نفر در سرتاسر دنیا از ابتلا به سینوزیت رنج می برند. اخیرا نیز با تشدید آلودگی هوا، شیوع و تشدید سینوزیت افزایش چشم گیری پیدا کرده است. کربن مونواکسید، نیتروژن دی اکسید و سولفور دی اکسید موجود در هوا، منجر به تشدید و عود علائم سینوزیت می شوند. اما سینوزیت چیست و چرا مهم است؟

سینوزیت چیست و اهمیت تشخیص و درمان به موقع آن در چیست؟
به التهاب بینی و سینوس های اطراف آن سینوزیت یا رینوسینوزیت گفته می شود. سینوس ها کیسه های هوایی کوچکی واقع در پشت استخوان های پیشانی، گونه ها و اطراف بینی و چشم ها هستند که با هوا پر شده و موکوس رقیقی تولید می کنند که مانع ورود آلودگی و میکروب ها به داخل آن ها می شود.
مهم ترین عامل ایجاد کننده سینوزیت، ویروس ها و به خصوص ویروس های سرماخوردگی هستند. در برخی موارد نیز باکتری ها منجر به عفونت سینوس ها می شوند.

پس از ورود ویروس یا باکتری به داخل سینوس ها، نوتروفیل ها که نوعی گلبول سفید هستند و در حفظ ایمنی بدن نقش دارند، در آن جا جمع شده و سیتوکین و فاکتورهای التهابی مانند اینترلوکین ها، لکوترین ها، پروستاگلاندین ها و سایر مدیاتورهای التهابی را حین مبارزه با عامل میکروبی ترشح می کنند.
التهاب ایجاد شده توسط این فاکتورهای التهابی، علاوه بر عامل پاتوژن، به سلول های سالم بدن نیز آسیب می رساند. در اثر این التهاب ایجاد شده، موکوس رقیق به موکوسی سفت، غلیظ و چسبنده تبدیل می شود که مجاری سینوس ها را بسته و  باعث تشدید علائم سینوزیت می شود.
اگر این التهاب کمتر از 4 هفته طول بکشد به آن رینوسینوزیت حاد، و اگر بیشتر از سه ماه طول بکشد، به آن سینوزیت مزمن گفته می شود.

سینوزیت با علائم ناخوشایند و شایعی مانند احتقان و انسداد بینی، خروج ترشح چرکی از بینی، تجمع ترشح در پشت حلق، احساس درد و فشار در سر و صورت که با خم شدن به جلو تشدید می شود، و علائم کمتر شایعی مانند تب، خستگی، سرفه، گرفتگی صدا، کاهش حس بویایی و احساس وزوز در گوش همراه می باشد. ممکن است این علائم روزها به طول بیانجامد و تاثیر نامطلوبی بر روی کیفیت زندگی ایجاد کنند، که این نشان دهنده اهمیت درمان به موقع و مناسب آن می باشد.
همچنین در صورت عدم درمان سینوزیت های باکتریایی، ممکن است عوارض خطرناکی مانند سلولیت اربیت و پری اربیت (عفونت بافت اطراف چشم)، آبسه، استئومیلیت (عفونت استخوان) و مننژیت (عفونت مغز) ایجاد شوند.

از آن جا که عامل اکثر موارد سینوزیت حاد، ویروس ها هستند، درمان های آنتی بیوتیکی نقشی در درمان آن ندارند. همچنین سینوزیت های باکتریال نیز، در موارد زیادی نیاز به مصرف آنتی بیوتیک ها ندارند و مصرف آنتی بیوتیک ها در این موارد با ایجاد پاتوژن های مقاوم و سایر عوارض همراه می باشد. 

علائم آزار دهنده و عوارض ناشی از درمان نکردن سینوزیت و بی اثر بودن آنتی بیوتیک ها همگی جامعه پزشکی را به سمت استفاده از درمان های گیاهی بدون عوارض و موثر برده است. اگر از علائم سینوزیت رنج می برید، پیشنهاد می کنیم درمان گیاهی شرکت داروسازی آلمانی بیونوریکا را بشناسید. سینوپرت دارویی است ویژه سینوزیت که با ترکیب پنج گیاه، کاهش جدی در علائم سینوزیت ایجاد می کند و در ادامه اطلاعات بیشتری از آن آمده است.

برای خرید و مشاهده مکمل سینوپرت اکسترکت اینجا کلیک کنید.

با داروی سینوپرت، به راحتی تمام علائم سینوزیت را درمان کنید
از یکی از موثرترین و کم عارضه ترین درمان های سینوزیت، می توان به استفاده از داروی سینوپرت محصول کشور آلمان اشاره کرد، که بیش از 70 سال است در گایدلاین های آلمان و اروپا در درمان سینوزیت حاد و مزمن استفاده می شود و نیاز به مصرف آنتی بیوتیک و سایر داروها را مرتفع ساخته است. داروی سینوپرت، مخلوطی از 5 گیاه شامل ریشه ژنتیان (Gentiana Lutea)، گل های پرایم رز (Primula Veris)، گیاه ترشک (Rumex Crispus)، گل های آقطی سیاه (Sambucus Nigra) و گیاه شاه پسند (Verbena Officinalis) می باشد که خاصیت مستقیم ضد ویروس و آنتی باکتریال داشته، که به طور مستقیم با عامل بیماری زا مبارزه می کنند. تحقیقات زیادی تاثیر مستقیم این 5 گیاه بر روی پاتوژن هایی مانند استافیلوکوک اورئوس، استرپتوکوک پیوژن، هموفیلوس آنفولانزا و و ویروس های پارا آنفولانزا نوع یک را نشان داده اند. 

برای خرید و مشاهده شربت سینوپرت اینجا کلیک کنید.

همچنین علاوه بر مبارزه مستقیم با عامل ایجاد کننده بیماری، گیاهان استفاده شده در داروی سینوپرت با مهار ترشح مدیاتورها و سیتوکین های التهابی، باعث کاهش و بهبود التهاب و آسیب سلولی می شوند و از این طریق به رقیق کردن خلط سفت و چسبنده و خروج آن و کاهش احتقان موجود در بینی کمک می کنند. با خارج شدن خلط و برطرف شدن احتقان، سردرد و گرفتگی صدا نیز بهبود یافته و برطرف می شوند. 
از فواید مهم دیگر داروی سینوپرت، عدم استفاده از سودوافدرین و ترکیبات کافئین در این محصول می باشد. همچنین تداخل دارویی مهمی با سایر داروها تاکنون با این محصول دیده نشده است و در کنار آن در صورت لزوم می توان به راحتی از سایر داروهای مورد نیاز بهره جست. 
همچنین به دلیل نداشتن عارضه جانبی قابل توجه، و در دسترس بودن دارو هم به صورت قرص و هم به صورت شربت، انتخاب مناسبی در کودکان بالای 2 سال می باشد.

reference
1_The novel Sinupret® dry extract exhibits anti-inflammatory effectiveness in vivo
2_A prospective open-label study to assess the efficacy and safety of a herbal medicinal product (Sinupret) in patients with acute rhinosinusitis 
3_ Acute sinusitis and rhinosinusitis in adults: Clinical manifestations and diagnosis
4_  Chronic rhinosinusitis: Clinical manifestations, pathophysiology, and diagnosis
5_ Aeroallergens, air pollutants, and chronic rhinitis and rhinosinusitis
6_ Air pollution and its effect on the upper respiratory tract and on allergic rhinosinusitis
7_  Use of extracts from gentiana lutea as an antimicrobial agent 

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1402 - 1388 )