معرفی 2 قرص قوی برای عفونت ادراری

معرفی 2 قرص قوی برای عفونت ادراری

در این مقاله به معرفی دو قرص عفونت ادراری قوی می‌پردازیم. این مکمل‌ها می‌توانند در پیشگیری از عفونت‌های ادراری و بهبود آن‌ها کمک کننده باشند.

دریا خسروی نیا

نویسنده: دریا خسروی نیا

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

27 مهر 1402

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

27 مهر 1402

46K

eye icon

معرفی 2 قرص قوی برای عفونت ادراری

قرص عفونت ادراری، طیف وسیعی از آنتی‌بیوتیک، داروهای کاهنده درد و سوزش ادرار، داروهای افزاینده جریان ادرار و مکمل‌های گیاهی و طبیعی را در بر می‌گیرد.

عفونت ادراری بیماری است که به دلیل ورود باکتری‌های بیماری‌زا به مجرای ادراری ایجاد می‌شود. این عفونت می‌تواند هر قسمتی از دستگاه ادراری از جمله کلیه‌ها، میزنای، مثانه و میزراه را درگیر کند. عفونت ادراری می‌تواند به دلیل سن، رابطه جنسی، بارداری، برخی روش‌های پیشگیری از باردرای و بهداشت ضعیف ایجاد شود.

پیشگیری از عفونت ادراری یا درمان آن در مراحل اولیه می‌تواند از عفونت‌های شدید نواحی بالاتر، مثل کلیه‌ها پیشگیری کند. عفونت کلیه معمولا بسیار دردناک است و می‌تواند مشکلات جدی را برای سلامتی فرد ایجاد کند.

در این مقاله به معرفی دو قرص عفونت ادراری قوی می‌پردازیم. این مکمل‌ها می‌توانند در پیشگیری از عفونت‌های ادراری و بهبود آن‌ها کمک کننده باشند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

- عفونت ادراری و علائم آن
- درمان عفونت ادراری
- معرفی قرص عفونت ادراری
- قرص عفونت ادراری زنان
- قرص عفونت ادراری مردان
- قرص عفونت ادراری کودکان
 

مدت زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

 

عفونت ادراری و علائم آن

به طور معمول بدن انسان توانایی دفاع در برابر ورود اکثر باکتری‌های بیماری‌زا به بدن را دارد. حتی در صورتی که باکتری‌ها موفق به ورود به درون بدن شوند، سیستم دفاعی و ایمنی با آن‌ها مقابله کرده و آن‌ها را از بین می‌برد. با این حال در برخی شرایط باکتری‌ها پیروز شده و بدن فرد را به انواع عفونت‌ها مبتلا می‌کنند. باکتری‌های محیطی، از جمله باکتری‌های موجود در اطراف مجرای ادراری، می‌توانند به مجرا ورود کرده و از این طریق یکی از مسیرهای پیش روی خود یعنی میزراه، مثانه، میزنای و یا کلیه‌ها را درگیر کنند. از جمله علائم عفونت ادراری که فرد ممکن است تجربه کند می‌توان به درد، احساس سوزش و تکرر ادرار اشاره کرد. هر چند وجود این علائم به منزله ابتلای قطعی فرد به عفونت ادراری نیست، اما بهتر است در اولین فرصت به پزشک مراجعه شود. همانطور که پیش‌تر گفته شد، درمان در شروع بیماری بسیار راحت‌تر بوده و از خطرات احتمالی بعدی پیشگیری می‌کند.

در صورتی که پزشک وجود عفونت را در شما تشخیص دهد، درمان را آغاز می‌کند. درمان، بسته به شدت بیماری می‌تواند متفاوت باشد.

درمان عفونت ادراری

قویترین قرص عفونت ادراری، آنتی‌بیوتیک است. در صورتی که پزشک عفونت ادراری را تشخیص دهد ممکن است برای شما یک یا چند دوره آنتی‌بیوتیک تجویز کند. شدت عفونت بر نوع درمان و دوز آنتی‌بیوتیک بسیار تاثیرگذار است. در صورتی که تشخیص قطعی نباشد، ممکن است پزشک نیازی به تجویز آنتی‌بیوتیک نبیند و در عوض بر درمان علائم شما همچون درد و سوزش ادرار متمرکز شود. همچنین مصرف زیاد آنتی‌بیوتیک‌ها با مقاومت آنتی‌بیوتیکی همراه است. بنابراین بهتر است تا حد امکان و در صورت عدم تشخیص قطعی، مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها را به حداقل رسانده و از مصرف خودسرانه آن‌ها پرهیز کنیم.

اخیرا مطالعات نشان داده‌اند که رعایت برخی اصول تغذیه‌ای، می‌تواند بر عفونت مجاری ادراری تاثیرگذار باشد. همچنین اثرات درمانی برخی ترکیبات غذایی و گیاهی، در کمک به پیشگیری و بهبود عفونت ادراری مشخص شده است؛ از جمله کرن بری، گیاه انگور خرس، سیر، چای سبز و پروبیوتیک‌ها.

در این بخش قصد داریم 2 قرص عفونت ادراری که حاوی ترکیبات گیاهی یا طبیعی موثر بر این بیماری هستند را معرفی کنیم.

 

معرفی قرص عفونت ادراری

کپسول کرن فیکس

کرن فیکس مکمل گیاهی حاوی 500 میلی‌گرم از عصاره میوه کرن بری است.

سال‌ها است که کرن بری به عنوان درمانی برای عفونت‌های مجاری ادراری مورد مطالعه قرار گرفته است. اکثر مطالعات بر اثرات مصرف آب کرن بری یا عصاره آن برای پیشگیری از عفونت ادراری تاکید کرده‌اند.

کرن بری حاوی برخی ویتامین‌ها، مواد معدنی، دی-مانوز، اسیدهای آلی و ترکیبات آنتی‌اکسیدانی از جمله فنول‌ها و پروآنتوسیانیدین‌ها است. در بین میوه‌های رایج، کرن بری از لحاظ میزان دارا بودن فنول‌ها، رتبه اول را به خود اختصاص داده است. فنول‌ها و پروآنتوسیانیدین‌های موجود در میوه کرن بری دارای خواص ضد التهابی و ضد سرطانی هستند. به علاوه، پروآنتوسیاندین‌ها به حفظ سلامت کبد، کاهش فشار خون، بهبود بینایی، محافظت از قلب و حفظ سلامت دستگاه ادراری کمک می‌کنند. مصرف عصاره یا آب کرن بری از اتصال باکتری‌ها به سلول‌های دیواره مجاری ادراری جلوگیری می‌کند. لذا باکتری‌ها به همراه ادرار از مجاری خارج شده و احتمال ایجاد عفونت، کاهش می‌یابد.

مصرف آب کرن بری به دلیل اسیدی بودن، برای همه افراد ممکن نیست. همچنین احتمال ایجاد ناراحتی‌های معده با مصرف آب کرن بری وجود دارد. در این گونه موارد، توصیه می‌شود از مکمل‌هایی که حاوی عصاره کرن بری هستند استفاده شود. شاید بتوان گفت در بین مکمل‌های گیاهی موثر بر عفونت ادراری، مکمل حاوی عصاره کرن بری، بهترین قرص عفونت ادراری است.

کپسول کرن فیکس که گاها به آن قرص کرن فیکس نیز گفته می‌شود، حاوی دوز مناسبی (500 میلی‌گرم) از عصاره کرن بری است. کرن فیکس در پیشگیری و مهار عفونت‌های برگشت‌پذیر مجاری ادراری، موثر است.

احتیاط مصرف: مصرف مقادیر بالای این مکمل در افرادی که سابقه سنگ‌های کلیوی دارند با مشورت پزشک صورت گیرد.

 

ساشه سولوستون

ساشه سولوستون حاوی ترکیبات گیاهی از جمله گیاه انگور خرس، گیاه سنگ شکن، پتاسیم سیترات و منیزیم سیترات است.

یکی از ترکیبات موثره سولوستون، عصاره گیاه انگور خرس است. انگور خرس از جمله گیاهان دارویی است که مطالعات زیادی به اثربخشی آن در بهبود عفونت‌های مجاری ادراری اختصاص یافته است. این گیاه به دلیل دارا بودن ترکیب فنولی آربوتین دارای خواص ضد میکروبی است. گیاه انگور خرس باکتری‌های ادرار را کاهش داده و جریان ادرار را زیاد می‌کند. مصرف عصاره این گیاه در اولین زمان مشاهده علائم عفونت، می‌تواند به پیشگیری از پیشرفت بیماری کمک کند.

همچنین وجود پتاسیم سیترات و سدیم سیترات در این محصول، اثرگذاری گیاه انگور خرس را در کاهش عفونت‌های ادراری بیشتر می‌کند.

یکی از علل ایجاد عفونت‌های کلیه و مجاری ادراری، سنگ‌های کلیوی هستند. سولوستون با کاهش احتمال ایجاد سنگ و تسهیل دفع آن، به جلوگیری از ایجاد عفونت‌های ادراری کمک می‌کند. در صورتی که سابقه سنگ کلیه دارید، این مکمل می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک کند.

مصرف این مکمل ممکن است ادرار را به رنگ قهوه‌ای مایل به سبز تغییر دهد که طبیعی است.

این مکمل برای بهبود سنگ‌های کلیوی نیز کاربرد دارد اما توصیه می‌شود اگر این مکمل را برای بهبود عفونت ادراری استفاده می‌نمایید، نهایتا به مدت 1 هفته استفاده شود. همچنین اگر پس از 4 روز از مصرف، اثری از بهبودی مشاهده نشد یا علائم بدتر شد، با پزشک مشورت کنید.

منع مصرف: مصرف سولوستون در کودکان زیر 12 سال توصیه نمی‌شود. همچنین مصرف این مکمل در زنان باردار و شیرده، ممنوع است.

 

قرص عفونت ادراری زنان

عفونت ادراری در زنان بسیار شایع‌تر از مردان است. گفته می‌شود حدود 40 درصد زنان حداقل یک بار در طول زندگیشان به یکی از انواع عفونت‌های ادراری مبتلا می‌شوند. علت شیوع بالاتر عفونت ادراری در زنان، کوتاه‌تر بودن مجرای ادراری نسبت به مردان و نزدیک بودن آن به مجرای تناسلی و مقعد است که باعث می‌شود باکتری‌های موجود در مدفوع بتوانند محیط اطراف مجرای ادراری را آلوده کرده و به دستگاه ادراری وارد شوند.

مصرف دو مکمل ذکر شده در بالا، هم در بانوان و هم در آقایان قابل استفاده هستند و می‌توانند برای عفونت ادراری مفید باشند. علاوه بر این دو مکمل، مصرف برخی پروبیوتیک‌ها نیز در بانوان به پیشگیری از عفونت‌های ادراری کمک می‌کنند.

پروبیوتیک‌ها باکتری‌های مفیدی هستند که به طور طبیعی در بدن وجود دارند. این باکتری‌ها به حفظ تعادل بین باکتری‌های مفید و باکتری‌‌های بیماری‌زا در بدن کمک می‌کنند. از جمله دستگاه‌های بدن که به طور طبیعی حاوی این میکروارگانیسم‌ها است، دستگاه ادراری است. مصرف پروبیوتیک‌ها به حفظ فلور طبیعی مجاری ادراری کمک کرده و از ایجاد عفونت‌های ادراری پیشگیری می‌کند. همچنین برای مطالعه بیشتر پیرامون فواید پروبیوتیک‌ها، توصیه می‌کنیم به مقاله «پروبیوتیک‌ها و نقش آن‌ها در بدن» تالیف و ترجمه آقای دکتر کوشا شهیدی مراجعه کنید.

در این بخش به معرفی یک قرص عفونت ادراری زنان که در کنار دو مکمل بالا ‌بتواند به بهبود این بیماری به طور اختصاصی در زنان کمک کند می‌پردازیم. توجه داشته باشید که این مکمل می‌تواند نقش کمکی داشته باشد و در کنار مکمل‌های بالا استفاده شود.

 

کپسول پروفم پویا

کپسول خوراکی پروفم، مکمل پروبیوتیکی حاوی باکتری‌های مفید لاکتوباسیلوس رامنوسوس و لاکتوباسیلوس روتری است که می‌تواند به تقویت فلور طبیعی دستگاه ادراری بانوان کمک کند.

همانطور که گفته شد، احتمال ایجاد عفونت‌های ادراری در زنان چند برابر مردان است. پروبیوتیک‌های گروه لاکتوباسیلوس می‌توانند در درمان و پیشگیری از عفونت‌های مجاری ادراری در خانم‌ها کمک کننده باشند. این باکتری‌های مفید از دو طریق اثرگذار هستند: یک، از طریق جلوگیری از اتصال باکتری‌های بیماری‌زا به دیواره مجاری ادراری و دو، از طریق تولید هیدروژن پراکسید در ادرار که یک عامل ضد‌باکتری قوی است.

مکمل خوراکی پروفم به حفظ و بازسازی فلور طبیعی مجرای ادراری و واژن کمک می‌کند و می‌تواند در عفونت‌های ادراری و واژینال مورد استفاده قرار گیرد.

دقت شود که در صورت مصرف همزمان پروبیوتیک‌ها و آنتی‌بیوتیک، بهتر است فاصله زمانی حداقل 2 ساعته بین مصرف این دو رعایت شود.

 

قرص عفونت ادراری مردان

هرچند شیوع عفونت‌های ادراری در زنان بسیار بیشتر است، ابتلای مردان به عفونت ادراری نیز دور از انتظار نیست. دلایل مختلفی می‌تواند باعث ایجاد عفونت در مردان شود. علت هر چه که باشد، توصیه می‌شود در صورت مشاهده هر گونه علامت مشکوک، به پزشک مراجعه شود. تعیین مصرف یا عدم مصرف دارو و دوز آن کاملا با تشخیص پزشک صورت می‌گیرد. در کنار آن استفاده از مکمل‌های کرن فیکس و سولوستون که در بالا معرفی شد، می‌توانند به بهبود و کاهش عود مجدد عفونت‌های مجاری ادراری مردان کمک کنند.

قرص عفونت ادراری کودکان

کودکان نیز در معرض ابتلا به عفونت‌های ادراری هستند. با این حال، در صورت تشخیص به موقع، مشکل جدی به وجود نخواهد آمد. درمان در مراحل اولیه بسیار اهمیت دارد و می‌تواند از ایجاد عفونت‌های کلیوی جلوگیری کند.

برای درمان عفونت ادراری در کودکان، باید قبل از مصرف هرگونه مکمل یا دارو به پزشک مراجعه شود.

سخن پایانی:

عفونت ادراری، یکی از عفونت‌های شایع به خصوص در زنان است. تشخیص و درمان سریع آن، می‌تواند فرد را از پیشروی و ابتلا به عفونت کلیه نجات دهد. استفاده از برخی مکمل‌های گیاهی و طبیعی می‌تواند به کاهش نیاز به مصرف دوزهای بسیار بالای آنتی‌بیوتیک، به خصوص در هنگام شروع علائم، کمک کند. همچنین مصرف این مکمل‌ها از عود مجدد عفونت‌های درمان شده، جلوگیری می‌کنند.

در پایان امیدواریم مطالب گفته شده در این مقاله، به آگاهی و سلامت هر چه بیشتر شما کمک کرده باشد. از اینکه نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان می‌گذارید، سپاسگزاریم.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )