کلاژن در حفظ جوانی و شادابی پوست چه نقشی دارد؟

کلاژن در حفظ جوانی و شادابی پوست چه نقشی دارد؟

در این مطلب از مجله داروکده به بررسی نقش کلاژن در حفظ جوانی و شادابی پوست می پردازیم.

دکتر احسان عمادی

نویسنده: دکتر احسان عمادی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

28 شهریور 1400

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

28 شهریور 1400

1K

eye icon

کلاژن در حفظ جوانی و شادابی پوست چه نقشی دارد؟

مکمل تغذیه ای رادیانس تحت لیسانس شرکت هلث اید انگلستان، توسط شرکت OPD Pharma در ایران تولید می گردد. هر قرص این محصول تأمین‌کننده 1000 میلی‌گرم کلاژن هیدرولیز شده همراه با ویتامین ث (سی) و روی (زینک) است. کلاژن هیدرولیز شده به عنوان یک مکمل ضد پیری پوست (Antiaging) جهت جلوگیری از پیری و افتادگی پوست در میان‌سالی است. رادیانس هلث اید همچنین برای پیشگیری از چین ‌و چروک و حفظ رطوبت پوست در جوانی بسیار مؤثر است.
البته پیری فرآیندی طبیعی است که پوست به‌ تدریج ساختارهای کلیدی خود مانند کلاژن، الاستین و هیالورونیک اسید (رطوبت دهنده پوست) را از دست می‌دهد.

با افزایش سن، ساختار کلاژن پوست شکننده و تضعیف می‌شود، از این ‌رو پوست شروع به چروک خوردن می‌کند.

کلاژن چیست؟
کلاژن در واقع همانند یک چسب در بدن ما عمل می‌کند تا این حد که بدن انسان بدون کلاژن شکل و فرم خود را از دست می‌دهد. دانشمندان معتقدند کلاژن داربست بدن است و نحوه آرایش سلول‌ها را تعیین می‌کند. کلاژن نقش کلیدی در ضخامت و استحکام پوست، استخوان، مفصل، رباط، تاندون و غضروف دارد که تولید آن در بدن از حدود 30 سالگی کاهش پیدا می‌کند.
کلاژن به‌عنوان یک بافت همبند در قسمت‌های مختلفی از بدن شامل پوست، مو، ناخن، ماهیچه، قلب، سلول‌ها و عروق خونی، استخوان و کبد موجود است.
کلاژن موجود در رادیانس هلث اید به صورت هیدرولیز شده، تولید شده است که حاوی پپتیدهای کوچکی از توالی تکراری اسیدآمینه‌های گلایسین، پرولین و هیدروکسی پرولین است. مطالعات انجام گرفته مشخص نموده که کلاژن پپتید قابلیت جذب بالایی در روده دارد و از طریق عروق خونی به ناحیه درم پوست می‌رسد و در نهایت باعث حفظ و ارتقاء ساختار رشته‌های کلاژن در ناحیه درم پوست می‌شود.

 

چه عواملی باعث کاهش کلاژن در بدن می‌شود؟

کلاژن به طور طبیعی با کمک ویتامین ث (سی) و روی (زینک) در بدن تولید می‌شود؛ بنابراین ویتامین ث (سی) نقش کلیدی در تشکیل ساختارهای کلاژن‌ساز در بدن دارد. همچنین با توجه به حضور ویتامین ث (سی) و روی (زینک) در رادیانس هلث اید، این محصول در فرآیندهای کلاژن‌سازی طبیعی پوست نیز مؤثر است.

با توجه به مطالعات انجام‌شده مصرف کلاژن هیدرولیز شده چه فوایدی دارد؟
- افزایش رطوبت پوست تا 12% در مدت 3 هفته
- کاهش ظهور خطوط ریز پوستی تا 15% در مدت 6 هفته
- کاهش ظهور چین چروک‌های عمیق تا 27% در مدت 6 هفته
- افزایش ارتجاع پذیری پوست تا 20% در مدت 9 هفته

چرا رادیانس هلث اید؟
شاید شما بارها مصرف کرم‌های حاوی کلاژن را جهت جلوگیری یا کاهش چین چروک تجربه کرده‌اید. کرم‌های کلاژنی قابلیت نفوذ محدودی در ناحیه درم دارند. این در حالی است که مکمل‌های حاوی کلاژن هیدرولیز شده مانند رادیانس هلث اید، کلاژن را از طریق عروق و مویرگ‌های خونی به ناحیه درم پوست می‌رسانند و با تأمین اسیدهای آمینه ضروری از طریق عروق خونی به حفظ فیبرهای کلاژنی کمک می‌کنند و نهایتاً باعث جوان ماندن پوست می‌شوند.

برای مشاهده و خرید رادیانس هلث اید اینجا کلیک کنید.

مزایای مصرف رادیانس هلث اید
- کمک به کاهش روند پیری در پوست
- کمک به درخشندگی پوست
- کمک به بهبود زخم و ترمیم بافت‌ها بعد از لیزر درمانی
- کاهش سلولیت با افزایش تراکم بافت همبند
- جلوگیری از تحلیل ماهیچه‌ها

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1402 - 1388 )