پنج راه شگفت انگیز و آسان برای کاهش وزن

پنج راه شگفت انگیز و آسان برای کاهش وزن

در این مقاله از مجله داروکده به چند روش آسان و تاثیر گذار برای لاغری می پردازیم.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

28 اردیبهشت 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

28 اردیبهشت 1394

25K

eye icon

پنج راه شگفت انگیز و آسان برای کاهش وزن

کاهش وزن صرفا محاسبه کالری و برنامه ریزی تمرینهای ورزشی نیست. برای رسیدن به نتیجه مطلوب و تغییرات محسوس کافی است این پنج روش راحت را برای کاهش وزن دنبال کنید:

1- هرگز برای کاهش وزن پروتئین را کنار نگذارید
یکی از مهمترین و اولین زیربنای ساختار بدنی داشتن تغذیه سالم و مناسب است و یک رژیم غذایی صحیح رژیم غنی از پروتئین است. در نظر داشته باشید که در حداقل 2 در وعده غذاییتان در روز مقدار کافی پروتئین وجود داشته باشد. برای شروع یک رژیم غذایی کاهش وزن، از تخم مرغ، گوشت سفید و ماهی استفاده کنید تا مقدار لازم پروتئین بدن شما تامین شود. اگر گیاه خوار هستید می‌توانید از مارچوبه، لوبیا و توفو استفاده کنید. 

بیشتر بخوانید: راه های کاهش وزن و مقابله با چاقی

2- هیچگاه برای کاهش وزن به خود گرسنگی ندهید
اگر واقعا می‌خواهید وزن اضافی خود را کم کنید، هرگز گرسنگی نکشید! باور کنید، حذف وعده های غذایی منجر به کاهش وزن نخواهد شد! به محض اینکه دوباره شروع به خوردن کنید، وزنی که از دست دادید برمی گردد و حتی بیشتر از قبل اضافه وزن پیدا خواهید کرد. به جای این کار بهتر است وعده های غذایی خود را از 3 وعده کامل در روز به 5 تا 6 وعده سبک تغییر دهید. میان وعده‌های سبک انتخاب کنید. مثل یک ظرف سالاد و یا 2 عدد تخم مرغ پخته و ... 

3- آرام غذا بخورید تا وزنتان کاهش پیدا کند
مسئله این است که بدن ما بعد از 20 دقیقه سیر شدن را احساس می‌کند. به همین دلیل لازم است که ما آرام غذا بخوریم و آنچه را که می‌خوریم با دقت بجوییم تا این فرصت را به بدنمان بدهیم تا متوجه شود که سیر شده است. بعلاوه وقتی خوب می‌جوییم بدن ما مواد مغذی بیشتری دریافت می‌کند. 

4- خوردن یک لیوان آب قبل از خوردن غذا در کاهش وزن موثر است
یکی از راحت‌ترین و سالمترین راه برای کاهش وزن سریع و آسان، خوردن یک لیوان آب ساده درست 10 دقیقه قبل از خوردن هر وعده غذایی است. این کار باعث آماده کردن معده برای غذا خوردن و هضم بهتر غذا خواهد شد و شما بطور ناخودآگاه بدون اینکه گرسنگی بکشید کمتر غذا خواهید خورد.

5- برای کاهش وزنی آسان جای غذاهای ناسالم را با غذاهای سالم عوض کنید
آرام آرام، غذای سالم را جایگزین غذاهای بی ارزش کنید. برای مثال به جای یک کیک شکلاتی ناسالم، یک قطعه شکلات تلخ بخورید و یا یک قطعه نان سبوس دار را به جای نان سفید مصرف کنید و یا به جای سودا یک لیوان آب ساده بنوشید و غیره. ولی مطمئن شوید که بعد از مدتی بطور طبیعی به خوردن غذاهای سالم عادت کردید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )