آناناس

آناناس

در این مقاله از زبان آناناس به معرفی خواص این میوه استوایی می پردازیم.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

10 آذر 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

10 آذر 1394

12K

eye icon

آناناس

نام من آناناس است.

من (آناناس) دارای ویتامین های A ،C ،B و مواد معدنی کلسیم، آهن، منیزیم، منگنز و پتاسیم علاوه بر اینها حاوی آنتی اکسیدان نیز هستم. طبع من (آناناس) گرم و تر است. من (آناناس) را بعد از عمل های جراحی پیشنهاد می کنند که این به دلیل وجود آنزیمی در من به نام برومیلین است که باعث رفع تورم و کبودی می شود، هم چنین برومیلین موجود در من (آناناس) کمک زیادی به درمان سرطان می کند. 

برای مطالعه بیشتر درباره انبه بخوانید.

براساس تحقیقات دانشمندان آناناس حاوی نوعی ماده است که می تواند کارکرد پروتئینی را که در 30 درصد سرطان‌ها وجود دارد، متوقف کرده و می تواند سیستم ایمنی بدن را برای از بین بردن سلول های سرطانی تحریک کند. این ویژیگی به خصوص در مورد سرطان ریه، سینه، تخمدان، روده بزرگ و سرطان پوست به اثبات رسیده است. 
من (آناناس) باعث لاغری می شوم به دلیل حجم زیاد فیبری که دارم، باعث ایجاد سیری می شوم. به هر میزان که فیبر دریافتی بدن افزایش یابد، به همان مقدار میزان نوسانات قند خون کاهش می یابد، این موضوع حتی در افراد مبتلا به دیابت نوع یک و دو نیز صدق می کند. ‌

یک آناناس متوسط دارای 13 گرم فیبر است. مقدار مورد نیاز روزانه فیبر برای یک مرد معادل 21 تا 25 گرم و برای یک زن 30 تا 38 گرم است. یکی از علت های ناباروری، آسیب و ضعف اسپرم مردان است. یکی از دلایل به وجود آمدن این مشکل، اثر منفی رادیکال‌های آزاد روی اسپرم‌ مردان است، با استفاده از موادغذایی دارای آنتی‌اکسیدان این مشکل حل می‌شود. 
تاثیرگذارترین آنتی‌اکسیدان‌ ویتامین C است. پس بهتر است مردان روزی چند حلقه آناناس تازه میل کنند. من (آناناس) دارای مس و روی هستم که خطر ناباروری، در اثر آسیب به اسپرم را کاهش می‌دهد. من (آناناس) به دلیل دارا بودنم به پتاسیم فشار خون بالا را تنظیم می کنم و از بیماری قلبی و سکته جلو گیری می کنم. 

من (آناناس) با داشتن ویتامین C سیستم دفاعی بدن را تقویت می کنم و باعث جلو گیری از سرما خوردگی می شوم، هم چنین ویتامین C موجود در من (آناناس) برای پوست بسیار مفید است. آب آناناس مانع تجمع بیش از حد آب در بدن می شود و آب بدن را متعادل نگه می دارد. هم چنین برای درمان یبوست مفید هستم.
نام من آناناس است. مرا بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1402 - 1388 )